Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-09-26 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA
fot. Piotr Bożyk
Delta Air Lines ponownie wyraziły chęć dodania do swej floty odrzutowca Boeinga tworzonego w ramach programu NMA (New Midsize Airplane). Dyrektor przewoźnika Ed Bastian powiedział, że jego firma jest gotowa kupić do dwustu sztuk samolotów tego typu.
Nowo wdrażany przez Boeinga samolot środka rynku (NMA), który najprawdopodobniej otrzyma oznaczenie 797, nie będzie ani samolotem wąsko-, ani szerokokadłubowym. Problem w tym, że choć producent temu zaprzecza, to ostatnie roszady na ważnych stanowiskach w spółce wskazują, że do czasu poradzenia sobie z problemami, które doprowadziły do uziemienia 737 MAX, program NMA został odstawiony na boczny tor.

Delta w potrzebie

Deklarację Delty należy odczytywać jako zachęcenie Boeinga do przyspieszenia prac. Ed Bastian wyraża się wprost, mówiąc o tym, że ma nadzieję zmotywować amerykańskiego producenta do przyspieszenia wysiłków na rzecz opracowania nowego samolotu.

Delta w nadchodzących latach będzie musiała zastąpić starzejące się boeingi 757 i 767. Obecnie przewoźnik ma ich we flocie ponad dwieście, a średnia wieku tych maszyn wynosi aż dwadzieścia jeden lat. Większość z nich niedługo będzie musiała przestać latać. Linia uważa boeinga 797 za potencjalnie najlepszego kandydata do zastąpienia szerokokadłubowców starszej generacji.

Airbus nie czeka na Boeinga

Konkurencja nie śpi i podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu europejski producent Airbus przedstawił program swojego A321XLR i zebrał zamówienia na 147 sztuk nowego samolotu wąskokadłubowego dalekiego zasięgu. Wśród zamawiających były między innymi American Airlines, który chce kupić pół setki A321XLR.

Jednak jak przekazuje Delta i United Airlines, XLR nie rozwiązuje problemu konieczności wymiany 767, a ci przewoźnicy są głównymi użytkownikami wspomnianych maszyn. Miejsca docelowe w Stanach Zjednoczonych, takie jak New York, nie znajdują się w zasięgu z XLR startujących z lotnisk znajdujących się we wschodniej Europie. Jest tak zwłaszcza zimą, z powodu przeciwnych wiatrów nad Atlantykiem.

Kolejnym atutem 797 jest szerszy kadłub, który daje większe możliwości stworzenia komfortowych warunków pasażerom. Ci będą podróżować podczas wielogodzinnych rejsów, więc wygoda będzie mieć dla nich znaczenie.  

Teraz jednak Boeing koncentruje się z oczywistych powodów na MAX-ach i póki sytuacja nie zostanie rozwiązana, nie ma co liczyć na przyspieszenie programu NMA.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Decyzja o Boeingu 797 w marcu. Airbus uważnie się temu przygląda

Biznes i przemysł

Decyzja o Boeingu 797 w marcu. Airbus uważnie się temu przygląda

Redakcja 30 stycznia 2019

Boeing 797 nie będzie ani samolotem wąsko- ani szerokokadłubowym

Biznes i przemysł

Boeing 797 nie będzie ani samolotem wąsko- ani szerokokadłubowym

Tomasz Śniedziewski 24 grudnia 2018

Boeing zdradza szczegóły projektu 797

Biznes i przemysł

Boeing zdradza szczegóły projektu 797

Michał Szatkowski 21 czerwca 2017

 

Ryanair: Jesteśmy najbardziej ekologiczną linią w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Jesteśmy najbardziej ekologiczną linią w Europie

26 września 2019

Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA

Biznes i przemysł

Delta naciska na Boeinga w sprawie programu NMA

26 września 2019

Embraer E175-E2 poleci jeszcze w tym roku

Biznes i przemysł

Embraer E175-E2 poleci jeszcze w tym roku

26 września 2019

Przedłuża się zawieszenie lotów Adria Airways

Pasażer i linie lotnicze

Przedłuża się zawieszenie lotów Adria Airways

26 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5