Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Bombardier oficjalnie ogłasza umowę z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2020-02-01 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Bombardier oficjalnie ogłasza umowę z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym
Fot, Bombardier Media
Bombardier ogłosił oficjalnie wczoraj (31 stycznia) sprzedaż dwóch samolotów Learjet 75 Liberty do Fargo Jet Center (FJC) z siedzibą w Dakocie Północnej. Samoloty mają zostać przebudowane do konfiguracji medycznej (medevac) i dostarczone do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR) z siedzibą w Warszawie.
Po szeroko zakrojonym międzynarodowym przetargu, LPR wybrał samolot Learjet 75 Liberty z proponowanym przez FJC wnętrzem medycznym, aby obsłużyć swoje wzrastające operacje lotnicze. Bombardier Learjet 75 Liberty wejdzie do eksploatacji jeszcze w tym roku. Ten przestronny, mocny i lekki odrzutowiec posiada kabinę lotniczą nowej generacji i zoptymalizowane koszty operacyjne, z wystarczającym zasięgiem, aby dotrzeć do dowolnego miejsca docelowego w Europie bez międzylądowania w Warszawie.

- Samolot Learjet 75 Liberty, z jego najlepszą w swojej klasie przestrzennością, prędkością i zasięgiem, jest doskonałym wyborem do misji medycznych. Samoloty Learjet od dawna są zaufaną platformą dla wszystkich rodzajów misji specjalnych, a maszyny Learjet 75 Liberty dają operatorom jeszcze więcej powodów, aby wybrać najlepszy na świecie lekki samolot - powiedział Stéphane Leroy, wiceprezes ds. Sprzedaży w Bombardier Specialized Aircraft.

Samoloty Learjet 75 Liberty spełniają bardziej rygorystyczne normy bezpieczeństwa niż większość lekkich samolotów odrzutowych, spełniając te same rygorystyczne wymagania certyfikacyjne co samoloty komercyjne, a to zapewnia najwyższy spokój w misjach ratownictwa medycznego (EMS).

Fargo Jet Center ma duże doświadczenie w konwertowaniu wnętrz samolotów na potrzeby medyczne (medewac). Oczekuje się, że FJC otrzyma pierwszego Learjeta 75 Liberty od Bombardiera pod koniec 2020 r., a następnie dostarczy przebudowany samolot EMS do LPR w 2021 r. Spectrum Aeromed, również z siedzibą w Fargo, został wybrany jako dostawca sprzętu medycznego. Zespół tej firmy przyczyni się także do stworzenia wysoce spersonalizowanego, najnowocześniejszego dedykowanego wnętrza ambulansu lotniczego dla dwóch chorych.

- Z przyjemnością współpracujemy z Bombardierem, LPR-em i Spectrum Aeromed w celu opracowania jednego z najbardziej wydajnych lekkich samolotów EMS na świecie. Nasz zespół wnosi do tego projektu wyjątkowy zestaw umiejętności dzięki naszej bogatej historii modyfikacji samolotów do specjalnych zadań. Od początkowej koncepcji do projektu, produkcji i instalacji, nasi eksperci przekształcą wnętrze samolotu Learjet 75 Liberty, aby spełnić specyfikacje Lotniczego Pogotowia Ratunkowego - powiedział Patrick Sweeney, dyrektor generalny Fargo Jet Center.

- Przejęcie nowego samolotu Learjet 75 Liberty idealnie wpisuje się w nasze strategiczne plany rozwoju w Polsce i zapewni niezbędne połączenie prędkości i zasięgu, aby napędzać rozwój naszych możliwości operacyjnych i dostępności transportu EMS dla operacji międzynarodowych - powiedział Wojciech Woźniczka, dyrektor LPR ds. Zarządzania kluczowymi projektami.

Dzięki płaskiej podłodze i najdłuższej kabinie w swojej klasie samolot Learjet 75 Liberty jest idealny do konwersji EMS. Ma miejsce na maksymalnie trzy nosze i specjalistyczny sprzęt medyczny, a także miejsca siedzące dla personelu medycznego. Learjety mają również płynniejszą jazdę wśród lekkich odrzutowców, co podczas misji EMS zwiększa komfort pacjentów objętych opieką. Pacjenci będą mogli liczyć na szybszy i bardziej komfortowy transport nawet na bardzo duże odległości bez konieczności dotankowywania.

Learjety 75 Liberty zapewniają doskonałą wydajność w wyjątkowej ofercie cenowej, przy takich samych kosztach operacyjnych, jak konkurencyjne samoloty, które oferują znacznie mniej. Samolot ten jest najszybszą maszyną w segmencie lekkich odrzutowców o większym zasięgu niż konkurencja. Z zasięgiem 2080 mil morskich (3852 km), z Warszawy samolot ten może dotrzeć po prawie całej Europie, w tym na Islandię, a także do Afryki Północnej, Rosji i Bliskiego Wschodu.

Obecnie flota LPR składa się z 34 statków powietrznych: 27 śmigłowców Airbus EC135 P2+/P3, dwóch Robinsonów R44 Raven II, dwóch samolotów Piaggio P.180 Avanti oraz trzech Tecnam P2008JC MkII.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bombardier ogłosił Learjeta 75 Liberty

Biznes i przemysł

Bombardier ogłosił Learjeta 75 Liberty

Piotr Bożyk 08 lipca 2019

Paris Air Show w obiektywie Rynku Lotniczego

Biznes i przemysł

Paris Air Show w obiektywie Rynku Lotniczego

Piotr Bożyk 01 lipca 2019

Samoloty CRJ w rękach Mitsubishi. Program Bombardiera sprzedany za 550 mln dolarów

Biznes i przemysł

Samoloty CRJ w rękach Mitsubishi. Program Bombardiera sprzedany za 550 mln dolarów

Emilia Derewienko, Piotr Bożyk 25 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5