Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Rosja, Ukraina i kraje regionu WNP pozyskają 1540 samolotów do 2040 roku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Rosja, Ukraina i kraje regionu WNP pozyskają 1540 samolotów do 2040 roku
fot. Piotr Bożyk
Amerykański Boeing prognozuje, że linie lotnicze z Rosji, Ukrainy oraz krajów Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP) będą potrzebować w ciągu najbliższych dwudziestu lat 1540 nowych samolotów o wartości 200 mld dolarów. Większość z tych odrzutowców będzie wąskokadłubowych.

Region obejmujący swym zasięgiem także Armenię, Azerbejdżan, Kazachstan, Kirgistan, Mołdawię, Tadżykistan, Turkmenistan i Uzbekistan będzie potrzebować dodatkowo jeszcze usług lotniczych, takich jak konserwacja, remonty i naprawy maszyn. Ich wartość szacuje się na 320 mld dolarów.

Według Boeinga duży stłumiony popyt pozwolił wszystkie regiony w Rosji doprowadzić do silnego ożywienia krajowego ruchu lotniczego, a co za tym idzie gospodarczego. Producent z USA prognozuje kontynuację wzrostów w tej części Europy i Azji.

– Jesteśmy gotowi wspierać przewoźników z Rosji oraz Ukrainy, a także krajów WNP w przekształcaniu modeli biznesowych i wykorzystywaniu możliwości dalszego rozwoju – podkreślił Randy Heisey, dyrektor zarządzający Boeinga ds. marketingu komercyjnego na Rosję, Ukrainę i WNP.

– Lotnictwo ma ogromne znaczenie dla dynamicznego rozwoju turystyki krajowej i ożywienia długodystansowych podróży wakacyjnych, a także wspierania połączeń handlowych i towarowych w tym ogromnym regionie geograficznym – dodał Haisey.

Boeing przewiduje, że do 2040 roku ruch lotniczy w opisywanej wyżej części świata będzie rósł rocznie o 2,9 proc. Samoloty wąskokadłubowe, bardziej paliwooszczędne, będą stanowić ponad 75 proc. wszystkich dostaw. Popyt będzie napędzany zwłaszcza w segmencie rozwijających się tanich przewoźników.

Zapotrzebowanie na szerokokadłubowe samoloty pasażerskie i towarowe do obsługi regionalnych oraz długodystansowych osiągnie poziom niespełna 200 maszyn. Cały analizowany region będzie wymagał 83 tys. nowych pracowników, w tym 25 tys. pilotów, 25 tys. techników, a także 33 tys. członków personelu pokładowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Airbus: W czerwcu więcej dostaw, a Paris Air Show motorem zamówień

Biznes i przemysł

Air India Express. Certyfikaty zgodności silników sfałszowane

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Biznes i przemysł

Boeing rozpoczął produkcję części do pierwszego B777-8F

Piotr Bożyk 10 lipca 2025

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Biznes i przemysł

Boeing prognozuje podwojenie floty samolotów

Mateusz Kieruzal 23 czerwca 2025

Wady B737 MAX 7. Boeing wystąpił o ułatwienia certyfikacyjne

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij