Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Cayman Airlines wznowią loty boeingami 737-8, ale już nie MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-02-08 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Cayman Airlines wznowią loty boeingami 737-8, ale już nie MAX
fot. Cayman Airlines
Linie lotnicze Cayman Airways wznowią do końca lutego rejsy boeingami 737-8. Przewoźnik z Karaibów, który pomija źle kojarzącą się nazwę MAX, posiada w swojej flocie dwa takie odrzutowce.
Powrót uziemionych blisko dwa lata samolotów to efekt decyzji Urzędu Lotnictwa Cywilnego Kajmanów (CAACI), uchylającej zakaz wykonywania lotów tymi maszynami z marca 2019 roku, nałożony po katastrofach Lion Air oraz Ethiopian Airlines.

Przewoźnik z Karaibów nie ujawnił jeszcze swoich dokładnych planów powrotu duetu boeingów 737-8, ale zapewnił, że nastąpi to w drugiej połowie bieżącego miesiąca. - Zakończyliśmy już prace związane z wszystkimi oczekiwanymi modyfikacjami oraz niezbędnymi korektami. Wdrażamy jeszcze ostatnie poprawki, z których wiele wykracza poza określone wymagania - przekazał Fabian Whorms, prezes Cayman Airways.

Linie lotnicze z Ameryki Środkowej korzystały przed globalnym uziemieniem tylko z jednego boeinga 737-8. Dostarczony dopiero na początku marca 2019 roku odrzutowiec o rejestracji VP-CIX nie zdołał wykonać żadnych lotów pasażerskich na trzy dni przed ogłoszeniem decyzji o ich uziemieniu.

Drugi samolot tej wersji o rejestracji VP-CIW przyleciał w lutym 2020 roku najpierw do Victorville w Kalifornii, gdzie spędził kilka miesięcy wśród wielu innych przymusowo zaparkowanych maszyn. Do George Town, administracyjnej stolicy Kajmanów, dotarł we wrześniu ubiegłego roku. Wcześniej obsługiwał rejsy do takich miejsc docelowych jak Tampa, Kingston, Nowy Jork, Hawana, Denver, Chicago i Miami.

Flotę Cayman Airways uzupełniają w tym momencie dwa boeingi 737-300, które zostaną w przyszłości zastąpione kolejnymi dwoma zamówionymi odrzutowcami 737-8. Przewoźnik z Karaibów wykorzystuje także na krótkich trasach między wyspami archipelagu dwa turbośmigłowe samoloty Saab 340B+ oraz inne dwa turbośmigłowe De Havilland Canada DHC 6–300 Twin Otter.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kolejny ATR 72-500 we flocie linii SprintAir już lata

Biznes i przemysł

Kolejny ATR 72-500 we flocie linii SprintAir już lata

Avgeek 06 lutego 2021

Air Canada Rouge wstrzymują wszystkie loty do odwołania

Biznes i przemysł

Air Canada Rouge wstrzymują wszystkie loty do odwołania

Rafał Dybiński 07 lutego 2021

Finnair z ogromnymi spadkami w styczniu. Gorzej niż w grudniu

Biznes i przemysł

Finnair z ogromnymi spadkami w styczniu. Gorzej niż w grudniu

Rafał Dybiński 07 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5