Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Etihad Airways wycofają też wszystkie boeingi 777-300ER


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-04-28 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Etihad Airways wycofają też wszystkie boeingi 777-300ER
fot. Etihad Airways
Linie lotnicze Etihad Airways wycofają z floty do końca bieżącego roku wszystkie boeingi 777-300ER. Tak zapowiedział Tony Douglas, prezes przewoźnika z Abu Zabi, który wcześniej pożegnał również airbusy A330 i A380.
– Podjęliśmy już decyzje o wycofaniu z końcem roku boeingów 777-300ER – stwierdził Douglas, przemawiający podczas World Aviation Festival. Linie lotnicze z Bliskiego Wschodu wykorzystywały w sumie 25 odrzutowców tej wersji producenta z Chicago. Sześć takich maszyn opuściło już flotę przewoźnika z Abu Zabi w 2016 roku, po tym jak wygasł ich leasing z Jet Airways. Pozostałych dziewiętnaście boeingów 777-300ER, które odebrano w latach 2006-2014, zakończy misję na Półwyspie Arabskim za osiem miesięcy.

Flota szerokokadłubowców Etihad Airways, wykorzystywanych na dłuższych dystansach, zostanie w ten sposób w przyszłym roku wyjątkowo uproszczona. Jej podstawą będzie 40 boeingów 787 Dreamliner. Do nich dołączy tuzin zamówionych airbusów A350-1000, ale stanie się to dopiero w 2023 roku.

– Pierwszy kwartał poprzedniego roku był dla nas najlepszy w historii. Potem jednak wybuchła pandemia, która pozbawiła nas 3,6 mld dolarów ze sprzedaży biletów w ciągu następnych dziewięciu miesięcy. Pozytywną wiadomością było to, że rozpoczęliśmy już proces transformacji i zbliżaliśmy do jej połowy. Zasadniczo kryzys pozwolił więc nam przyspieszyć to, do czego zmierzaliśmy – podkreślił Douglas.

Silna konkurencja w regionie ze strony Emirates i Qatar Airways wymusiła zmianę modelu biznesowego Etihad Airways, które będą operować na krótszych trasach. Linie lotnicze ze stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które straciły ponad sześć mld dolarów w ciągu ostatnich pięciu lat, spróbują odzyskać rentowność, stając się bardziej lokalnym usługodawcom, skupionym jedynie na węźle w Abu Zabi.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ciche pożegnanie Etihad Airways z A380

Biznes i przemysł

Ciche pożegnanie Etihad Airways z A380

Rafał Dybiński 20 kwietnia 2021

Etihad Airways: Pierwszy samolot z ZEA wylądował w Izraelu

Prawo i polityka

Etihad Airways: Pierwszy samolot z ZEA wylądował w Izraelu

Emilia Derewienko 07 kwietnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5