Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus: W listopadzie dostawy i zamówienia prawie na równi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-12-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus: W listopadzie dostawy i zamówienia prawie na równi
fot. Piotr Bożyk
Airbus ogłosił wczoraj (5 grudnia) dane dotyczące zamówień i dostaw za listopad tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia na odrzutowce komercyjne sięgają 75 maszyn, a dostawy 72 samolotów. Portfel niezrealizowanych zamówień nieco wzrósł i wyniósł na koniec minionego miesiąca 8 701 maszyn.

Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w październiku 2025 r. wyniosła dokładnie 75 maszyn. Jeżeli chodzi o dostawy, to Airbus przekazał w minionym miesiącu br. 72 samoloty do 42 klientów.

Natomiast liczba sprzedanych samolotów po 11 miesiącach tego roku wyniosła dokładnie 797 maszyn brutto (700 netto) - poinformowano w oficjalnym komunikacie. W tym samym okresie producent dostarczył 657 samolotów do 87 klientów.

Zamówienia maszyn wąskokadłubowych

Aktywność sprzedażowa Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w październiku była na średnim poziomie. Producent sprzedał 23 samoloty tego typu. Maszyny: 16 A320neo i siedem A321neo, sprzedano prywatnym i nieujawnionym póki co klientom.

Od stycznia tego roku Airbus sprzedał 544 samoloty wąskokadłubowych: 20 A220-100, 20 A220-300, 102 A320neo oraz 402 A321neo (wraz z XLR). Warto dodać, że do listopada br. A220 został zakupiony tylko przez PLL LOT.

Samoloty szerokokadłubowe

W swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw francuski producent ujawnił sprzedaż 52 samolotów szerokokadłubowych. Zakup 30 A350-900 potwierdziły linie IndiGo, sześć A350F potwierdziły Air China, kolejne dwa A350F zamówiły linie Silk Way West Airlines, a linie Etihad Airways zostały nowym klientem A330neo zamawiając sześć samolotów tego typu. W zestawieniu pojawiło się także zamówienie ośmiu A350-1000 złożone przez nieujawnionego klienta.

Od początku tego roku producent sprzedał 253 samoloty tego typu: 96 A330neo, 28 A350F, 52 A350-900 oraz 77 A350-1000.

Dostawy Airbusa

W listopadzie br. francuski producent dostarczył 72 samoloty: 10 A220-300, jednego A319neo, 18 A320neo, 35 A321neo, jednego A330neo, trzy A330-900neo, dwa A350-900 oraz dwa A350-1000. Natomiast od początku roku dostarczono 657 samolotów: cztery A220-100, 32 A220-300, 13 A319neo, 175 A320neo, 322 A321neo, jednego A330-800neo, 25 A330-900neo, 33 A350-900 oraz 11 A350-1000. Wśród dostaw w listopadzie możemy wyróżnić: odbiór pierwszego A330neo dla Air Algerie oraz 250. airbusa dla Wizz Aira.

Korekta prognozy dostaw

Airbus oficjalnie ogłosił w mijającym tygodniu aktualizację planów dotyczących dostaw samolotów komercyjnych na 2025 r. Decyzja jest efektem niedawno ujawnionego problemu jakościowego u jednego z dostawców, dotyczącego metalowych paneli wykorzystywanych w produkcji rodziny A320. Usterka ta wpłynęła na harmonogram realizacji dostaw, co skłoniło koncern do rewizji wcześniejszych planów.

Francuski producent chciał się zbliżyć do rekordów z 2018 (800) i 2019 r. (863). Jednak zgodnie z nowymi wytycznymi Airbus planuje dostarczyć w 2025 r. około 790 samolotów komercyjnych. Choć jest to korekta względem wcześniejszych planów, firma podkreśla, że podejmowane działania naprawcze pozwolą ograniczyć wpływ problemu na długoterminową stabilność programu A320.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Flybondi wybierają airbusy A220 i boeingi B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Flybondi wybierają airbusy A220 i boeingi B737 MAX

Piotr Bożyk 05 grudnia 2025

Airbus: Korekta planu dostaw na 2025 r. Prognozy finansowe bez zmian

Biznes i przemysł

PGZ i Embraer. Są porozumienia o współpracy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: Korekta planu dostaw na 2025 r. Prognozy finansowe bez zmian

Biznes i przemysł

Airbus: Korekta planu dostaw na 2025 r. Prognozy finansowe bez zmian

Piotr Bożyk 04 grudnia 2025

Airbus. Prawie wszystkie A320 już z aktualizacją systemu

Biznes i przemysł

Wada w A320. Linie aktualizują system. Wizz już po zmianach

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Flybondi wybierają airbusy A220 i boeingi B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Flybondi wybierają airbusy A220 i boeingi B737 MAX

Piotr Bożyk 05 grudnia 2025

Airbus: Korekta planu dostaw na 2025 r. Prognozy finansowe bez zmian

Biznes i przemysł

PGZ i Embraer. Są porozumienia o współpracy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: Korekta planu dostaw na 2025 r. Prognozy finansowe bez zmian

Biznes i przemysł

Airbus: Korekta planu dostaw na 2025 r. Prognozy finansowe bez zmian

Piotr Bożyk 04 grudnia 2025

Airbus. Prawie wszystkie A320 już z aktualizacją systemu

Biznes i przemysł

Wada w A320. Linie aktualizują system. Wizz już po zmianach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij