Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Chiny najprawdopodobniej utrzymają ograniczenia w lotach międzynarodowych w I poł. 2022 r.


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2021-09-03 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Chiny najprawdopodobniej utrzymają ograniczenia w lotach międzynarodowych w I poł. 2022 r.
Fot: byeangel (Flickr/CC)
Obecne surowe ograniczenia lotów międzynarodowych z oraz do Państwa Środka wprowadzone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) najprawdopodobniej będą obowiązywały również w pierwszej połowie przyszłego roku, informuje Agencja Reutera.
Urząd Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) poinformował w ubiegłym miesiącu, iż liczba tygodniowych lotów międzynarodowych startujących lub lądujących w Państwie Środka wynosi obecnie 2 proc. poziomu z 2019 roku, gdyż obsługa coraz większej liczby połączeń jest zawieszana z uwagi na rosnącą liczbę przywleczonych przypadków zakażeń koronawirusem wywołującym zapalenie płuc COVID-19, po raz pierwszy wykryte w chińskim mieście Wuhan pod koniec 2019 roku.

Regionalne następstwa

Przedłużenie obowiązywania ograniczeń w lotach międzynarodowych przynajmniej do połowy przyszłego roku będzie miało szerokie następstwa dla turystyki w Regionie Azji-Pacyfiku, gdzie istotną rolę odgrywa ruch napędzany przyjezdnymi turystami z Chin. W tym samym czasie, te same kraje Azji nie spieszą się z otwieraniem granic z uwagi na stosunkowo niski współczynnik zaszczepienia swoich społeczeństw wynikający z niedostępności szczepionek oraz rosnącą liczbę przypadków zakażeń koronawirusem.

Według danych z najnowszego raportu Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych (UNWTO), na świecie istnieją znaczące różnice w obowiązywaniu ograniczeń w podróżowaniu. 70 proc. granic w krajach Regionu Azji i Pacyfiku, pozostaje całkowicie zamkniętych, w porównaniu z 13 proc. w Europie, 20 proc. w Amerykach, 19 proc. w Afryce oraz 31 proc. w Regionie Bliskiego Wschodu. Co więcej, na perspektywę szybkiego otwierania się granic w Azji negatywnie wpływa fakt, że decyzje polityczne o ich zamknięciu znajdują zrozumienie i akceptację lokalnych społeczeństw wielu krajów regionu.

Przesunięcie pełnej odbudowy ruchu do 2024 r.

“Chińska wielka trójka”, czyli linie lotnicze Air China, China Southern Airlines oraz China Eastern Airlines stwierdziły w swoich okresowych omówieniach wyników finansowych, iż restrykcje w oferowaniu lotów międzynarodowych wprowadzone przez CAAC mogą mogą obowiązywać przez pierwszą połowę 2022 r., biorąc pod uwagę fakt, że władze chcą zapobiec fali zakażeń szczególnie podczas trwania planowanych na luty przyszłego roku zimowych igrzysk olimpijskich, powiedział Parash Jain, szef analizy logistyki, transportu i infrastruktury przewozowej Azji w HSBC, cytowany przez Agencję Reutera. To z kolei przesunięcie spodziewanej daty pełnej odbudowy ruchu lotniczego aż do 2024 r., dodał Jain.

Spodziewane opóźnienie odbudowy międzynarodowego ruchu lotniczego częściowo było powodem, dla którego niektórzy analitycy obniżyli prognozę zysków linii lotniczych z Chin na kilka następnych lat. Firma China Merchants Securities obniżyła szacunkowe prognozy zysków netto linii lotniczych Air China do 9 mld w 2021 r., 2,7 mld w 2022 r. oraz 6,7 mld w 2023 r.

Władze Air China w rozmowie z analitykami przyznały, iż odbudowa podróżowania z Chin będzie przebiegała wolniej niż w Stanach Zjednoczonych i w Europie, dodając iż większość krajów rozwijających się nie osiągnęła wysokiego wskaźnika szczepień swoich społeczeństw. Ich zdaniem trudno się sp[odziewać, by urząd CAAC poluzował restrykcje wcześniej niż w II poł. 2022 r.

CAAC wprowadził surowe ograniczenia na loty międzynarodowe w marcu 2020 r. by powstrzymać przenoszenie się koronawirusa do Chin. Tzw. polityka “Five One” zezwala przewoźnikom z Chin obsługiwać jedną trasę tygodniowo do pojedynczego kraju oraz liniom lotniczym z innych krajów obsługę pojedynczego lotu do Chin. Władze Państwa Środka ogłosiły jednak wprowadzenie mechanizmu pozwalającego na zwiększenie limitu lotów do 2 w tygodniu – zgoda na takie zwiększenie liczby operacji byłaby wydana, jeśli nikt z pasażerów przylatujących do Chin na danej trasie nie wykazał pozytywnego wyniku badań na obecność koronawirusa COVID19 przez 3 tygodnie z rzędu. W tym samym czasie, chiński urząd cywilny zastrzegł prawo do zawieszenia operowania trasy lotniczej na tydzień, jeśli na pokładzie trasy obsługiwanej przez danego przewoźnika znajduje się pięciu lub więcej pasażerów, którzy po przylocie wykażą pozytywne wyniki na obecność koronawirusa COVID19. Jeśli liczba zakażonych pasażerów przekroczy 10 osób, trasa będzie zawieszona na 4 tygodnie. W przeciwieństwie do mechanizmu pozwalającego na zwiększenie limitu lotów do 2 w tygodniu, do zawieszenia połączeń liczona jest liczba zarażonych pasażerów od momentu uruchomienia połączenia.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5