Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Co dalej z A330neo?


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-05-22 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Co dalej z A330neo?
fot. Alex Cheban/ Wikimedia
Airbus ostro konkuruje z Boeingiem, by podpisać kontrakt z United Airlines, która zamierza odświeżyć flotę. Są jednak małe szanse na to, że amerykański koncern zdecyduje się zamienić Boeingi 767 na Airbusy A330neo, co stawia pod znakiem zapytania przyszłość programu.
Przez długi czas europejski producent miał starać się, by przekonać linię do zakupu, jednak nie udało mu się przebić oferty Boeinga. Przewaga amerykańskiego koncernu tkwi w tym, że United latają już 787 i organizacyjnie łatwiej będzie im dodać do floty kolejne Boeingi. „Airbus nie zdobędzie zamówienia od United"– powiedział anonimowy rozmówca w rozmowie z Reutersem. Producent nie wyklucza ponoć możliwości ubiegania się o zamówienie w drugiej transzy.

Firma z Tuluzy tym samym musi zwiększyć presję przy kolejnych transakcjach, by utrzymać rentowność programu. Do tej pory podpisała umowy na 214 A330neo z 13 klientami, choć jeden z nich, AirAsia, rozważa ponoć modyfikację zamówienia lub zrezygnowanie z niego na rzecz Boeingów.

Także Hawaiian Airlines odrzuciło zamówienie na sześć samolotów Airbus A330-800neo na rzecz 787, pojawiają się wątpliwości co do przyszłości zamówienia na 28 odrzutowców A330neo przez Iran Air. Iran zażądał od Airbusa wyjaśnienia, czy będzie sprzedawać mu samoloty po wycofaniu się Stanów Zjednoczonych z umowy o jego programie jądrowym i przywróceniu sankcji. Chciałby je kupić przed wejściem w życie sankcji. Dodatkowo popularniejsza 787 może stać się tańsza w finansowaniu, mimo że cena A330neo jest niższa po uwzględnieniu rabatów rynkowych.

Nowa maszyna Airbusa będzie produkowana w dwóch wersjach 800 i 900. Różnią się one długością kadłuba, a co za tym idzie i liczbą zabieranych pasażerów. A330neo w wersji 800 może zabrać 257 osób, wersja 900 o 30 więcej (obie w konfiguracji trzyklasowej). Zarówno A330-900, jak i A330-800 zostały opracowane z myślą jedynie o silnikach Rolls-Royce'a Trent 7000. Dziennikarze The Bloomberg zasugerowali nawet, że słaba sprzedaż maszyny może być spowodowana usterkami silników Trent 7000, analogicznej do zeszłorocznej awarii serii Trent 1000, które napędzają Boeingi 787. Producent, Rolls-Royce, zaprzeczył jednak,  jakoby silniki Trent 7000, które napędzają Airbusy A330neo, miały te same wady fabryczne, co Trent 1000. Więcej na ten temat piszemy tutaj. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dubajski leasingodawca chce 400 samolotów Airbusa i Boeinga

Biznes i przemysł

Dubajski leasingodawca chce 400 samolotów Airbusa i Boeinga

Magdalena Wosińska 21 maja 2018

Pierwszy Airbus A330neo z kabiną Airspace zakończył testy

Biznes i przemysł

Pierwszy Airbus A330neo z kabiną Airspace zakończył testy

Emilia Derewienko 16 maja 2018

LOT leci do Singapuru

Pasażer i linie lotnicze

LOT leci do Singapuru

Łukasz Malinowski 15 maja 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5