Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa pozytywnie zaopiniowała pomysł producenta lotniczego, firmy Boeing, na projekt samolotu ze składanymi skrzydłami. Model Boeing 777X, bo taka jest jego nazwa, utorował sobie drogę do lotów komercyjnych, które zmienią oblicze lotnictwa.

Producent z USA chce wyznaczyć nowe standardy w lotnictwie pasażerskim poprzez produkcję Boeinga 777X – modelu samolotu ze składanymi skrzydłami. Firma przekonuje, że maszyna będzie najbardziej efektywnym dwusilnikowym samolotem wszech czasów. Co czyni projekt Boeinga 777X tak wyjątkowym? Przede wszystkim skrzydła samolotu zostaną wykonane nie z aluminium, a z włókien węglowych. Model ten będzie również najszerszą maszyną Boeinga, o rozpiętości skrzydeł 72 m, które, co ważne – będą zawierały składany komponent.

Siedmiometrowe końcówki skrzydeł B777X będą rozkładane w czasie lotu. Uziemiony, samolot ze złożonymi skrzydłami, zmniejszy swoją szerokość z 72 do 65 m. To zabieg konieczny do tego, aby maszyna mogła znaleźć miejsce na wszystkich lotniskach świata, bez konieczności zwiększania infrastruktury portu.

Aby jednak uzyskać akceptację instytucji, Boeing musiał spełnić różne wymagania. FAA oczekiwała m.in., że w samolocie zainstalowane zostaną alarmy ostrzegające przed startem maszyny ze złożonymi skrzydłami czy odporność składanych końców skrzydeł na silny wiatr, przy ziemi wiejący z prędkością około 120 km/h.

Nowy model amerykańskiego producenta ma trafić na rynek w dwóch wersjach. B777-8 o zasięgu 16 tys. km będzie mógł zabrać na pokład od 350 do 375 pasażerów. Druga wersja giganta, B778-9 o maksymalnym zasięgu 14 tys. km przewiezie natomiast od 400 do 425 podróżnych.

Samolot Boeinga jest brany pod uwagę przez linie lotnicze Qantas, jako maszyna obsługująca najdłuższe połączenie lotnicze na świecie. Australijski przewoźnik chce w 2022 roku latać na trasie pomiędzy wschodnim wybrzeżem Australii a Londynem, Paryżem, Nowym Jorkiem i Rio de Janeiro. Lot pomiędzy miastami miałby trwać 20 godzin. Jedyną konkurencję dla Boeinga 777X miałby stanowić Airbus A350 URL, który w kwietniu tego roku rozpoczął testy w powietrzu. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Rafał Dybiński 27 lipca 2023

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Rafał Dybiński 17 lipca 2023

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Biznes i przemysł

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Mateusz Kieruzal 05 lipca 2023

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Rafał Dybiński 27 lipca 2023

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Rafał Dybiński 17 lipca 2023

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Biznes i przemysł

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Mateusz Kieruzal 05 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5