Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Dostawy kolejnego samolotu Boeinga opóźnione. B737 MAX 10 dopiero w 2023 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2021-02-04 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dostawy kolejnego samolotu Boeinga opóźnione. B737 MAX 10 dopiero w 2023 roku
Fot. Boeing
Boeing opóźnia dostawę wąskokadłubowego samolotu B737 MAX 10. Maszyny zostaną dostarczone dopiero w 2023 roku – dwa lata później niż oczekiwano. Niedawno producent poinformował, że dostawy innego modelu – B777X zostają przełożone najwcześniej na koniec 2023 roku.
Amerykański producent przekłada dostawy Boeinga 737 MAX 10 dla United i innych klientów. – Obecnie zakładamy, że pierwsze dostawy 737 MAX 10 i 777X odbędą się w 2023 roku – poinformowała firma. Po „ponownej ocenie globalnych wymagań certyfikacyjnych” kierownictwo uważa, że „zmiany w projekcie samolotu” są nieuniknione.

Opóźnienie ma również inny projekt Boeinga – szerokokadłubowy samolot B777-9. Linie lotnicze, w związku z opóźnionymi dostawami, tracą zainteresowanie tym modelem. Niewykluczone również, że niektóre z nich skorzystają w zamian z mniejszej opcji – zamienią „Trzy Kosy” na Dreamlinera, czyli Boeinga 787.

Na certyfikację samolotów duży wpływ miał przypadek B737 MAX – samolotów, uziemionych przez ponad 20 miesięcy po dwóch śmiertelnych wypadkach. Na amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa (FAA) padły zarzuty zbyt szybkiej i niedokładnej certyfikacji, dlatego teraz ten proces stanie się bardziej wnikliwy. Według doniesień medialnych, także Boeing będzie m.in. lepiej zabezpieczał systemy sterowania w 737 MAX 10 i 777-9.

230-miejscowy B737 MAX 10 jest bezpośrednim konkurentem bestsellera Airbusa A321neo. Na liście oczekujących maszyny znajduje się United Airlines z liczbą 100 egzemplarzy 737 MAX 10. Samolotem jest także zainteresowany Ryanair.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: Dzięki nowym MAX-om wypełnimy lukę na rynku

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

Somon Air zabiegają o dwa B737 MAX-8. Obsłużą kluczowe trasy

Biznes i przemysł

Somon Air zabiegają o dwa B737 MAX-8. Obsłużą kluczowe trasy

Rafał Dybiński 04 grudnia 2020

Pierwszy Boeing B737 MAX 10. Poleci przed powrotem MAX 8 i 9?

Biznes i przemysł

Pierwszy Boeing B737 MAX 10. Poleci przed powrotem MAX 8 i 9?

Piotr Bożyk 24 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5