Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantasa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Finnair: Dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantasa
fot. Piotr Bożyk
Finnair od 2022 r. boryka się z dużymi problemami z powodu zamknięcia rosyjskiej przestrzeni powietrznej i powolnego powrotu na kluczowe trasy azjatyckie. Ratując sytuację linia poszukuje różnych rozwiązań. Jednym z nich jest próba wet-leasingu swojej floty. Dzięki kolejnej umowie tego typu dwa airbusy A330-300 polecą dla Qantas Airways.

Finnair i Qantas zawarły w ostatnich dniach umowę, w ramach której fińska linia najpierw wydzierżawi dla Qantas dwa samoloty A330-300 na zasadzie wet lease (z załogą) na okres dwóch lat, a po tym okresie samoloty te zostaną wynajęte w formule dry lease (bez załóg) na ponad 2,5 roku (od 2025 r.). Wet lease pierwszego samolotu rozpocznie się w październiku br., natomiast leasing drugiej maszyny będzie zapoczątkowany w styczniu 2024 r.

Umowa z Qantasem jest częścią wysiłków Finnaira mających na celu zapewnienie optymalnego wykorzystania floty A330, która ma ograniczony zasięg w operacjach dalekodystansowych linii ze względu na zamknięcie rosyjskiej przestrzeni powietrznej.

A330 obsłużą loty do Singapuru i Bangkoku

A330 Finnaira zostaną wykorzystane na trasach dalekodystansowych Qantasa z Sydney do Singapuru i Bangkoku. Piloci Finnair będą wykonywać regularne loty Finnair z Helsinek do Singapuru i z Helsinek do Bangkoku, a następnie będą kontynuować regularne loty Qantas między Singapurem, Bangkokiem i Sydney przed powrotem do swojej bazy w Helsinkach. Natomiast personel pokładowy będzie zapewniany przez partnerów Finnaira z Singapuru i Bangkoku, a obsługa techniczna samolotów jest wykonywana przez partnerów Finnaira w miejscach docelowych lotów dla Qantasa.

Finnair zabezpieczył wystarczające zasoby pilotów, aby dopasować się do wielkości swojej floty, w tym samolotów leasingowanych Qantas. Umowa z Qantas nie ma wpływu na liczbę personelu pokładowego w Finnair, ponieważ jest on w pełni zaangażowany w inne operacje.

Decyzja Qantasa o wzięciu w leasing dwóch A330 od Finnaira spotkała się z niezadowoleniem ze strony stowarzyszenia pilotów Australian and International Pilots Association (AIPA).

Współpraca wspiera efektywne i rentowne wykorzystanie floty A330 Finnaira. Od czasu zamknięcia rosyjskiej przestrzeni powietrznej, Finnair zbudował bardziej zrównoważoną geograficznie siatkę połączeń, ponieważ omijanie rosyjskiej przestrzeni wydłużyło czas lotów między hubem Finnair w Helsinkach a azjatyckimi miastami. Umowa z Qantas to kolejny przykład zacieśniania przez Finnair więzi z partnerami z sojuszu oneworld w ramach nowej strategii.

- Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z naszym partnerem linią Qantas w ramach sojuszu oneworld. Ta umowa pozwala nam w pełni wykorzystać naszą flotę A330 w rentownych operacjach - powiedział Antti Tolvanen, wiceprezes ds. zarządzania siecią i przychodami Finnaira.

Finnair zakończył zmiany w organizacji

Wcześniej przewoźnik zapowiedział, że oprócz zmian siatki połączeń i umów wet-lease, wdroży program oszczędnościowy o wartości 60 mln euro poprzez "dystrybucję, leasing samolotów i ciągłe doskonalenie operacji". Warto dodać, że obecnie linia leasinguje na zasadzie wet lease cztery airbusy A320 dla British Airways oraz trzy A350-900 dla Eurowings.

Jeśli to by nie wystarczyło, Finnair planował uciec się do bardziej drastycznych środków. Oprócz "dodatkowych możliwości leasingu z załogą", linia rozważała również potencjalną sprzedaż nieużywanych samolotów. Jednak w najnowszym komunikacie fiński przewoźnik stwierdził, że umowa z Qantasem kończy proces optymalizacji floty po zamknięciu rosyjskiej przestrzeni powietrznej.

Obecnie flota Finnaira składa się z 79 samolotów: 12 ATR-ów 72-500, pięciu airbusów A319, 10 A320, 15 A321, ośmiu A330-300, 17 A350-900 oraz 12 embraerów E190. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę dwóch airbusów A350-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Wzrost przychodów i więcej pasażerów w Q2. Solidne półrocze

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Finnair: Wzrost przychodów i więcej pasażerów w Q2. Solidne półrocze

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5