Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Enter Air odbiera kolejne MAX-y. Dwa były szykowane dla PLL LOT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
22-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Enter Air odbiera kolejne MAX-y. Dwa były szykowane dla PLL LOT
fot. Piotr Bożyk
Enter Air odebrał trzeciego boeinga 737 MAX. Samolot pierwotnie przeznaczony był dla Polskich Linii Lotniczych LOT, a następnie dla Bonza Airline, które ostatecznie nie odebrały maszyny. W Warszawie maszyna spodziewana jest dziś (18 maja) późnym wieczorem.

Samolot leci do Warszawy z amerykańskiego Tucson z międzylądowaniem na Islandii. Jego lot można śledzić na portalu Flightradar24.com. To jest pierwszy z czterech MAX-ów jakie trafią do linii w najbliższych tygodniach. Informację potwierdził nam sam przewoźnik.

- W maju łączenie dotrą do nas trzy samoloty tego typu. Czwarta maszyna jest spodziewana na przełomie czerwca i lipca br. - powiedział Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air.

Najnowszy odebrany boeing 737 MAX 8 linii Enter Air, to maszyna o numerze seryjnym MSN60388 / LN7591 i rejestracji SP-EXE wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton. Nowy B737 MAX napędzany silnikami CFM International LEAP-1B na pokład z wystrojem Boeing Sky Interior zabiera 189 pasażerów w konfiguracji jednej klasy podróży. Maszyna  miała trafić do PLL LOT pod rejestracją SP-LVE, a następnie do australijskiej linii Bonza, która także zrezygnowała z odbioru. Lessorem tego samolotu jest firma BBAM.

Kolejny MAX jaki trafi jeszcze w maju do Enter Air, to maszyna o numerze seryjnym MSN 60388 / LN7591 i rejestracji SP-EXF wyprodukowana w zakładach Boeinga w Renton. Ten samolot pierwotnie także był wyprodukowany we wrześniu 2019 r. dla LOT-u (SP-LVN). Samolot jest leasingowany od SMBC Aviation Capital.

Następne dwa 737 MAX dla polskiej linii czarterowej, to będą samoloty nieodebrane przez TUI Group. Są to maszyny o numerze seryjnym MSN44624 / LN8606 i rejestracji SP-EXC oraz numerze seryjnym MSN44629 / LN8618 i rejestracji SP-EXD.

Flota przewoźnika

Flota Enter Air składa się aktualnie z 25 boeingów B737: 23 737-800 i dwóch 737 MAX 8. Przewoźnik łącznie czeka na dostawę sześciu B737 MAX 8. Dla Entera lata także jeden airbus A320 wynajęty od linii Electra Airways.

Czarterowa linia z Polski posiada sześć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Paryżu i Zurychu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Gdańsku, Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5373 maszyny z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego. Do tej pory Boeing dostarczył 1145 MAX-ów w dwóch wersjach: MAX 8 i MAX 9.

Ponad 50 linii lotniczych na całym świecie obsługuje obecnie około 3 tys. lotów B737 MAX. Od końca 2020 r. eksploatowana flota 737 MAX wykonała ponad 1,4 mln lotów komercyjnych o łącznej długości ponad 2,8 mln godzin lotu z niezawodnością wynoszącą 99,4 proc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5