Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Debatują nad przyszłością Modlina. Struzik: Niepokoi brak rozbudowy terminala


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-04-10 10:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Mazovia.pl/ Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Debatują nad przyszłością Modlina. Struzik: Niepokoi brak rozbudowy terminala
fot. Port Lotniczy Modlin
Przyszłość lotniska w Modlinie była przedmiotem analizy Prezydium Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego. Na debacie zabrakło przedstawicieli jednego z udziałowców, którzy nie mogą dojść do porozumienia z resztą właścicieli – Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze. – Bez rozbudowy terminala i modernizacji infrastruktury, dalszy rozwój lotniska staje pod znakiem zapytania – mówił zaniepokojony marszałek, Adam Struzik.
W posiedzeniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele Ministerstwa Obrony Narodowej, Ministerstwa Infrastruktury, spółki „Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin”, wojewoda mazowiecki, a także przedstawiciele udziałowców Modlina – Agencji Mienia Wojskowego, Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz Nowego Dworu Mazowieckiego. Zabrakło tylko przedstawicieli czwartego udziałowca portu – Przedsiębiorstwa Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL).

Port w Modlinie

Jest obecnie jednym z najprężniej działających lotnisk w kraju i piątym pod względem liczby przewiezionych pasażerów. Jego rola, jak twierdzą członkowie debaty, w rozwoju północnego Mazowsza jest regularnie marginalizowana przez PPL. – Bez rozbudowy terminala i modernizacji infrastruktury, dalszy rozwój lotniska staje pod znakiem zapytania. Fakt ten budzi coraz większe zaniepokojenie nie tylko ekspertów, ale także mieszkańców i przedsiębiorców z północnego Mazowsza – podkreślił marszałek Adam Struzik.

Port lotniczy Warszawa-Modlin to nie tylko lotnisko, to przede wszystkim miejsca pracy dla tysięcy ludzi. – Wokół lotniska w Modlinie powstała baza hotelowa licząca dziś już 15 hoteli. Każdy z nich to miejsce pracy dla kilkudziesięciu osób. Powstało też kilkanaście parkingów, restauracje, firmy przewozowe. Stąd dziwi nas taka postawa PPL, która uniemożliwia dalszy rozwój nie tylko lotniska, ale całego północnego Mazowsza – dodaje zastępca burmistrza Nowego Dworu Mazowieckiego Janusz Mikuszewski.

Jak poinformował przewodniczący rady Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Województwa Mazowieckiego Jerzy Wiśniewski, po rozpoczęciu dyskusji medialnej na temat portu lotniczego w Modlinie, do OPZZ zaczęli się zgłaszać zaniepokojeni patową sytuacją mieszkańcy zarówno Warszawy, jak i okolic Nowego Dworu Mazowieckiego. Do sytuacji nie odniosły się Porty Lotnicze.

Jerzy Wiśniewski podkreślił, że zapowiedzi uruchomienia lotniska w Radomiu wywołały obawę utraty pracy wśród pracowników i przedsiębiorców z północnego Mazowsza. – PPL-u nie ma. Stwarza to wrażenie jakby ktoś celowo działał na szkodę spółki – podsumował przewodniczący OPZZ województwa mazowieckiego Jerzy Wiśniewski.

Raport o mazowieckich lotniskach

Biorący udział w posiedzeniu WRDS przedstawiciele spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin odnieśli się także do przygotowanego na zlecenie rządu przez firmę Arup raportu o lotniskach w Radomiu i Modlinie pod kątem ich ewentualnej rozbudowy.

– Nie wiem skąd te plany. Arup, szacując rzekome koszty rozbudowy Modlina, wyburzył i drogę startową, i sam terminal. Moim zdaniem to sposób na pompowanie kosztów. To wariant zupełnie niezrozumiały i nigdy nie był brany pod uwagę w naszych planach rozwoju. Ten raport sprawia wrażenie jakby powstał na zamówienie polityczne. Radom, żeby stać się Modlinem, musi wydać 450 mln zł. Pamiętajmy też, że lotnisko w Modlinie jest nie tylko impulsem rozwojowym dla tej części regionu, ale także miejscem pracy. W samej spółce pracuje około 200 osób, ale dzięki lotnisku pracę ma nawet kilka tysięcy – podkreślił wiceprezes spółki Marcin Danił.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko komplementarne? Balcer: Lepiej wykorzystać Łódź i zostawić Okęcie

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko komplementarne? Balcer: Lepiej wykorzystać Łódź i zostawić Okęcie

Magdalena Wosińska 07 kwietnia 2018

Kontrowersje wokół Radomia. Leman: Lotnisko damy tutaj, niech stoi wśród zieleni

Infrastruktura i lotniska

Kontrowersje wokół Radomia. Leman: Lotnisko damy tutaj, niech stoi wśród zieleni

Michał Leman 06 kwietnia 2018

Raport za Radomiem. „Inwestycja w port tańsza niż w Modlin”

Infrastruktura i lotniska

Raport za Radomiem. „Inwestycja w port tańsza niż w Modlin”

Magdalena Wosińska 04 kwietnia 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5