Lotnisko Zielona Góra-Babimost nie zwalnia tempa. W czerwcu 2025 roku port obsłużył dokładnie 7 776 pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 23% w porównaniu do maja br., kiedy z lotniska skorzystało 6 316 osób, ale mniej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
Od początku roku z lotniska w Babimoście skorzystało już 35 597 pasażerów – ponad 16% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (30 668). Takie wyniki potwierdzają rosnącą popularność lotniska zarówno wśród mieszkańców regionu, jak i turystów korzystających z coraz bogatszej siatki połączeń – warto jednak pamiętać, że uruchamiania znacznej części połączeń jest wspomagane przez lubuski samorząd regionalny.
Zaczęły się wakacje – pasażerów przybywa
Wynik czerwca 2025 jest nieznacznie niższy w odniesieniu do tego samego miesiąca w roku 2024 kiedy to z zielonogórskiego portu podróżowało 8 909 pasażerów.
Warto przypomnieć, że od czerwca pasażerowie mogą korzystać z nowych połączeń czarterowych do Antalyi (Turcja), Enfidhy (Tunezja) i Tirany (Albania), dostępnych w ofertach biur podróży Coral Travel i Rego Bis. Nowe kierunki uzupełniają dotychczasowe rejsy do Egiptu – Marsa Alam i Hurghady.
Urząd dopłaca
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego wesprze finansowo
wakacyjne loty czarterowe między Zieloną Górą a Albanią (koszt to 740 tys. złotych brutto), jak i
urlopowe rejsy z regionalnymi wczasowiczami do Tunezji (koszt to 1,5 miliona złotych brutto) oraz
wypoczynkowe loty do Turcji (koszt to 701 tys. złotych brutto). Wcześniej w tym roku zdecydowano się na
dopłacanie do lotów z Warszawą. Koszt „promocji” regionu w lotach do i z Lotniska Chopina w 2025 roku to 14,3 miliona złotych brutto. W połowie czerwca zdecydowano się także na
dopłaty do tras do Egiptu.
Nowy terminal coraz bliżej
Zgodnie z zapowiedziami, trwa budowa nowego terminala Non Schengen. Dzięki tej inwestycji przepustowość portu wzrośnie do 250 tys. pasażerów rocznie. Zakończenie budowy planowane jest na październik 2025 r., co otworzy nowe możliwości dla rozwoju międzynarodowych połączeń lotniczych w regionie.