Partner serwisu
Biznes i przemysł

Burze śnieżne i mrozy sparaliżowały Southwest Airlines. Tysiące odwołanych lotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/CNN

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Burze śnieżne i mrozy sparaliżowały Southwest Airlines. Tysiące odwołanych lotów
fot. MilwaukeeAirport
Gwałtowne burze śnieżne i silne mrozy w Stanach Zjednoczonych doprowadziły do odwołań i opóźnień wielu lotów w okresie świątecznym. Sytuacja u większości przewoźników wróciła mniej więcej do normy z wyjątkiem niskokosztowych Southwest Airlines - informuje CNN.

Tanie linie lotnicze z kluczowymi węzłami w portach Chicago-Midway i Denver, gdzie aura była wyjątkowo paskudna, odwołały minionej środy ponad 2500 rejsów. Dla porównania drugie w tej niechlubnej klasyfikacji SkyWest jedynie 77.

Niedobory kadrowe i zbyt agresywny rozkład

Southwest Airlines ostrzegły podróżnych, że będą nadal odwoływać loty, dopóki nie przywrócą swoich operacji na właściwe tory. Prezes niskokosztowca Robert Jordan przyznał, że były to największe zakłócenia w działalności taniego przewoźnika, jakich doświadczył w swojej karierze.

Sytuacja jest na tyle poważna i dramatyczna, że zainteresowała się nią administracja prezydenta Joe Bidena, a dochodzenie prowadzi Departament Transportu. Linie lotnicze tłumaczą się nie tylko wyjątkowo złą zimową pogodą, ale także niedoborami kadrowymi z powodu wzrostu zachorowań wśród personelu na COVID-19, grupę i wirusa RSV.

Załogi lotnicze maksymalizują liczbę godzin, które mogą pracować zgodnie z federalnymi przepisami. To jednak są niewystarczające działania, żeby załagodzić narastającą frustrację podróżnych, którzy nie są w stanie nawet skontaktować się telefonicznie z przewoźnikiem, żeby zmienić rezerwacji lotu lub odnaleźć zagubiony bagaż. Agresywny rozkład rejsów, jaki zaoferowały w sezonie zimowym Southwest Airlines, żeby pogrążyć konkurencję, okazał się "samobójczym trafieniem".

Ekstremalne mrozy, lód i śnieg uziemiły samoloty i sprawiły, że niektórzy piloci i personel pokładowy utknęli w martwym punkcie. Ułożenie nowego harmonogramu, dopasowując dostępną załogę do odrzutowców gotowych do lotu, nie było jednak łatwe, bowiem Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ściśle reguluje, kiedy piloci mogą pracować. To komplikuje planowanie czegokolwiek w Southwest Airlines, które dodatkowo korzystały z przestarzałego oprogramowania. To zawiodło w krytycznym momencie.

Runął domek z kart

– Musieliśmy robić to ręcznie, a to jest niezwykle trudne. To żmudny i długi proces. Budowaliśmy niezwykle delikatny domek z kart, który mógł szybko runąć, kiedy pojawił się kolejny problem. Kiedy byliśmy bliscy jego rozwiązania trzeba było wszystko resetować – tłumaczył się Andrew Watterson, dyrektor operacyjny Southwest Airlines, dodając, że w obecnej sytuacji mogła pomóc jedynie redukcja lotów aż o dwie trzecie wcześniej planowanego rozkładu. Dopiero wtedy przewoźnik mógłby obsłużyć wszystkie operacje lotnicze bez żadnych zakłóceń.

– Nasza administracja pracuje nad tym, aby linie lotnicze zostały pociągnięte do odpowiedzialności – napisał stanowczo prezydent Biden na Twitterze. – Jesteśmy zaniepokojeni niedopuszczalnym wskaźnikiem odwołań i opóźnień lotów Southwest Airlines oraz doniesieniami o braku szybkiej obsługi klienta. Zbadamy, czy można było uniknąć tak wielu anulowań i czy Southwest Airlines kontrolują swoją działalność – dorzucił również w mediach społecznościowych Departament Transportu.

To nie pierwsze problemy niskokosztowca w ostatnich latach. Przed rokiem w październiku tani przewoźnik musiał odwołać z powodu złej pogody na Florydzie ponad 2000 lotów w ciągu czterech dni, tracąc w efekcie zakłóceń 75 mln dolarów. Southwest Airlines tłumaczyły się wówczas również niedoborami kadrowymi. Poprzedni prezes linii lotniczych Gary Kelly zapewniał jednak, że wdrożono korekty, żeby zapobiec podobnym kłopotom w przyszłości. – Zatrudnimy do końca 2021 roku blisko 5000 nowych pracowników. Obecnie jesteśmy w połowie tej drogi. Do tego czasu ograniczymy nasze oferowanie, żeby lepiej dostosować działalność do naszych możliwości – przekonywał Kelly. Niestety, na próżno.

Ujednolicona flota Southwest Airlines opiera się aktualnie wyłącznie na boeingach z rodziny 737. Aż 431 odrzutowców jest wersji 737-700, 207 wersji 737-800 oraz 141 wersji 737 MAX 8. Ponadto tani przewoźnik czeka na dostawy 192 zamówionych boeingów 737 MAX 7 oraz kolejnych 215 wersji 737 MAX 8.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Rafał Dybiński 21 kwietnia 2022

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Drugi dzień z rzędu sporych anulacji lotów Southwest Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Pasażer i linie lotnicze

Southwest poleci na dwóch trasach 20 razy dziennie! Trzy razy na dobę z Florydy na Kubę

Rafał Dybiński 21 kwietnia 2022

Ponad 2500 anulacji lotów Southwest Airlines i spadek cen akcji

Pasażer i linie lotnicze

Drugi dzień z rzędu sporych anulacji lotów Southwest Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5