Partner serwisu
Biznes i przemysł

De Havilland: Nowy DHC-6 Twin Otter Classic 300-G

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
De Havilland: Nowy DHC-6 Twin Otter Classic 300-G
fot. Piotr Bożyk
Podczas Paris Air Show firma De Havilland Canada ogłosiła wprowadzenie na rynek samolotu DHC-6 Twin Otter® Classic 300-G™ podpisując umowy zakupu na kilkanaście samolotów.

Od ponad 50 lat DHC-6 Twin Otter jest najbardziej niezawodnym i wszechstronnym samolotem w swojej klasie. Po szeroko zakrojonych konsultacjach z klientami firma De Havilland Canada ogłasza nową wersję tej maszyny. Classic 300-G to piąta generacja samolotów Twin Otter, dołączająca do obecnej Serii 400. Wszystkie DHC-6 Twin Otter mogą przewozić pasażerów, VIP-ów, ładunki, wykonywać misje ewakuacji medycznej, a także specjalne. Po zamontowaniu pływaków amfibijnych samoloty te płynnie przemieszczają się między utwardzonymi powierzchniami a obszarami lądowania na wodzie.

- Od ponad 50 lat DHC-6 Twin Otter jest najbardziej niezawodnym i wszechstronnym samolotem w swojej klasie. Po szeroko zakrojonych konsultacjach z naszymi klientami, jesteśmy gotowi i dumni, aby przenieść ten kultowy samolot na nowe wyżyny dzięki nowemu DHC-6 Twin Otter Classic 300-G - powiedział Brian Chafe, dyrektor generalny De Havilland Canada.

DHC-6 Twin Otter Classic 300-G ma posiadać maksymalną masę startową 5670 kg i maksymalną masę do lądowania 5579 kg. Zasięg samolotu z ładunkiem o masie 1972 kg wyniesie 185 km, a z ładunkiem o masie 1736 kg — 463 km. Maksymalny zasięg samolotu (z pełnymi zbiornikami paliwa i 1030 kg ładunku) to 1322 km , a zasięg bez ładunku — 1452 km. We wszystkich przypadkach w standardowych zbiornikach paliwa ma pozostać rezerwa na 45 min lotu.

Samolot Twin Otter napędzają dwa silniki Pratt & Whitney PT6A-27 (opcja zwykła) lub PT6A-34 (dla wersji, którą producent określa jako do zadań ekstremalnych).

- Dzięki temu samemu wytrzymałemu płatowcowi, napędzanemu silnikami Pratt & Whitney, lżejszy Classic 300-G zapewni naszym klientom zwiększony zasięg ładowności i niższe koszty operacyjne. Wraz z całkowicie nowym wnętrzem kabiny i kabiną załogi z w pełni zintegrowanym pakietem awioniki Garmin G1000® NXi - dodał Chafe.

Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosić ma 454 m, a długość lądowania znad przeszkody o wysokości 15 m — 460 m. Dystans do przyziemienia do całkowitego zatrzymania szacowany jest na 675 m.

- De Havilland Canada nadal kształtuje lotnictwo dzięki innowacyjnym samolotom użytkowym i jesteśmy dumni, że możemy zaoferować naszą zintegrowaną kabinę pilota G1000 NXi z najnowszą wersją kultowego DHC-6 Twin Otter. G1000 NXi wniesie do samolotu Classic 300-G łączność bezprzewodową w kokpicie, lepszą świadomość sytuacyjną oraz w pełni zintegrowanego autopilota GFC™ 700 - powiedział Carl Wolf, wiceprezes Garmin ds. sprzedaży i marketingu.

Ponieważ De Havilland Canada nadal rozwija swoją działalność w kanadyjskim przemyśle lotniczym, wprowadzenie na rynek samolotu DHC-6 Twin Otter Classic 300-G wzmocni lokalną gospodarkę, tworząc odpowiednio 80 i 91 stałych miejsc pracy w Calgary w Albercie i Victorii w Kolumbii Brytyjskiej.

W swojej prawie 100-letniej historii firma De Havilland Canada dostarczyła ponad 5 tys. samolotów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

De Havilland Canada zbuduje nowy zakład w Albercie

Biznes i przemysł

De Havilland Canada wprowadza na rynek samolot gaśniczy DHC-515

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Pasażer i linie lotnicze

Arktyczna trasa Finnair. Bezpośrednio z Laponii na północ Norwegii

Rafał Dybiński 30 sierpnia 2023

De Havilland Canada zbuduje nowy zakład w Albercie

Biznes i przemysł

De Havilland Canada wprowadza na rynek samolot gaśniczy DHC-515

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5