Partner serwisu
Biznes i przemysł

Copa Airlines powiększą za rok ponad trzykrotnie flotę boeingów 737 MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Copa Airlines powiększą za rok ponad trzykrotnie flotę boeingów 737 MAX
fot. Copa Airlines
Linie lotnicze Copa Airlines zwiększą swoją flotę boeingów 737 MAX. Przewoźnik z Panamy do końca 2022 roku zamierza posiadać już dwadzieścia odrzutowców producenta z Chicago, które były uziemione 22 miesiące z powodu katastrof maszyn Lion Air i Ethiopian Airlines.

Copa Airlines jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 parafowały kontrakt z Boeingiem na zakup 61 samolotów wersji 737 MAX. Linie lotnicze z Ameryki Środkowej planowały zmodernizować flotę i wymienić starsze maszyny, takie jak Embraery E190 i boeingi 737-700.

Wspomniane wyżej dwie katastrofy odrzutowców wstrzymały jednak plany przewoźnika z Panamy, a kryzys wywołany wirusem COVID-19 przyspieszył tylko wycofywanie starszych samolotów. Linie lotnicze z Ameryki Środkowej w ciągu ostatnich kilku miesięcy sprzedały czternaście maszyn E190 oraz zmagazynowały pozostałych dwanaście boeingów 737-700.

30 grudnia 2020 roku Copa Airlines wznowiły bez żadnego medialnego rozgłosu loty boeingiem 737 MAX, obsługując rejs z Panama City do kostarykańskiego San Jose. - Nie było żadnych negatywnych komentarzy. Żaden pasażer nie zrezygnował z lotu tym samolotem. Wszystko odbyło się bez żadnych problemów - obwieścił Pedro Heilbron, prezes przewoźnika. Więcej o tym pisaliśmy w tym tekście.

Zaplanowane odbiory do 2022 roku

Linie lotnicze z Ameryki Środkowej od czasu cofnięcia uziemienia w Stanach Zjednoczonych odebrały cztery nowe boeingi 737 MAX-9. Jeden odrzutowiec przybył do Panamy jeszcze w grudniu, a pozostałe trzy w lutym i styczniu. Kolejne trzy dołączą do floty przewoźnika w pierwszym kwartale bieżącego roku.

Copa Airlines planują odebrać w sumie w 2021 roku osiem boeingów 737 MAX-9. Pięć kolejnych przyleci do Panamy do końca 2022 roku. W ten sposób liczba odrzutowców zwiększy się z sześciu obecnie do dwudziestu.

Zamówione przez linie lotnicze z Ameryki Środkowej boeingi 737 MAX-9 mogą pomieścić na pokładzie 166 pasażerów. Przewoźnik z Panamy planuje wykorzystywać nowe odrzutowce na trasach o charakterze biznesowym.

Blisko pół roku w zawieszeniu

Copa Airlines zakończyły 2020 rok ze stratą 598,6 mln dolarów. Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 sprawiła, że linie lotnicze z Ameryki Środkowej działały na poziomie 27 proc. oferowania w odniesieniu do poprzednich dwunastu miesięcy. Między kwietniem a wrześniem przewoźnik nie realizował nawet żadnych usług, ze względu na surowe restrykcje w Panamie.

Wznowienie działalności nastąpiło w październiku, przy poziomie zaledwie 15 proc. oferowania sprzed pandemii. Kolejne miesiące przyniosły stopniową poprawę. W listopadzie oferowanie wzrosło do poziomu 28 proc. z 2019 roku, natomiast w grudniu do 39 proc. Styczeń bieżącego roku przewoźnik zakończył z oferowaniem na poziomie 45 proc. w odniesieniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Rafał Dybiński 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Copa Airlines wznowiły loty B737 MAX. Pierwszy międzynarodowy rejs odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Biznes i przemysł

Boeing znowu z problemami. Nowa usterka w B737 MAX

Mateusz Kieruzal 25 sierpnia 2023

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Biznes i przemysł

Boeing wstrzyma produkcję B737 MAX?

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2023

Boeing: Co FAA od nas chce?

Biznes i przemysł

Boeing: Co FAA od nas chce?

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2023

Zobacz również:

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Rafał Dybiński 15 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Copa Airlines wznowiły loty B737 MAX. Pierwszy międzynarodowy rejs odrzutowca

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5