Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer prognozuje popyt na 11 tys. odrzutowców w ciągu 20 lat

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-06-2023
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Embraer prognozuje popyt na 11 tys. odrzutowców w ciągu 20 lat
fot. Embraer
Brazylijski Embraer opublikował podczas Paris Air Show swoją 20-letnią prognozę rynkową dotyczącą dostaw samolotów komercyjnych do 2042 roku. Linie lotnicze na całym świecie pozyskają w sumie 11 tys. wąskokadłubowców do obsługi sieci swoich tras.

Przewidywania producenta z Ameryki Południowej określają popyt w ciągu najbliższych dwóch dekad na nowe odrzutowce i maszyny turbośmigłowe, które mogą pomieścić maksymalnie 150 pasażerów.

Embraer prognozuje, że przychody linii lotniczych mierzone w pasażerokilometrach (RPK) wrócą w 2024 roku do poziomu z 2019 roku, czyli sprzed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Globalne RPK będą rosły średnio o 3,2 proc. rocznie w ciągu najbliższych dwóch dekad. Największy wzrost przewidywany jest w regionie Azji i Pacyfiku.


Źródło: Embraer

Prezes brazylijskiego producenta Arjan Meijer podkreślił w prognozie znaczenie samolotów wersji do 150 miejsc dla utrzymania sieci połączeń przewoźników. Według niego praca zdalna i troska o środowisko wpłyną nie tylko na sposób w jaki będziemy podróżować, ale również na zamówienia linii lotniczych na odrzutowce.

Meijer wyróżnił trzy kluczowe trendy kształtujące przyszły popyt na podróże i samoloty. Pierwszy dotyczy fragmentacji światowej gospodarki. Regionalizacja przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw zmieni sposób przemieszczania się towarów. Drugi dotyczy cyfryzacji oraz automatyzacji, które przyspieszą obsługę lotniczą w nowych społecznościach. Wreszcie trzeci trend zakłada, że dążenie do zrównoważonego rozwoju wpłynie na popyt, podobnie jak koszt nowych paliw i nowych technologii. To z czasem prawdopodobnie zwiększy koszty latania.

Inne trendy obejmują potrzebę elastyczności floty. Takie działania pozwolą sprostać niepewnemu i zmieniającemu się popytowi, głównie poprzez floty uzupełnianie nowymi wąskokadłubowcami. Ostatnim wartym wspomnienia jest rosnąca popularność wąskokadłubowych odrzutowców typu all cargo.

Embraer prognozuje, że do 2042 roku linie lotnicze na całym świecie pozyskają 11 tys. samolotów, które będą mogły pomieścić na pokładzie maksymalnie 150 pasażerów. Przewoźnicy powiększą swoje floty o 8790 odrzutowców i 2210 maszyn turbośmigłowych. Wartość rynkowa tych samolotów wyniesie 650 mld dolarów. Najwięcej dostaw nowych odrzutowców i turbośmigłowych maszyn zrealizują linie lotnicze z Ameryki Północnej, Europy oraz regionu Azji i Pacyfiku.


Źródło: Embraer.

Niedawno wrażenia z lotu samolotem E195-E2 między Amsterdamem i Krakowem opisał dziennikarz Rynku Lotniczego. Jak podkreślił Mateusz Kieruzal ten regionalny odrzutowiec to prawdziwa konkurencja dla airbusa A220. Więcej o tym przeczytacie w TYM TEKŚCIE.

W przeddzień rozpoczęcia tegorocznej edycji Paris Air Show redakcja Rynku Lotniczego, jako jedyna z Polski, miała także możliwość uczestniczyć w locie demonstracyjnym embraera KC-390 w barwach brazylijskich sił powietrznych - Força Aérea Brasileira. Zapraszamy na fotorelację Piotra Bożyka z tego wydarzenia.

Embraer podczas Paris Air Show 2023 poinformował o czterech nowych zamówieniach, sprzedając łącznie 38 samolotów. Nowe maszyny zamówiły dwie linie American Airlines oraz Binter Canarias, a także dwie firmy leasingowe Azorra i Avolon. Więcej o tym przeczytacie w TYM TEKŚCIE

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Embraer: Nowe malowanie firmowego KC-390 Millennium

Biznes i przemysł

Embraer: Nowe malowanie firmowego KC-390 Millennium

Piotr Bożyk 22 września 2025

Pierwsze trzy A-29N Super Tucano dla Portugalii już w Lizbonie

Biznes i przemysł

Embraer: E-Jety E2 z certyfikatem typu w RPA

Biznes i przemysł

Embraer: E-Jety E2 z certyfikatem typu w RPA

Piotr Bożyk 06 września 2025

Pozostałe z wątku:

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Pasażer i linie lotnicze

Airlink odebrały pierwszego embraera E195-E2

Piotr Bożyk 26 września 2025

Trzeci A350 we flocie Edelweiss. Linia pozyska kolejne A320neo

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

VietJet Air odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Piotr Bożyk 24 września 2025

Zobacz również:

Embraer: Nowe malowanie firmowego KC-390 Millennium

Biznes i przemysł

Embraer: Nowe malowanie firmowego KC-390 Millennium

Piotr Bożyk 22 września 2025

Pierwsze trzy A-29N Super Tucano dla Portugalii już w Lizbonie

Biznes i przemysł

Embraer: E-Jety E2 z certyfikatem typu w RPA

Biznes i przemysł

Embraer: E-Jety E2 z certyfikatem typu w RPA

Piotr Bożyk 06 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij