Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

W maju Boeing dostarczył tylko cztery samoloty


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-06-10 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W maju Boeing dostarczył tylko cztery samoloty
Fot. Boeing
Dostawy Boeinga spowolniły w maju jeszcze bardziej. Wpływ kryzysu, związanego z pandemią koronawirusa tylko nasilił wcześniejsze problemy amerykańskiego producenta, dotyczące uziemienia MAX-ów.
Boeing dostarczył w maju tylko cztery samoloty. To o dwa mniej niż w kwietniu tego roku i zarazem 87 proc. mniej w stosunku do maja 2019 roku. Majowy wynik dostaw Boeinga jest najniższy od 60 lat. Dostawy dla producentów samolotów są szczególnie ważne, gdyż właśnie po otrzymaniu maszyny linie lotnicze płacą większość kwoty za zakup.

Klienci anulowali także zamówienia na kolejne 18 samolotów w zeszłym miesiącu, w tym na 14 odrzutowców Boeing 737 MAX, które były najlepiej sprzedającym się samolotem tej firmy, aż do tragicznych katastrof ponad rok temu.

Boeing wznowił produkcję w zeszłym tygodniu i spodziewa się dostarczać MAX-y w trzecim kwartale 2020 roku, wiele firm leasingujących samoloty i linie lotnicze, w tym Southwest Airlines, United Airlines i brazylijskie GOL wycofało się bądź odroczyło swoje zamówienia. Przemysł zmaga się obecnie z załamaniem w transporcie lotniczym, a liniom brakuje funduszy na pokrycie wcześniejszych zamówień. Akcje Boeinga spadły o ponad 3 proc.

Amerykański producent zdobył natomiast dziewięć nowych zamówień na samoloty szerokokadłubowe, a jego dostawy obejmowały dwa frachtowce B777, jeden samolot B737 NG dla wojsk USA i jeden frachtowiec B767. Wśród zamówień Boeinga nie ma jednak samolotów pasażerskich.

W maju z zamówień na odrzutowce wycofało się z kolei wiele firm leasingujących samoloty, w tym trzy z Aviation Capital Group, jedna z CIT Aviation, cztery z działu leasingu General Electric Co i sześciu anonimowych klientów. Warto wspomnieć, że firmy leasingowe, które są w posiadaniu ponad 40 proc. światowej floty, należą do największych klientów Boeingów MAX.

Po dalszych korektach, dotyczących odrzutowców zamówionych w poprzednich latach – obecnie mało prawdopodobnych, że zostaną dostarczone – skorygowane zamówienia netto Boeinga spadły do 602 ujemnych samolotów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ATSG wyleasinguje kolejnych 12 B767F dla Amazon Air

Biznes i przemysł

ATSG wyleasinguje kolejnych 12 B767F dla Amazon Air

Avgeek 06 czerwca 2020

Boeing: 300 mln euro rekompensaty dla TUI za MAX-y

Biznes i przemysł

Boeing: 300 mln euro rekompensaty dla TUI za MAX-y

Emilia Derewienko 04 czerwca 2020

LOT: B737-400 SP-LLG odleciał na przebudowę do Shannon

Pasażer i linie lotnicze

LOT: B737-400 SP-LLG odleciał na przebudowę do Shannon

Avgeek 04 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5