W poniedziałek (22 listopada) Brussels Airlines, linie należące do Grupy Lufthansy, ogłosiły dodanie kolejnego, dziewiątego już airbusa A330-300 do swojej szerokokadłubowej floty. Jak wynika z oświadczenia przewoźnika wejście operacyjne airbusa A330 zaplanowane jest wstępnie na czerwiec 2022 roku.
Nowy szerokokadłubowiec rozwinie połączenia długodystansowe oferowane z Brukseli, przede wszystkim na ważnym dla przewoźnika i całej grupy rynku afrykańskim. Rynek Afryki uważany jest za najważniejszą z gałęzi działalności belgijskiej linii lotniczej ze względu na łączenia dwóch kontynentów poprzez bezpośrednie rejsy do i z Brukseli.
Brussels Airlines do tej pory w swojej flocie szerokokadłubowej posiadały osiem airbusów A330. Wszystkie samoloty są w wersji -300, który oferuje więcej miejsc niż wersja -200.
Z poniedziałkowego oświadczenia można dowiedzieć się, że dodatkowy szerokokadłubowiec będzie wsparciem obecnej już całkiem pokaźnej siatki połączeń do Afryki. Linia oferuje loty z Brukseli np. do Beninu, Wybrzeża Kości Słoniowej, Demokratycznej Republiki Konga i innych nieobsługiwanych przez innych przewoźników kierunków.
„Dzięki dodatkowemu samolotowi Brussels Airlines z powrotem otworzy loty do Wagadugu czy Konakry w Afryce Zachodniej oraz zwiększy częstotliwości lotów z Brukseli do Freetown, Monrovii, Bandżul czy Lome” – brzmi fragment oświadczenia.
. Parę lat temu liczba samolotów szerokokadłubowych wynosiła dwanaście. Zmniejszenie floty szerokokadłubowej najpierw do dziesięciu maszyn, a następnie, w wyniku światowej pandemii koronawirusa, do ośmiu jest efektem planu naprawczego zaimplementowanego przez decydentów z Grupy Lufthansa w związku z zadłużeniem przewoźnika i oferowaniem nierentownych połączeń w tamtym czasie. Od momentu wyjścia na prostą przewoźnik otrzymał zadanie, by skupić się na rynku afrykańskim, który jako jedyny z oferowanych był rentowny. Linie z Brukseli traktowane są w Grupie Lufthansy jako eskperta od Afryki ze względu na historyczne powiązania i oferowane kierunki.
Rejsy do Wagadugu w Burknie Faso oraz Konakry w Gwinei zostały zawieszone w 2020 r. z powodu pandemii. Nowa maszyna pozwoli na przywrócenie tych dwóch kierunków zlokalizowanych w Afryce Zachodniej. Rejsy będą oferowane w częstotliwości trzech lotów tygodniowo.
− Zawsze mówiliśmy, że będziemy rosnąć, jeśli tylko warunki rynkowe na to pozwolą. Z powodu zaobserwowania silnego popytu na rynku w Afryce Zachodniej, skorzystamy z okazji do wzrostu i inwestycji w naszą afrykańską siatkę połączeń − powiedział Peter Gerber, Dyrektor Generalny Brussels Airlines.
Na razie nie ma informacji, skąd będzie pochodził dziewiąty airbus dla Brussels Airlines. Na podstawie komunikatu linii wiadomo, że dojdzie do alokacji w ramach Grupy. Wiadomo, że linia w trakcie trwania pandemii „straciła” jednego airbusa na rzecz Eurowings Leisure − nowej taniej linii, operującej na kierunkach wakacyjnych w ramach Grupy Lufthansa. Dodatkowo kilka airbusów A330 należących do szwajcarskiej odnogi grupy – Swiss – zaparkowano w Ammanie w Jordanii po wybuchu pandemii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.