Partner serwisu
Biznes i przemysł

Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA
fot. Piotr Bożyk
Delta Air Lines ponownie wyraziły chęć dodania do swej floty odrzutowca Boeinga tworzonego w ramach programu NMA (New Midsize Airplane). Dyrektor przewoźnika Ed Bastian powiedział, że jego firma jest gotowa kupić do dwustu sztuk samolotów tego typu.

Nowo wdrażany przez Boeinga samolot środka rynku (NMA), który najprawdopodobniej otrzyma oznaczenie 797, nie będzie ani samolotem wąsko-, ani szerokokadłubowym. Problem w tym, że choć producent temu zaprzecza, to ostatnie roszady na ważnych stanowiskach w spółce wskazują, że do czasu poradzenia sobie z problemami, które doprowadziły do uziemienia 737 MAX, program NMA został odstawiony na boczny tor.

Delta w potrzebie

Deklarację Delty należy odczytywać jako zachęcenie Boeinga do przyspieszenia prac. Ed Bastian wyraża się wprost, mówiąc o tym, że ma nadzieję zmotywować amerykańskiego producenta do przyspieszenia wysiłków na rzecz opracowania nowego samolotu.

Delta w nadchodzących latach będzie musiała zastąpić starzejące się boeingi 757 i 767. Obecnie przewoźnik ma ich we flocie ponad dwieście, a średnia wieku tych maszyn wynosi aż dwadzieścia jeden lat. Większość z nich niedługo będzie musiała przestać latać. Linia uważa boeinga 797 za potencjalnie najlepszego kandydata do zastąpienia szerokokadłubowców starszej generacji.

Airbus nie czeka na Boeinga

Konkurencja nie śpi i podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu europejski producent Airbus przedstawił program swojego A321XLR i zebrał zamówienia na 147 sztuk nowego samolotu wąskokadłubowego dalekiego zasięgu. Wśród zamawiających były między innymi American Airlines, który chce kupić pół setki A321XLR.

Jednak jak przekazuje Delta i United Airlines, XLR nie rozwiązuje problemu konieczności wymiany 767, a ci przewoźnicy są głównymi użytkownikami wspomnianych maszyn. Miejsca docelowe w Stanach Zjednoczonych, takie jak New York, nie znajdują się w zasięgu z XLR startujących z lotnisk znajdujących się we wschodniej Europie. Jest tak zwłaszcza zimą, z powodu przeciwnych wiatrów nad Atlantykiem.

Kolejnym atutem 797 jest szerszy kadłub, który daje większe możliwości stworzenia komfortowych warunków pasażerom. Ci będą podróżować podczas wielogodzinnych rejsów, więc wygoda będzie mieć dla nich znaczenie.  

Teraz jednak Boeing koncentruje się z oczywistych powodów na MAX-ach i póki sytuacja nie zostanie rozwiązana, nie ma co liczyć na przyspieszenie programu NMA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Piotr Bożyk 10 stycznia 2024

Transavia France odebrały pierwszego A320neo

Biznes i przemysł

Transavia France odebrały pierwszego A320neo

inf. pras. 10 stycznia 2024

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Biznes i przemysł

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Mateusz Kieruzal 09 stycznia 2024

Zobacz również:

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Biznes i przemysł

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Mateusz Kieruzal 09 stycznia 2024

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Mateusz Kieruzal 03 stycznia 2024

Boeing 797 nie będzie ani samolotem wąsko- ani szerokokadłubowym

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Piotr Bożyk 10 stycznia 2024

Transavia France odebrały pierwszego A320neo

Biznes i przemysł

Transavia France odebrały pierwszego A320neo

inf. pras. 10 stycznia 2024

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Biznes i przemysł

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Mateusz Kieruzal 09 stycznia 2024

Zobacz również:

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Biznes i przemysł

Poluzowane śruby w większej liczbie B737 MAX 9

Mateusz Kieruzal 09 stycznia 2024

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Najpunktualniejsze linie w 2023. LOT czwarty w Europie

Mateusz Kieruzal 03 stycznia 2024

Boeing 797 nie będzie ani samolotem wąsko- ani szerokokadłubowym

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5