Partner serwisu
Biznes i przemysł

Finnair nie zamówi A321XLR. "Nie są odpowiednie do naszych potrzeb"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Finnair nie zamówi A321XLR. "Nie są odpowiednie do naszych potrzeb"
fot. Piotr Bożyk
Wąskokadłubowe samoloty dalekiego zasięgu są idealne dla wielu przewoźników na świecie, ale nie dla Finnair. Tak uważa Topi Manner, prezes nordyckiego przewoźnika, zapytany o ewentualne zamówienia w przyszłości airbusów A321XLR.

Europejski producent sprzedał już 20 klientom ponad 500 odrzutowców A321neo w wersji XLR. Największym odbiorcą będą Indigo, które zamówiły 70 samolotów wąskokadłubowych dalekiego zasięgu. Po 50 maszyn tej wersji, które będą mogły zabrać na pokład nawet 244 pasażerów, zamówiły także linie American Airlines i United Airlines.

Przewoźnicy z USA dostrzegają w nich ogromne możliwości w przypadku obsługi tras między Europą i Ameryką Północną, które teraz z powodzeniem przy pomocy samolotów A321LR realizują linie Aer Lingus, JetBlue, Air Transat, TAP Air Portugal czy SAS. A321XLR nie zobaczymy jednak raczej w malowaniu Finnair, borykających się z problemami po zamknięciu rosyjskiej przestrzeni powietrznej. Dlaczego?

– A321XLR byłyby w stanie obsłużyć tylko kilka miejsc docelowych, między Finlandią i Stanami Zjednoczonymi. To nie jest tak dobra opcja dla linii lotniczych z taką siecią połączeń jak nasza, gdzie decydujące jest położenie geograficzne Helsinek – wyjaśnił Topi Manner, prezes Finnair.

– Potrzebowalibyśmy podfloty, złożonej z co najmniej ośmiu samolotów tej wersji, czyli takiej jaką mamy aktualnie w przypadku airbusów A330. Przy obecnej sieci i położeniu geograficznym Finlandii odrzutowce A321XLR nie są jednak odpowiednie do naszych potrzeb – dodał Manner, cytowany przez serwis "Simple Flying".

Finnair do lotów transpacyficznych wykorzystuje wspomniane wyżej A330 i większe A350. Czasami nordycki przewoźnik decyduje się na rejsy szerokokadłubowymi maszynami także do kilku kluczowych europejskich destynacji, takich jak Amsterdam, Bruksela czy port Londyn-Heathrow. Krótkodystansowe trasy są obsługiwane z kolei odrzutowcami A320. Wszystko więc wskazuje na to, że taka strategia nie ulegnie zmianie, przynajmniej w najbliższych latach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Wzrost przychodów i więcej pasażerów w Q2. Solidne półrocze

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Wzrost przychodów i więcej pasażerów w Q2. Solidne półrocze

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5