Partner serwisu
Prawo i polityka

Brussels Airlines pozywają do KE lotnisko Charleroi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Brussels Airlines pozywają do KE lotnisko Charleroi
fot. Piotr Bożyk
Brussels Airlines złożyły oficjalną skargę do Komisji Europejskiej w związku z „niezgodną z prawem pomocą państwa”, którą według przewoźnika z grupy Lufthansa otrzymuje lotnisko Charleroi.

Skarga dotyczy „terminalowych opłat nawigacyjnych”, czyli kwoty, którą zarządca przestrzeni powietrznej – Skeyes – pobiera za każdy start. Na głównym lotnisku w Brukseli linie lotnicze muszą pokryć część opłaty,
podczas gdy w portach regionalnych całą kwotę pokrywają lokalne władze.

– Lotniska regionalne i port Bruksela-Zaventem nie są traktowane w ten sam sposób – mówi Dorothea von Boxberg, która od połowy kwietnia jest dyrektorem generalnym Brussels Airlines. – To niesprawiedliwe, że rządy federalne i regionalne płacą ten podatek w całości na regionalnych lotniskach, takich jak Charleroi, które konkurują bezpośrednio z nami, podczas gdy my większość opłat musimy zapłacić sami – dodała von
Boxberg.

Zdaniem prezes belgijskich linii, zarządzany przez nią przewoźnik, stawiany jest w niekorzystnej sytuacji w porównaniu z przewoźnikami niskobudżetowymi, takimi jak Ryanair czy Wizz Air, które są głównymi
operatorami lotniska w Charleroi. Złożenie formalnej skargi do Komisji Europejskiej poprzedziły nieformalne konsultacje, w których zarząd Brussels Airlines doszedł do wniosku, że jest oszukany. – Teraz czujemy, że
jest to dla nas bardzo szkodliwe – powiedziała von Boxberg.

Sprzeciw linii Brussels Airlines jest skierowany przeciwko portowi lotniczemu Charleroi, ponieważ jest on najbardziej bezpośrednim konkurentem. – Są to ci sami pasażerowie, którzy podróżują na lotnisko Zaventem, więc ma to bezpośredni wpływ na nas – wyznała von Boxberg.

Prezes belgijskich linii przekonuje również, że port Bruksela-Charleroi już dawno przestał być lotniskiem regionalnym. – Na poziomie europejskim lotnisko regionalne to lotnisko obsługujące mniej niż trzy miliony
pasażerów rocznie – wskazuje prezes, podczas gdy położone na południe od stolicy Belgii lotniska odprawiło w zeszłym roku ponad osiem mln pasażerów.

Dorothea von Boxberg uważa, że nie ma powodu, dla którego mniejsze lotnisko miałoby być traktowane inaczej. Zarząd flagowego przewoźnika ma nadzieję, że dochodzenie Komisji Europejskiej przywróci „równe szanse”, a obowiązujące podatki będą pobierane w niedyskryminujący sposób.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Brussels Airlines powróciły na Lotnisko Chopina (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Pierwsze airbusy A320neo w 2023 r.

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Brussels Airlines powróciły na Lotnisko Chopina (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Pierwsze airbusy A320neo w 2023 r.

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5