Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing: Rosja, Ukraina i kraje regionu WNP pozyskają 1540 samolotów do 2040 roku


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-10-29 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing: Rosja, Ukraina i kraje regionu WNP pozyskają 1540 samolotów do 2040 roku
fot. Piotr Bożyk
Amerykański Boeing prognozuje, że linie lotnicze z Rosji, Ukrainy oraz krajów Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) będą potrzebować w ciągu najbliższych dwudziestu lat 1540 nowych samolotów o wartości 200 mld dolarów. Większość z tych odrzutowców będzie wąskokadłubowych.
Region obejmujący swym zasięgiem także Armenię, Azerbejdżan, Kazachstan, Kirgistan, Mołdawię, Tadżykistan, Turkmenistan i Uzbekistan będzie potrzebować dodatkowo jeszcze usług lotniczych, takich jak konserwacja, remonty i naprawy maszyn. Ich wartość szacuje się na 320 mld dolarów.

Według Boeinga duży stłumiony popyt pozwolił wszystkie regiony w Rosji doprowadzić do silnego ożywienia krajowego ruchu lotniczego, a co za tym idzie gospodarczego. Producent z USA prognozuje kontynuację wzrostów w tej części Europy i Azji.

– Jesteśmy gotowi wspierać przewoźników z Rosji oraz Ukrainy, a także krajów WNP w przekształcaniu modeli biznesowych i wykorzystywaniu możliwości dalszego rozwoju – podkreślił Randy Heisey, dyrektor zarządzający Boeinga ds. marketingu komercyjnego na Rosję, Ukrainę i WNP.

– Lotnictwo ma ogromne znaczenie dla dynamicznego rozwoju turystyki krajowej i ożywienia długodystansowych podróży wakacyjnych, a także wspierania połączeń handlowych i towarowych w tym ogromnym regionie geograficznym – dodał Haisey.

Boeing przewiduje, że do 2040 roku ruch lotniczy w opisywanej wyżej części świata będzie rósł rocznie o 2,9 proc. Samoloty wąskokadłubowe, bardziej paliwooszczędne, będą stanowić ponad 75 proc. wszystkich dostaw. Popyt będzie napędzany zwłaszcza w segmencie rozwijających się tanich przewoźników.

Zapotrzebowanie na szerokokadłubowe samoloty pasażerskie i towarowe do obsługi regionalnych oraz długodystansowych osiągnie poziom niespełna 200 maszyn. Cały analizowany region będzie wymagał 83 tys. nowych pracowników, w tym 25 tys. pilotów, 25 tys. techników, a także 33 tys. członków personelu pokładowego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Boeing na ścieżce poprawy wyników z niewielką stratą w III kw. 2021 r.

Biznes i przemysł

Boeing na ścieżce poprawy wyników z niewielką stratą w III kw. 2021 r.

Tomasz Śniedziewski 28 października 2021

Przeszkody w dostawach 787 i “MAX-ów” podkopują wyniki Boeinga

Biznes i przemysł

Przeszkody w dostawach 787 i “MAX-ów” podkopują wyniki Boeinga

Tomasz Śniedziewski 27 października 2021

LOT złożył pozew w Seattle i walczy o 1 mld zł odszkodowania od Boeinga

Prawo i polityka

LOT złożył pozew w Seattle i walczy o 1 mld zł odszkodowania od Boeinga

Rafał Dybiński 27 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5