Były flagowy samolot Lufthansy, Lockheed L-1649A Super Star, ponownie lśni dawnym blaskiem. Ta ikona lotnictwa z przeszłości prezentuje się teraz w klasycznym stylu lat 50. W ostatnich tygodniach samolot otrzymał całkowicie nowe malowanie na lotnisku Münster/Osnabrück. Niebawem samolot zostanie przetransportowany do Frankfurtu, gdzie zajmie centralne miejsce w obchodach 100-lecia Lufthansy wiosną 2026 r.
Prace malarskie zostały wykonane przez firmę Altitude Paint Services (APS), a producent z Hamburga, firma Mankiewicz, hojnie dostarczyła bezpłatnie około 500 litrów specjalnej farby. Jednym z największych wyzwań było pomalowanie legendarnych parabol – centralnego elementu historycznego projektu Lufthansy. Przebudowa została oparta na historycznych dokumentach z archiwum firmy oraz szczegółowym planie malowania opracowanym przez dział Graphics Solutions w Lufthansa Technik w Hamburgu.
Przez wiele lat pojawiały się pytania dotyczące losu Lockheeda L-1649A Starliner N7361C - samolotu, w który Lufthansa zainwestowała znaczne środki, aby przywrócić go do stanu zdatności do lotu, a następnie anulowała projekt na końcowym etapie. Dawny samolot o rejestracji N7316C (c/n 1018), pierwotnie dostarczony do TWA w 1957 r., który ostatni lot odbył 9 listopada 1983 r., przeszedł długą podróż remontową. Więcej na temat samego samolotu i prac restauratorskich można przeczytać w naszym artykule „
Lufthansa odrestaurowała samolot Lockheed L-1649A „Super Star” (zdjęcia)”.
Samolot trafi do Frankfurtu na 100-lecie liniiJuż w przyszłym tygodniu Super Star zostanie przetransportowany ciężarówką na lotnisko we Frankfurcie. Ma to związek z jubileuszem 100. rocznicy powstania pierwszej spółki Lufthansy. Wiosną 2026 r. samolot stanie się centralnym elementem nowego centrum konferencyjnego i dla zwiedzających Lufthansa Group, dzieląc centrum uwagi z legendarnym Junkersem Ju 52 D-AQUI. Dzięki szklanej fasadzie oba eksponaty będą bardzo dobrze widoczne dla zwiedzających także z zewnątrz.
W 2026 r. Lufthansa będzie świętować 100. rocznicę swojego powstania. Dokładnie 6 stycznia 1926 r. w Berlinie uruchomiono Deutsche Luft Hansa AG poprzez połączenie Deutscher Aero Lloyd i Junkers Luftverkehr. Pierwszy lot nowej linii lotniczej odbył się 6 kwietnia 1926 r.
L-1049/L-1649Lockheed L-1049 Super Constellation, to amerykański samolot należący do rodziny maszyn Lockheed Constellation. Samolot ten był potocznie nazywany Super Connie. L-1049 był odpowiedzią Lockheeda na udany samolot pasażerski Douglas DC-6. Po raz pierwszy został oblatany w 1950 r. i był produkowany zarówno w wersji pasażerskiej jak i wojskowej dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych jako WV / R7V oraz Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych jako C-121. Ogólnie seryjna produkcja samolotów miała miejsce w latach 1951-1958 i zbudowano 259 egzemplarzy komercyjnych oraz 320 sztuk z przeznaczeniem dla wojska.
Natomiast Lockheed L-1649 Starliner to ostatni model z linii samolotów pasażerskich Lockheed Constellation. Napędzany czterema silnikami Wright R-3350 Turbo-compound, był budowany w zakładach Lockheeda w Burbank w Kalifornii w latach 1956-1958. Wraz z prototypem zbudowano 44 takie samoloty, a ich użytkownikami były trzy linie lotnicze Trans World Airlines, Air France oraz Lufthansa.