Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Pierwsze airbusy A320neo w 2023 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
10-12-2022
Ostatnia modyfikacja:
02-11-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Brussels: Pierwsze airbusy A320neo w 2023 r.
fot. Piotr Bożyk
Brussels Airlines poinformowały o kolejnym kroku w kierunku modernizacji i odnowienia swojej floty krótko- i średniodystansowej. Już w przyszłym roku do floty belgijskiej linii zawita pierwszy nowy airbus A320neo.

W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. pięć airbusów A320neo zostanie włączonych do floty Brussels Airlines. W 2023 r. dołączą trzy takie maszyny, a w 2024 r. kolejne dwie. Samoloty zostaną dostarczone bezpośrednio do Brussels z zamówienia złożonego przez Lufthansę i zastąpią najstarsze egzemplarze A319 we flocie mające ponad 20 lat. Nowe samoloty wniosą istotny wkład w odpowiedzialność Brussels Airlines za środowisko, zwiększą rentowność oraz stanowią ważną długoterminową inwestycję w brukselskim hubie.

- Oprócz odnowy floty, to paliwa alternatywne są ważnymi filarami dla osiągnięcia naszych ambicji klimatycznych. Połączenie lotniska w Brukseli z siecią szybkich pociągów jest niezbędne, aby ograniczyć krótkie loty, co obecnie nie ma miejsca. Ponadto większość emisji pochodzi z lotów długodystansowych, dla których nie ma dziś odpowiedniej alternatywy. Dlatego też, wraz z całym sektorem, musimy więcej inwestować w alternatywy dla paliw kopalnych. W Brussels Airlines dążymy do tego, aby w 2023 roku odbył się pierwszy lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Jednak aby móc na szeroką skalę korzystać z tego bardziej przyjaznego dla klimatu SAF, trzeba będzie poczynić duże inwestycje w zakłady produkcyjne. Inwestycje, których my jako sektor nie możemy udźwignąć sami - powiedział Peter Gerber, prezes zarządu Brussels Airlines.

Belgijski przewoźnik przygotowuje się także do kolejnego udanego lata z nowymi kierunkami w Europie i dodatkowymi częstotliwościami na już obsługiwanych kierunkach europejskich. Tutaj warto przypomnieć, że po prawie 3-letniej przerwie linia powróci z codziennymi rejsami do Warszawy.

Ponadto Brussels spodziewa się, że latem przyszłego roku działalność w sektorze europejskim wzrośnie o ponad 10 proc. W związku z tym linia planuje na przyszłe lato wynająć cztery dodatkowe samoloty i zatrudnić ponad 200 dodatkowych pracowników. Kolejny samoloty będą pozyskane od innych linii z Lufthansa Group. Dwa A319 będą po Austrianie, natomiast dwa A320 po linii Eurowings.

Innowacyjna kabina zwiększy komfort podróży

A320neo będą obsługiwane przez Brussels Airlines na trasach kontynentalnych, początkowo do Londynu, Amsterdamu i Frankfurtu. Nowy samolot, który zabierze na pokład 180 pasażerów, znacznie zwiększy komfort podróży na trasach krótko- i średniodystansowych. Nowa kabina ma wiele do zaoferowania, a Brussels podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Wystrój kabiny i wejście zostały gruntownie przeprojektowane i wydają się teraz jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej przydatne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Flota belgijskiego przewoźnika

Flota Brussels Airlines składa się obecnie z 40 airbusów: 15 A319, 16 A320 oraz dziewięciu A330-300. Linia oczekuje na dostawę dziewięciu samolotów: po dwa używane A319 i A320 (z grupy LH) oraz pięć nowych A320neo.

Rodzina A320neo

Rodzina samolotów A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 120 firm leasingowych i linii zamówiło 8665 maszyny z rodziny A320neo (85 A319neo, 3977 A320neo, 45603 A321neo), to około 64 proc. rynku wąskokadłubowego dla samolotów powyżej 140 miejsc.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tibet Airlines odebrały pierwszego airbusa A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Tibet Airlines odebrały pierwszego airbusa A319neo

Piotr Bożyk 01 listopada 2023

ALC potwierdza leasing dwóch B737 MAX 8 dla LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Zobacz również:

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Brussels Airlines pozywają do KE lotnisko Charleroi

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Tibet Airlines odebrały pierwszego airbusa A319neo

Pasażer i linie lotnicze

Tibet Airlines odebrały pierwszego airbusa A319neo

Piotr Bożyk 01 listopada 2023

ALC potwierdza leasing dwóch B737 MAX 8 dla LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Biznes i przemysł

Ryanair rozważa nieodbieranie kolejnych MAX-ów

Mateusz Kieruzal 31 października 2023

Zobacz również:

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Brussels Airlines pozywają do KE lotnisko Charleroi

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5