Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Zielone światło dla samolotu ze składanymi skrzydłami (ZDJĘCIA)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa pozytywnie zaopiniowała pomysł producenta lotniczego, firmy Boeing, na projekt samolotu ze składanymi skrzydłami. Model Boeing 777X, bo taka jest jego nazwa, utorował sobie drogę do lotów komercyjnych, które zmienią oblicze lotnictwa.

Producent z USA chce wyznaczyć nowe standardy w lotnictwie pasażerskim poprzez produkcję Boeinga 777X – modelu samolotu ze składanymi skrzydłami. Firma przekonuje, że maszyna będzie najbardziej efektywnym dwusilnikowym samolotem wszech czasów. Co czyni projekt Boeinga 777X tak wyjątkowym? Przede wszystkim skrzydła samolotu zostaną wykonane nie z aluminium, a z włókien węglowych. Model ten będzie również najszerszą maszyną Boeinga, o rozpiętości skrzydeł 72 m, które, co ważne – będą zawierały składany komponent.

Siedmiometrowe końcówki skrzydeł B777X będą rozkładane w czasie lotu. Uziemiony, samolot ze złożonymi skrzydłami, zmniejszy swoją szerokość z 72 do 65 m. To zabieg konieczny do tego, aby maszyna mogła znaleźć miejsce na wszystkich lotniskach świata, bez konieczności zwiększania infrastruktury portu.

Aby jednak uzyskać akceptację instytucji, Boeing musiał spełnić różne wymagania. FAA oczekiwała m.in., że w samolocie zainstalowane zostaną alarmy ostrzegające przed startem maszyny ze złożonymi skrzydłami czy odporność składanych końców skrzydeł na silny wiatr, przy ziemi wiejący z prędkością około 120 km/h.

Nowy model amerykańskiego producenta ma trafić na rynek w dwóch wersjach. B777-8 o zasięgu 16 tys. km będzie mógł zabrać na pokład od 350 do 375 pasażerów. Druga wersja giganta, B778-9 o maksymalnym zasięgu 14 tys. km przewiezie natomiast od 400 do 425 podróżnych.

Samolot Boeinga jest brany pod uwagę przez linie lotnicze Qantas, jako maszyna obsługująca najdłuższe połączenie lotnicze na świecie. Australijski przewoźnik chce w 2022 roku latać na trasie pomiędzy wschodnim wybrzeżem Australii a Londynem, Paryżem, Nowym Jorkiem i Rio de Janeiro. Lot pomiędzy miastami miałby trwać 20 godzin. Jedyną konkurencję dla Boeinga 777X miałby stanowić Airbus A350 URL, który w kwietniu tego roku rozpoczął testy w powietrzu. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Biznes i przemysł

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Mateusz Kieruzal 09 maja 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Biznes i przemysł

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Biznes i przemysł

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Mateusz Kieruzal 09 maja 2024

B737 MAX drenują finanse Boeinga. 4 mld dolarów przepalone w Q1

Biznes i przemysł

Boeing zainwestował w symulator na Politechnice Warszawskiej

Infrastruktura i lotniska

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Biznes i przemysł

Boeing: Drastyczny spadek dostaw nowych samolotów

Mateusz Kieruzal 11 kwietnia 2024

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Biznes i przemysł

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Porządki w Boeingu. Nie będzie spotkań z szefami linii

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5