Amerykański Boeing sprzedał w marcu 60 samolotów i dostarczył liniom lotniczym oraz leasingodawcom 64 odrzutowce, w tym 52 wersji 737 MAX - informuje "Air Journal".
Największe zamówienie złożyły Japan Airlines.
Narodowy przewoźnik Kraju Kwitnącej Wiśni kupił 21 samolotów 737 MAX 8. Zawarta umowa obejmuje również porozumienie dotyczące specjalnego planu obsługi technicznej nowych maszyn od Boeing Services.
Ponadto
Greater Bay Airlines nabyły piętnaście odrzutowców 737 MAX 9, natomiast
Luxair dołączą do swojej floty cztery maszyny mniejszej wersji 737 MAX 8.
Popyt na DreamlineryNie zabrakło również zamówień na szerokokadłubowce.
Siedem dodatkowych Dreamlinerów 787-9 dokupiła Lufthansa, a
pięć pozyskały tajwańskie linie EVA Air.
W całym pierwszym kwartale bieżącego roku producent ze Stanów Zjednoczonych przekazał przewoźnikom 130 maszyn. Aż 113 z nich to były odrzutowce z rodziny 737, a jedenaście Dreamlinery 787. Dla porównania europejski Airbus w Q1 dostarczył 127 maszyn.
Tylko w marcu linie lotnicze i leasingodawcy odebrali w sumie 64 boeingów. To najlepszy wynik amerykańskiego producenta od grudnia ubiegłego roku.
Dwa Dreamlinery wersji 787-8 trafiły do flot American Airlines i Japan Airlines. Lufthansa odebrała dwa Dreamlinery wersji 787-9, a pojedyncze egzemplarze tych odrzutowców zyskały Vistara i AerCap. Flotę Singapore Airlines wzmocnił natomiast Dreamliner największej wersji 787-10.
Odbiory frachtowców i wąskokadłubowcówCztery frachtowce 777F odebrały Air China, China Southern Airlines, China Postal i firma CES Leasing Corp, a jednego wersji 767-300F zyskał malowanie FedEx Express.
Po dwanaście wąskokadłubowych odrzutowców z rodziny 737 MAX trafiło do flot Southwest Airlines i United Airlines. Siedem podobnych maszyn odebrała firma leasingowa ALC, a pięć niskokosztowy Ryanair.