Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dubai Airshow: ATR z pierwszymi zamówieniami od linii Binter i TAROM


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-11-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dubai Airshow: ATR z pierwszymi zamówieniami od linii Binter i TAROM
Fot. ATR Aircraft
Wczoraj (14 listopada) podczas trwającego Dubai Airshow 2021 linie Binter Canarias i TAROM zamówiły łącznie siedem nowych ATR-ów 72-600.
Binter kończy modernizację floty ATR

ATR i Binter Canarias zapisały kolejny rozdział w swojej długiej wspólnej historii. Linia lotnicza z Wysp Kanaryjskich podpisała wiążące zamówienie na cztery samoloty ATR 72-600 z opcją na kolejny jeden. Umowa stanowi ostatni krok w realizacji planu Bintera, polegającego na wymianie pozostałych samolotów ATR 72-500 na ATR-y najnowszej generacji. Linie będą korzystać z tych samolotów, aby zapewnić kontynuację istotnych połączeń lotniczych, które zapewniała flota ATR. Regionalne połączenia lotnicze wspierają wzrost gospodarczy w społecznościach, które obsługują. Badania wykazały, że 10 proc. wzrost liczby lotów regionalnych prowadzi do 6 proc. wzrostu lokalnego PKB. Dzięki swojej wydajności i wszechstronności, umożliwiającej obsługę miejsc, do których inne samoloty po prostu nie mogą dolecieć, ATR -600 stał się liderem na rynku samolotów turbośmigłowych z udziałem 75 proc. zamówień w ciągu ostatnich 10 lat.

- Od momentu pierwszej dostawy samolot ATR miał natychmiastowy i trwały wpływ na naszą działalność. ATR 72-600 stał się naszym sztandarowym samolotem i z 23 takimi maszynami w naszej flocie, po zakończeniu tych dostaw, stanowi podstawę połączeń lotniczych na Wyspach Kanaryjskich. Ta umowa na pięć samolotów stanowi znaczącą inwestycję, ale zapewni, że wiele korzyści, takich jak wspieranie lokalnych przedsiębiorstw i ułatwienie transportu zarówno dla mieszkańców, jak i turystów, będzie kontynuowane - powiedział Rodolfo Nunez, prezes Binter Canarias.

- Od dawna współpracujemy z Binter Canarias i od czasu pierwszej dostawy ATR-a obserwujemy, jak ich linia lotnicza rośnie w siłę. To sprawia, że potwierdzenie przez nich wiary w nasz produkt jest prawdziwą pieczęcią aprobaty. To dowód na to, że nasze ATR-y są niezawodne i ekonomiczne, a pasażerowie są zadowoleni z wrażeń na pokładzie. Będziemy nadal wprowadzać innowacje, które oferują rzeczywistą wartość liniom lotniczym, aby zapewnić najbardziej zrównoważone i ekonomiczne rozwiązanie w zakresie łączenia lokalnych społeczności - powiedział Stefano Bortoli, dyrektor generalny ATR-a.

ATR przewiduje potrzebę wymiany około 200 70-miejscowych samolotów regionalnych w ciągu najbliższych pięciu lat. Obecnie flota Binter Canarias składa się z 31 samolotów: 26 ATR-ów 72 w wersjach -500 i -600 oraz pięciu embraerów E195-E2.

TAROM wzmocni rumuńskie trasy regionalne trzema ATR-ami 72-600

TAROM podpisał wiążące zamówienie na trzy ATR 72-600 w ramach kontynuacji modernizacji swojej floty, która rozpoczęła się w 2019 roku. Dzięki tej umowie linia lotnicza będzie mogła również rozbudować swoją flotę ATR-ów 42-500 do większego, 72-miejscowego samolotu ATR 72-600, oferując większą pojemność i witając pasażerów w komfortowej kabinie najnowszej generacji ATR Armonia. ATR 72-600 jest najbardziej paliwooszczędnym samolotem na rynku, spalającym o 40 proc. mniej paliwa, a tym samym emitującym o 40 proc. mniej CO2 niż regionalne odrzutowce.

- Będąc pilotem ATR-em, byłem świadkiem z pierwszej ręki, jak ważna jest łączność, którą zapewniają. Są one niezbędnym łącznikiem dla społeczności w całej Rumunii. Jako szef TAROM-a dostrzegam również wartość ich wydajności i elastyczności. Kiedy rozpoczynaliśmy modernizację naszej floty, wybór ATR-a miał sens, a ponieważ misja ta jest kontynuowana w czasie, gdy świat stara się wyjść z trudnej sytuacji związanej z globalną pandemią, linie lotnicze muszą dysponować jak najbardziej wydajnymi samolotami. Jesteśmy pewni, że ATR jest właściwym wyborem, zarówno teraz, jak i w przyszłości - powiedział Catalin Prunariu, dyrektor generalny TAROM.

- Trwający projekt modernizacji floty TAROM pokazuje, jak istotne są turbośmigłowce dla połączeń regionalnych. Flota 42-500 samolotów firmy udowodniła rentowność tras krajowych w całej Rumunii i zapewniła cenne połączenia dla lokalnych społeczności. Kontynuując rozbudowę floty o większe samoloty ATR 72-600, TAROM udowadnia swoje oddanie dla pasażerów. Nowy samolot będzie wykorzystywany do oferowania większej liczby tras i miejsc, co z kolei pomoże społecznościom, które obsługują, rozwijać się dzięki tym połączeniom. To jest właśnie piękno regionalnych połączeń i jesteśmy dumni, że możemy być tego częścią - powiedział Stefano Bortoli, dyrektor generalny ATR-a.

Flota linii TAROM składa się obecnie z 26 samolotów: czterech ATR-ów 42-500, dwóch 72-500, czterech 72-600, czterech airbusów A318 oraz 12 boeingów 737.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5