Linie Condor zamówiły kolejne trzy airbusy A330-900neo. Dodatkowe samoloty dołączą do przewoźnika w 2026 i 2027 r., zwiększając flotę dalekodystansową do 21 maszyn. Obecnie we flocie Condor znajduje się już 10 samolotów A330neo, które obsługują ponad połowę połączeń długodystansowych w zimowym rozkładzie lotów.
16 pierwotnie zamówionych samolotów całkowicie zastąpi obecną flotę B767 do wiosny 2024 r. w ramach programu odnowy floty dalekodystansowej. Ponadto Condor ogłosił jesienią ubiegłego roku, że zamówił dwa kolejne samoloty A330neo, co daje łącznie 18 maszyn, które dołączą do floty do końca 2024 r. Trzy dodatkowe samoloty tego typu powiększą flotę dalekodystansową do łącznie 21 maszyn na początku 2027 r.
Pokład A330neo CondoraA330neo Condora zabiera na pokład 310 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes jest 30 w pełni rozkładanych foteli (1-2-1), w klasie premium 64 fotele (2-3-2), natomiast w klasie ekonomicznej poleci 216 pasażerów (2-3-2) czyli łącznie o 50-55 więcej niż w obecnie i głównie użytkowanych B767. A330neo jest wyposażony w wielokrotnie nagradzaną za wzornictwo i wygodę kabinę Airspace. Jej wyróżnikami są większa przestrzeń osobista, większe schowki bagażowe nad głową, nowy system oświetlenia oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki pokładowej i pełnej łączności ze światem. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest również wyposażony w najnowocześniejszy system wentylacji kabiny, który zapewnia czyste i bezpieczne środowisko podczas lotu.
Flota niemieckiego przewoźnikaFlota linii Condor składa się obecnie z 58 samolotów: 20 airbusów A320, 10 A321, czterech A330-200, 10 A330-900neo, dziewięciu boeingów B757-300 oraz czterech B767-300ER. Przewoźnik oczekuje na dostawę 49 airbusów: 13 A320neo, 28 A321neo oraz 11 A330-900neo.
Informacyjnie o A330neoAirbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330 w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. Do tej pory zamówiono 1809 samolotów z rodziny A330, w tym 323 A330neo: 12 A330-800 oraz 311 A330-900. Do tej pory dostarczono 1577 maszyn z rodziny A330, w tym 110 A330neo: siedem A330-800 oraz 103 A330-900. Więcej na temat airbusa A330neo w naszym artykule "
Podsumowanie: Jaki będzie A330neo?".