Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-05-27 07:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
mat. pras. Boeing
Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)
Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa pozytywnie zaopiniowała pomysł producenta lotniczego, firmy Boeing, na projekt samolotu ze składanymi skrzydłami. Model Boeing 777X, bo taka jest jego nazwa, utorował sobie drogę do lotów komercyjnych, które zmienią oblicze lotnictwa.
Producent z USA chce wyznaczyć nowe standardy w lotnictwie pasażerskim poprzez produkcję Boeinga 777X – modelu samolotu ze składanymi skrzydłami. Firma przekonuje, że maszyna będzie najbardziej efektywnym dwusilnikowym samolotem wszech czasów. Co czyni projekt Boeinga 777X tak wyjątkowym? Przede wszystkim skrzydła samolotu zostaną wykonane nie z aluminium, a z włókien węglowych. Model ten będzie również najszerszą maszyną Boeinga, o rozpiętości skrzydeł 72 m, które, co ważne – będą zawierały składany komponent.

Siedmiometrowe końcówki skrzydeł B777X będą rozkładane w czasie lotu. Uziemiony, samolot ze złożonymi skrzydłami, zmniejszy swoją szerokość z 72 do 65 m. To zabieg konieczny do tego, aby maszyna mogła znaleźć miejsce na wszystkich lotniskach świata, bez konieczności zwiększania infrastruktury portu.

Aby jednak uzyskać akceptację instytucji, Boeing musiał spełnić różne wymagania. FAA oczekiwała m.in., że w samolocie zainstalowane zostaną alarmy ostrzegające przed startem maszyny ze złożonymi skrzydłami czy odporność składanych końców skrzydeł na silny wiatr, przy ziemi wiejący z prędkością około 120 km/h.

Nowy model amerykańskiego producenta ma trafić na rynek w dwóch wersjach. B777-8 o zasięgu 16 tys. km będzie mógł zabrać na pokład od 350 do 375 pasażerów. Druga wersja giganta, B778-9 o maksymalnym zasięgu 14 tys. km przewiezie natomiast od 400 do 425 podróżnych.

Samolot Boeinga jest brany pod uwagę przez linie lotnicze Qantas, jako maszyna obsługująca najdłuższe połączenie lotnicze na świecie. Australijski przewoźnik chce w 2022 roku latać na trasie pomiędzy wschodnim wybrzeżem Australii a Londynem, Paryżem, Nowym Jorkiem i Rio de Janeiro. Lot pomiędzy miastami miałby trwać 20 godzin. Jedyną konkurencję dla Boeinga 777X miałby stanowić Airbus A350 URL, który w kwietniu tego roku rozpoczął testy w powietrzu. 



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Co dalej z A330neo?

Biznes i przemysł

Co dalej z A330neo?

Magdalena Wosińska 22 maja 2018

Dubajski leasingodawca chce 400 samolotów Airbusa i Boeinga

Biznes i przemysł

Dubajski leasingodawca chce 400 samolotów Airbusa i Boeinga

Magdalena Wosińska 21 maja 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS