Partner serwisu
Biznes i przemysł

FAA chce ukarać Boeinga za wadliwe części MAX-ów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
FAA chce ukarać Boeinga za wadliwe części MAX-ów
fot. SunderBruce, CC BY-SA 4.0
Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) planuje ukaranie Boeinga, producenta samolotu B737 MAX, za świadome wykorzystanie w konstrukcji wadliwych części. MAX-y są uziemione od marca ubiegłego roku, po katastrofie dwóch maszyn tego typu.

Chodzi o zastosowanie popychaczy slotów w skrzydłach samolotu. Części te nie przeszły testu wytrzymałości. Mimo to, amerykański producent przekazał model samolotu do zatwierdzenia. Kara od FAA nie będzie dotyczyła natomiast programowania i podsystemu MCAS, który przyczynił się najpewniej do spowodowania dwóch katastrof linii Lion Air i Ethiopian Airlines. Wszystkie maszyny tego modelu na całym świecie zostały wówczas uziemione.

Kolejna kara dla Boeinga miałaby dotyczyć niedostatecznego nadzoru nad poddostawcami. Firma może odwołać się odwołać się od werdyktu FAA.

Tymczasem zawieszenie lotów tymi samolotami nie wpływa pozytywnie na kondycję branży lotniczej, zwłaszcza tych linii, które czekają na ogromne dostawy B737 – np. Southern Airlines. Uziemienie MAX-ów odczuwają również przewoźnicy z zaledwie kilkoma sztukami tego typu samolotów – wśród nich są Polskie Linie Lotnicze LOT. Jak szacuje ekspert transportowy i prezes Zespołu Doradców Gospodarczyk TOR, Adrian Furgalski, na nieobecności MAX-ów (których do końca stycznia miał mieć w swojej flocie aż 15) narodowy przewoźnik mógł do tej pory stracić aż pół miliarda złotych.

Nie mówiąc już o tym, że producent powoli mierzy się z coraz większą liczbą przewoźników, domagających się odszkodowania za straty, związane z uziemieniem MAX-ów. Co gorsza nieznana jest również data powrotu tych samolotów do służby. Boeing napotyka bowiem na kolejne przeszkody, związane z nowymi zaleceniami. Producent rekomenduje, by piloci linii lotniczych przeszli szkolenie na symulatorze lotów przed wznowieniem lotów na boeingach 737 MAX. Oznacza to odejście od wcześniejszych deklaracji, że personel kokpitowy potrzebuje jedynie szkoleń na komputerze. Oznacza to więc kolejne miesiące szkoleń, kiedy maszyny pozostałyby w stanie uziemienia.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Biznes i przemysł

Krok w stronę certyfikacji B737 MAX 10

Mateusz Kieruzal 23 listopada 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Zobacz również:

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing zwiększy miesięczną produkcję B737 MAX

Mateusz Kieruzal 15 października 2023

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5