Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ozarovsky (TAP): Rejsy A321LR to żmudna operacja do zarządzania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Routes

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ozarovsky (TAP): Rejsy A321LR to żmudna operacja do zarządzania
fot. TAP Air Portugal
– Samoloty wąskokadłubowe dalekiego zasięgu trzeba wykorzystywać inteligentnie. Wtedy będą efektywne – podkreślił Henri-Charles Ozarovsky, szef strategii i planowania sieci w TAP Air Portugal, podczas Forum Routes 2023 w Łodzi.

Linie lotnicze z Półwyspu Iberyjskiego obsługują już od czterech lat airbusy A321LR. Pierwszego odrzutowca tej wersji odebrały w kwietniu 2019 roku. Od tego czasu powiększyły swoją flotę do dwunastu maszyn. Kolejna dostawa A321LR zaplanowana jest na lipiec bieżącego roku.

Wąskokadłubowce mają swoje ograniczenia i trzeba o nich pamiętać 

TAP Air Portugal wykorzystują A321LR na trasach z Lizbony i Porto do Afryki, Ameryki Północnej i Ameryki Południowej. – Jaka jest ich rola? Każdy ma swoją opinię na ten temat i tak naprawdę trudno odpowiedzieć na to pytanie. Niemniej mamy już duże doświadczenie z wąskokadłubowymi samolotami dalekiego zasięgu, bowiem latamy nimi na wielu różnych trasach – przyznał Ozarovsky. Dla gościa Forum Routes 2023 w Łodzi ważne jest, aby mieć długoterminowy plan dotyczący wykorzystania tych wyjątkowych maszyn.

Ozarovsky przekonywał, że trzeba zachować równowagę między oferowaniem połączeń a konkurencyjnych częstotliwości. Przedstawiciel narodowego przewoźnika z Półwyspu Iberyjskiego przypomniał również, że mniejszy samolot na trasach dalekiego zasięgu oznacza dodatkowo mniej miejsca na ładunek, co stwarza dodatkową presję na generowanie przychodów. Ograniczona jest również pojemność bagażu, co może stanowić problem na połączeniach do Azji i Afryki, gdzie pasażerowie mają tendencję do odprawiania większej liczby walizek.

Gość Forum Routes 2023 w Łodzi powiedział, że linie lotnicze muszą mieć inteligentną strategię dotyczącą rejsów powrotnych na dłuższych trasach. TAP Air Portugal dopuszcza 90 minut przerwy dla swoich A321LR. – Po dziewięciu godzinach lotu samolot trzeba odpowiednio wyczyścić i przygotować na następne 10 godzin lotu. To wymaga dużo pracy. Planowanie nie jest takie proste – podkreślił Ozarovsky.

Każdy pasażer ma inny próg cierpliwości i wytrzymałości

Do tego dochodzą wyzwania związane z odpoczynkiem załogi i efektywnym wykorzystaniem przestrzeni kuchennej na potrzeby cateringu na długich dystansach. – To żmudna operacja do zarządzania. To nie jest takie łatwe, jak się wydaje – stwierdził gość Forum Routes 2023 w Łodzi, według którego ciężko również określić granicę czasową tolerowaną przez podróżnych w przypadku lotów dalekiego zasięgu wąskokadłubowymi maszynami. Dla jednych może być to siedem godzin, dla innych osiem, a dla najbardziej wytrwałych i cierpliwych nawet dziewięć lub dziesięć godzin. Dlatego TAP Air Portugal realizuje rejsy do Nowego Jorku nie tylko A321LR, ale również szerokokadłubowymi airbusami A330, które oferują więcej przestrzeni dla bardziej wymagających pasażerów.

– Najważniejsza jest równowaga produktu. To jest naprawdę kluczowe. Jeśli zaczniesz zmieniać ofertę i wprowadzać konfiguracje o zbyt dużej liczbie miejsc, ludzie będą nienawidzić ten samolot. Potrzebny jest odpowiedni pakiet rozrywki pokładowej, posiłków, obsługi, jak i rozkładane fotele w klasie biznesie oraz możliwość pójścia do toalety – wyliczał gość Forum Routes 2023 w Łodzi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5