Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

De Havilland Canada wprowadza na rynek samolot gaśniczy DHC-515


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-04-03 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

De Havilland Canada wprowadza na rynek samolot gaśniczy DHC-515
Fot. De Havilland Canada
De Havilland Aircraft of Canada Limited (De Havilland Canada) poinformował w czwartek (31 marca) o rozpoczęciu programu samolotu gaśniczego De Havilland DHC-515 Firefighter, który wcześniej znany był jako CL-515.
- Po przeprowadzeniu szczegółowego przeglądu biznesowego i technicznego, mamy przyjemność ogłosić, że rozpoczęliśmy program samolotu gaśniczego De Havilland DHC-515 Firefighter, który będzie obejmował negocjowanie kontraktów z naszymi europejskimi klientami oraz przygotowanie jego produkcji - powiedział Brian Chafe, Dyrektor Generalny De Havilland Canada.

DHC-515 Firefighter będzie bazował na historii kultowych samolotów Canadair CL-215 i CL-415, które od ponad 50 lat stanowią kluczową część flot powietrznych straży pożarnych w Europie i Ameryce Północnej. Obecnie wprowadzane są ważne modernizacje, które zwiększą funkcjonalność i skuteczność tych legendarnych i wytrzymałych samolotów pożarniczych.

Europejscy klienci podpisali już listy intencyjne na zakup pierwszych 22 samolotów w oczekiwaniu na pozytywny wynik negocjacji międzyrządowych prowadzonych przez agencję kontraktową rządu Kanady, Canadian Commercial Corporation (CCC). De Havilland Canada spodziewa się, że pierwsze dostawy DHC-515 rozpoczną się w połowie dekady, a dostawy kolejnych kilkunastu samolotów oraz następnych pod koniec dekady. Według producenta da to innym klientom możliwość odnowienia istniejącej floty lub dokonania zakupów nowych samolotów gaśniczych w tym czasie.

Firma De Havilland Canada przejęła program Canadair CL w 2016 r. i rozważała powrót do jego produkcji od 2019 r. Nowy DHC-515 Firefighter dorównuje innym samolotom we flocie De Havilland pod względem trwałości, wytrzymałości i jakości kanadyjskiej inżynierii lotniczej. Montaż końcowy samolotu będzie odbywał się w Calgary, w Kanadzie, gdzie obecnie trwają prace nad samolotami CL-215 i CL- 415. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych lat konieczne będzie zatrudnienie ponad 500 nowych pracowników, aby zrealizować produkcję tego programu.

- Wprowadzenie DHC-515 do produkcji jest ważne nie tylko dla naszej firmy, ale także dla wielu państw na całym świecie, które polegają na naszych samolotach w ochronie swoich obywateli i lasów. Rozumiemy, jak ważną rolę poprzednie samoloty odegrały w ochronie ludzi i mienia, a ponieważ nasz klimat nadal się zmienia i pora letnia staje się coraz dłuższa i bardziej gorąca, DHC-515 będzie ważnym narzędziem do gaszenia pożarów na całym świecie - dodał Chafe.

10 kluczowych faktów producenta o nowym DHC-515 Firefighter:

  1. Najnowszy z linii samolotów amfibijnych Canadair, które od ponad pół wieku wyznaczają światowe standardy w dziedzinie gaszenia pożarów z powietrza;
  2. Doskonale wyposażony do walki z obecnymi pożarami, które są bardziej nieregularne i powszechne ze względu na zmiany klimatyczne;
  3. Dostarcza wiele zrzutów wody w krótkich odstępach czasu, co oznacza szybsze tłumienie pożarów, a także umożliwia samolotowi i załodze lepsze śledzenie zachowania pożarów;
  4. Dostarcza największą ilość wody do strefy pożaru dziennie (prawie 700 tys. litrów), ponad dwukrotnie więcej niż najbliższy konkurent;
  5. Napełnia swoje zbiorniki w ciągu 12 sekund z pobliskich źródeł słodkiej lub słonej wody, w tym z rzek, małych jezior i oceanów, podczas gdy zwykłe samoloty muszą wracać na lotnisko po każdym zrzucie;
  6. Skrzydło o dużej wysokości i silniki turbośmigłowe o natychmiastowej sile ciągu zapewniają bezpieczniejszą pracę w terenie górzystym i możliwość zrzutu blisko ognia z najwyższą precyzją;
  7. Sprawdza się przy silnych wiatrach typowych dla wielkich pożarów, zdolny do uzupełniania paliwa na wzburzonych wodach z falami o wysokości do dwóch metrów, spowodowanymi przez te wiatry;
  8. Silniki turbośmigłowe wytwarzają do 50 proc. mniejszą emisję CO2, spalając od 25 do 40 proc. mniej paliwa niż silniki odrzutowe.
  9. Wyposażony w najnowocześniejsze instrumenty nawigacyjne, zwiększające bezpieczeństwo i poprawiające świadomość sytuacyjną.
  10. Jedyny powietrzny samolot pożarniczy w pełni wspierany przez producenta oryginalnego sprzętu (OEM) i oferujący dodatkowe usługi wsparcia przez cały okres eksploatacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5