Załoga Enter Air pożegnała się wczoraj w katowickim porcie lotniczym z ostatnim Boeingiem 737-400 ze składu swojej floty. Jednocześnie w przyszłym roku planowane są pierwsze dostawy najnowocześniejszych Boeingów 737-8 MAX.
168-miejscowy Boeing 737-400 o znakach rejestracyjnych SP-ENI został wyprodukowany w 1996 roku, do floty Enter Air dołączył w 2012 roku.
Przedstawiciele katowickiego lotniska, którzy pożegnali maszynę, przypomnieli że Boeing 737-400 reprezentuje drugą generację najpopularniejszego na świecie wąskokadłubowego samolotu komunikacyjnego średniego zasięgu, nazywaną „Classic”. Zaliczane są do niej Boeingi 737 w wersjach 300, 400 i 500. B737 z rodziny „Classic” produkowane były w latach 1983-2000, łącznie powstało ich 1988 sztuk.
Niewykluczone, że samolot zawita jeszcze kiedyś do Katowic. Jeśli to nastąpi, to po pierwsze będzie już w barwach innego operatora, po drugie obsługiwać będzie trasę towarową. Aktualnie we flocie Enter Air znajduje się siedemnaście sztuk 189-miejscowych Boeingów 737-800 Next Generation.
Enter Air jest
największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce oraz największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. W pierwszej połowie bieżącego roku przychody linii wzrosły do 365 mln zł z 285,9 mln zł odnotowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Linia wykupiła też kolejny samolot z leasingu operacyjnego. W 2018 roku przewoźnik planuje zwiększyć swoją flotę o kolejne samoloty Boeing 737-800. Enter Air ma również zamówienie na sześć najnowocześniejszych Boeing 737-8 MAX, a pierwsze dwa z nich dołączą do floty już pod koniec 2018 r.