Indonezyjskie linie lotnicze Garuda Indonesia oficjalnie wycofały ze swojej floty ostatniego Jumbo Jeta, czyli Boeinga 747-400. Oficjalne pożegnanie maszyny odbyło się wczoraj, 9 października.
Ostatni Jumbo Jet w barwach linii lotniczych Garuda, zarejestrowany jako PK-GSH, swój pożegnalny lot komercyjny wykonał 6 października z Medyny w Arabii Saudyjskiej do indonezyjskiego Makasar.
Od roku 1994 flocie Garuda Indonesia służyły trzy Boeingi 747-400, wyposażone w 428 miejsc w dwóch klasach: 42 w klasie biznes i 386 w klasie ekonomicznej. Początkowo Jumbo Jety wykorzystywane były na trasach do Amsterdamu, Pekinu, Londynu i Singapuru. Nieco później zaczęto używać ich niemal wyłącznie do przewożenia pielgrzymów do Arabii Saudyjskiej.
Wycofywanie Boeingów 747 z Garuda Indonesia jest kontynuacją programu odnowy floty i zarazem utrzymania wysokiej jakości obsługi i bezpieczeństwa pasażerów, dzięki młodym samolotom. Jak podaje Fleets Analyzer, Garuda Indonesia ma obecnie w swojej flocie 140 maszyn.
Już pod koniec lipca informowaliśmy o tym, że z legendarnym „garbatym” samolotem pożegnały się dwie wielkie amerykańskie linie lotnicze:
United Airlines i Delta Air Lines. Śladami przewoźników ze Stanów Zjednoczonych poszły również linie lotnicze z Tajwanu,
EVA Air z siedzibą w Taoyuan.
Boeing 747, ustępując Airbusowi A380 i An-225, jest jednym z największych samolotów odrzutowych na świecie, mogącym zabrać na pokład, w zależności od wersji i konfiguracji, od 366 do 568 pasażerów. Istnieją także wersje cargo oraz półpasażerskie, zabierające na pokład duży ładunek i 220 pasażerów.