Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

China Airlines potwierdziły zakup 14 boeingów B777X

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
China Airlines potwierdziły zakup 14 boeingów B777X
fot. Boeing Media
Boeing i China Airlines oficjalnie ogłosili wczoraj (8 maja), że przewoźnik został najnowszym klientem w programie 777X. Tajwańska linia zamówiła 10 samolotów pasażerskich B777-9 i cztery cargo B777-8F. China Airlines wykorzystają zwiększoną pojemność i zasięg szerokokadłubowego odrzutowca na trasach długodystansowych do Ameryki Północnej i Europy.

Oprócz wiążącego zamówienia, które zostało złożone w marcu 2025 r. i zostało opublikowane jako niezidentyfikowane na stronie zamówień i dostaw Boeinga, linia posiada także opcje zakupu kolejnych pięciu B777-9 i czterech B777-8F. Dzięki temu zamówieniu China Airlines dołącza do ekskluzywnej grupy globalnych linii lotniczych, które zamówiły pasażerskie i frachtowe warianty rodziny 777X.

- Jako wieloletni operator samolotów B777-300ER i B777F, jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać najnowszą rodzinę B777X Boeinga w naszej światowej klasy flocie. Zaawansowana technologia i funkcje B777-9 zapewnią naszym pasażerom najlepsze w swojej klasie wrażenia z lotu, podczas gdy zasięg i oszczędność paliwa B777-8F pozwolą nam utrzymać pozycję lidera w lotniczym transporcie towarowym. Jest to znacząca inwestycja w naszą przyszłość i będziemy polegać na nowej rodzinie B777X, aby pomóc w realizacji naszych długoterminowych celów zrównoważonego rozwoju - powiedział Kao Shing-Hwang, prezes China Airlines.

Wielomiliardowe umowy na nowe samoloty często muszą uwzględniać względy polityczne i biznesowe. Dotyczy to zwłaszcza Tajwanu, biorąc pod uwagę jego sytuację międzynarodową i presję, z jaką musi się zmierzyć, aby ustąpić chińskim roszczeniom o suwerenność, które są odrzucane przez demokratycznie wybrany rząd w Tajpej. Należy dodać, że zarówno China Airlines, jak i konkurencyjne EVA Air były w ostatnim czasie pod dość sporą presją Waszyngtonu, aby zamówić samoloty Boeinga w ramach zacieśniania półformalnego sojuszu między Tajwanem a USA w opozycji do Chin.

- Witając China Airlines w rodzinie klientów B777X, z przyjemnością opieramy się na naszej prawie 60-letniej współpracy, która sięga samolotów B707 i B727. Doceniamy nieustające zaufanie China Airlines i z niecierpliwością czekamy na dostarczenie nowych 777X w pięknych barwach kwiatu śliwy w nadchodzących latach - powiedział Brad McMullen, starszy wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży komercyjnej i marketingu.

Stany Zjednoczone są obecnie najważniejszym międzynarodowym wsparciem i dostawcą broni dla Tajwanu, pomimo braku formalnych powiązań dyplomatycznych, a większościowym właścicielem China Airlines jest rząd Tajwanu. Jednak przewoźnik podkreślił w ostatnim czasie, że przewoźnik nie stoi w obliczu żadnej presji politycznej w związku z decyzją dotyczącą swojej floty dalekodystansowej i oprócz boeingów zakupił także 10 airbusów A350-1000.

Flota China Airlines

Obecnie flota linii składa się z 84 samolotów: 16 airbusów A321neo, 16 A330-300, 15 A350-900, 10 boeingów B737-800, ośmiu B747-400F, 10 B777-300ER oraz dziewięciu B777F. China Airlines oczekują na dostawę 58 samolotów: dziewięciu airbusów A321neo, 10 A350-1000, 18 boeingów B787-9 Dreamliner, sześciu B787-10, 10 B777-9X, jednego B777F oraz czterech B777-8F.

Największy dwusilnikowy samolot pasażerski świata

Samoloty B777X mają zabierać na pokład od 350 do 415 pasażerów (w typowej konfiguracji trzech klas podróży) i stanowić uzupełnienie nowoczesnej floty samolotów szerokokadłubowych amerykańskiego producenta. „Trzy Siódemki” są większe od Dreamlinerów, ale nieco mniejsze od dwupokładowego 747-8I, którego docelowo mają zastąpić na rynku. Rodzina B777X to wersja 777-8X (następca 777-200LR) oraz 777-9X (następca 777-300ER). Modyfikacje maszyn polegały na zmianie konstrukcji kadłuba, który został wydłużony (dłuższy o 2,84 m od B77W), nowym kokpicie, a także wyposażeniu maszyn we wnętrze Boeing Sky Interior.

Rodzinę B777X napędzają nowe silniki GE9X opracowane przez firmę General Electric, dlatego samoloty mają także być bardziej oszczędne i zużywać do 25 proc. mniej paliwa niż obecne modele rodziny B777. Silniki GE9X pozostaną nadal największymi jednostkami napędowymi na świecie ze średnicą mierzącą 326 cm. Skrzydła posiadają składane końcówki co pozwoli rodzinie B777X utrzymać lotniskowy kod ICAO "E", który posiadają maszyny mające rozpiętość 52 metrów i nie przekraczają rozpiętością swoich skrzydeł 65 metrów. Boeing sprzedał łącznie 446 pasażerskich B777X: 43 B777-8 oraz 403 B777-9.

B777-8F

Boeing wprowadził na rynek B777-8 Freightera w styczniu 2022 r. Nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych charakteryzuje się udoskonalonymi projektami inżynieryjnymi i innowacyjnymi technologiami, w tym nowym skrzydłem z kompozytów z włókna węglowego i nowym i, paliwooszczędnymi silnikami. B777-8F ma mieć zasięg 4 410 mil morskich (8 167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych. Boeing będzie montował B777-8F w swojej fabryce w Everett, w stanie Waszyngton. Boeing Commercial Market Outlook z 2023 r. przewiduje 80 proc. wzrost globalnej floty frachtowców do 2041 r., w tym około 940 nowych frachtowców szerokokadłubowych, takich jak nowy -8F. Do tej pory Boeing sprzedał 59 maszyn B777-8F.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus: W kwietniu mniej dostaw i zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W kwietniu mniej dostaw i zamówień

Piotr Bożyk 08 maja 2025

Bruksela obejmie cłami Boeinga?

Prawo i polityka

Bruksela obejmie cłami Boeinga?

Mateusz Kieruzal 09 maja 2025

38 lat od katastrofy Iła-62M Tadeusz Kościuszko

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Piotr Bożyk 01 kwietnia 2025

China Airlines zamawiają 24 szerokokadłubowe samoloty od Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines zapowiadają zwiększenie liczby lotów do Pragi i Wiednia - "Priorytet"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Airbus: W kwietniu mniej dostaw i zamówień

Biznes i przemysł

Airbus: W kwietniu mniej dostaw i zamówień

Piotr Bożyk 08 maja 2025

Bruksela obejmie cłami Boeinga?

Prawo i polityka

Bruksela obejmie cłami Boeinga?

Mateusz Kieruzal 09 maja 2025

38 lat od katastrofy Iła-62M Tadeusz Kościuszko

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines potwierdziły zamówienie airbusów A350-1000

Piotr Bożyk 01 kwietnia 2025

China Airlines zamawiają 24 szerokokadłubowe samoloty od Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Airlines zapowiadają zwiększenie liczby lotów do Pragi i Wiednia - "Priorytet"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5