Partner serwisu
Biznes i przemysł

20 godzin lotu non stop? Boeing i Airbus zmodyfikują swoje samoloty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/ The Australian

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
20 godzin lotu non stop? Boeing i Airbus zmodyfikują swoje samoloty
Fot. Qantas
Boeing i Airbus zdecydowali się podjąć wyzwanie australijskich linii lotniczych Qantas, które do 2022 roku zamierzają otworzyć najdłuższe połączenie lotnicze na świecie. Producenci lotniczy wyrażają chęć skonstruowania samolotu, który będzie przystosowany do 20-godzinnego lotu.

Bezpośrednie połączenia mają odbywać się między wschodnim wybrzeżem Australii a Londynem, Paryżem, Nowym Jorkiem i Rio de Janeiro. Lot pomiędzy miastami potrwa 20 godzin, a według linii Qantas, skróci o 3 godziny najszybsze jak dotąd połączenie lotnicze z Australii do Londynu, zawierające w sobie konieczność przesiadki w miejscach takich jak Hong Kong, Singapur czy Dubaj.

Cała nadzieja w gigantach lotniczych, czyli największych producentach samolotów na świecie, którzy podjęliby się skonstruowania maszyny, przystosowanej do 20-godzinnego bezpośredniego lotu. Ci, jak się okazuje, nie zawiedli. Przynajmniej na etapie deklaracji.

– To niesamowite wyzwanie, jesteśmy tym bardzo podekscytowani. Zadanie nie będzie łatwe – skomentował Jim Freitas, dyrektor marketingu firmy Boeing. Jak dodał, Boeing już dziś ma samoloty, które potrafią operować na bardzo długich trasach, naturalnie w zależności od ilości ładunku i liczby pasażerów. Freitas stwierdza natomiast, że należy zastanowić się czy „możliwości samolotu spełniają dzisiejsze wymagania stawiane przez Qantas, czy też Boeing powinien coś jeszcze dodać, aby móc to osiągnąć”.

Wkrótce linie Qantas rozpoczną również użytkowanie powiększonych Dreamlinerów, czyli Boeingów 787, które umożliwią przewoźnikowi połączenie australijskiego Perth i Londynu już w marcu 2018 roku. Bezpośredni lot potrwa około 17 godzin. W tym momencie wybór australijskiego przewoźnika może paść na Boeingi 777X albo Airbusy A350ULR.

– Dla mnie to trochę jak wyścig kosmiczny na Księżyc – przyznał szef Airbusa, Alan Joyce. – Airbus jest bardzo blisko zdobycia technologii, która umożliwi nam wprowadzenie tras, jakie do tej pory mogliśmy sobie tylko wyobrazić – dodał.

Linie Qantas są w bardzo dobrej kondycji finansowej – przewoźnik poinformował właśnie o uzyskaniu drugiego w historii najlepszego wyniku. Do połowy roku przychody spółki wzrosły do 1,1 mld dolarów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leonardo wybuduje centrum logistyczne dla śmigłowców

Biznes i przemysł

Leonardo wybuduje centrum logistyczne dla śmigłowców

inf. pras. 20 czerwca 2021

Dwa nowe śmigłowce Black Hawk rozpoczynają służbę w polskiej Policji

Biznes i przemysł

Lotnictwo szansą Podkarpacia?

Biznes i przemysł

Lotnictwo szansą Podkarpacia?

Emilia Derewienko 14 sierpnia 2018

Deloitte: Do 2036 roku na rynek trafi około 36,8 tys. nowych samolotów

Biznes i przemysł

IATA: Lotnictwo zarobi w 2018 roku mniej niż szacowano

Biznes i przemysł

Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Leonardo wybuduje centrum logistyczne dla śmigłowców

Biznes i przemysł

Leonardo wybuduje centrum logistyczne dla śmigłowców

inf. pras. 20 czerwca 2021

Dwa nowe śmigłowce Black Hawk rozpoczynają służbę w polskiej Policji

Biznes i przemysł

Lotnictwo szansą Podkarpacia?

Biznes i przemysł

Lotnictwo szansą Podkarpacia?

Emilia Derewienko 14 sierpnia 2018

Deloitte: Do 2036 roku na rynek trafi około 36,8 tys. nowych samolotów

Biznes i przemysł

IATA: Lotnictwo zarobi w 2018 roku mniej niż szacowano

Biznes i przemysł

Pierwszy frachtowiec BelugaXL opuścił linię fabryczną (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5