Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
07-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników
fot. IATABoeing 737 MAX
Przez następne dwie dekady podwojeniu ulegnie globalna flota samolotów. Boeing prognozuje, że do 2042 roku linie lotnicze z całego świata potrzebować będą 649 tys. nowych pilotów, 690 tys. techników lotniczych i aż 938 tys. nowych członków personelu pokładowego.

Lotniczy ruch pasażerski prawie powrócił do poziomu sprzed pandemii. Większość rynków krajowych i zagranicznych w pełni podniosła się z zakłóceń wywołanych koronawirusem, a poszczególne kraje i jurysdykcje lotnicze przeszły długą drogę, aby przywrócić krajowy i międzynarodowy ruch lotniczy do poziomów z 2019 roku.

Wychodząc z pandemii, wiele linii lotniczych oceniało swoje sieci połączeń i upraszczało floty samolotów, aby usprawnić realizowane operacje i obniżyć ponoszone wysokie koszty stałe. Prawie 40 proc. światowych przewoźników do 2019 r. zdecydowało się na wycofanie z co najmniej jednego typu statku powietrznego. Tak zrobił LOT, który wycofał turbośmigłowe Dashe Q400. Od 1 stycznia br. polski przewoźnik jest operatorem wyłącznie samolotów o odrzutowych. Rozwój na świecie tanich przewoźników, oprócz zwiększenia lotniczej łączności, powoduje ciągłe obniżanie cen biletów lotniczych. 36 proc. globalnej floty wąskokadłubowej jest obecnie obsługiwana przez tanie linie lotnicze, a Boeing przewiduje, że do 2042 r. odsetek ten wzrośnie do ponad 40 proc.

Podwojenie floty samolotów

Amerykański producent samolotów uważa, że dzięki powstawaniu nowych linii lotniczych, a co za tym idzie, zwiększającej się dostępności komunikacji powietrznej, branża lotnicza znacznie się rozwinie w ciągu najbliższych dwóch dekad. Podwojeniu ulegnie globalna flota samolotów. W 2042 r. liczba komercyjnych statków powietrznych wyniesie 48 500. Boeing wskazuje, że szkolenie nowego personelu, zarówno załóg kokpitowych jak i pokładowych, czy techników lotniczych, ma kluczowe znaczenie dla zaspokojenia prognozowanego wzrostu przemysłu lotniczego.

Załogi lotnicze (zarówno piloci, jak i personel pokładowy) odgrywają ważną rolę we wzroście i dobrobycie lotniczego ekosystemu. Według najnowszej „Prognozy Rynku Komercyjnego” popyt na szkolenia i powiązane usługi wykazuje oznaki szybkiego ożywienia. Powstaje coraz więcej organizacji i instytucji szkoleniowych, jednakże, „dostarczenie” odpowiedniej liczby personelu pozostaje dużym wyzwaniem, a wiele linii lotniczych w Europie czy Stanach Zjednoczonych zmaga się z niedoborem wykwalifikowanych pracowników.

Boeing sugeruje, że ustawodawcy w porozumieniu z przedstawicielami branży powinni ustanowić długoterminowe strategie, aby problem niedoboru siły roboczej został rozwiązany., Organy regulacyjne czy duże grupy lotnicze muszą w szybkim tempie zainwestować w programy rozwoju karier, aby wzbudzić zainteresowanie i zrekrutować przyszłych lotników.

Zapotrzebowanie na wykwalifikowany personel lotniczy

Ogólnobranżowy wysiłek w kierunku pozyskiwania nowego personelu jest niezbędny dla pomyślnego rozwoju rynku lotniczego. Rekrutacja i szkolenie pilotów, personelu pokładowego i techników obsługi statków powietrznych ma kluczowe znaczenie w prognozowanym wzroście.
Raport amerykańskiego producenta samolotów pt. „Pilot and Technician Outlook” wskazuje, że wciągu najbliższych 20 lat sektor lotniczy będzie potrzebował 649 tys. nowych pilotów, 690 tys. techników lotniczych i aż 938 tys. nowych członków personelu pokładowego.

Niniejsza prognoza ogranicza się do sektora lotnictwa komercyjnego, który obejmuje komercyjne przewozy pasażerskie i towarowe, i zakłada, że popyt na ruch lotniczy powróci do poziomu z 2019 r. już w 2024 r. Zgodnie z ubiegłoroczną prognozą, tegoroczne przewidywania nie uwzględniają popytu na śmigłowce w lotnictwie biznesowym i cywilnym.

Zapotrzebowanie na nowy personel jest obliczany na podstawie 20-letniej prognozy dotyczącej floty samolotów lotnictwa komercyjnego z ponad 30 miejscami. Analizując wzrost i wymianę floty, stopień wykorzystania samolotów i regionalne różnice w obsadzie załogi specyficzne dla danego typu samolotu, szacowana jest liczba nowych pilotów, techników lotniczych i członków personelu pokładowego potrzebnych na całym świecie do zaspokojenia globalnego popytu na nowe loty.

Zaprezentowana prognoza będzie podlegać kilkukrotnym aktualizacjom. Na zmiany założeń mogą wpłynąć m.in. regulacje prawne, produktywność załóg, czas produkcji nowych samolotów, czy inne, nieprzewidywalne zdarzenia, w szczególności pojawienie się alternatywnych środków transportu, takich jak zaawansowane systemy mobilności lotniczej (miejskiej i regionalnej) oraz kolej dużych prędkości. Niemniej jednak, eksperci branżowi zgodnie przewidują, że w ciągu najbliższych dwudziestu lat wzrastać będzie popyt na podróże lotnicze. A zaspokojenie popytu możliwe jest tylko poprzez zapewnieni odpowiedniej podaży samolotów i pracowników, którzy nowe loty obsłużą.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

inf. pras. 15 listopada 2023

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Pozostałe z wątku:

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

Pasażer i linie lotnicze

Sabre i Polskie Linie Lotnicze LOT rozszerzają współpracę

inf. pras. 15 listopada 2023

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Testujemy Airbus A330 Air Belgium [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

Zobacz również:

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Biznes i przemysł

Nowe Air Force One zabijają finanse Boeinga

Mateusz Kieruzal 26 października 2023

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Biznes i przemysł

Boeing dostarczy mniej MAX-ów niż planował

Mateusz Kieruzal 03 listopada 2023

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

Biznes i przemysł

Pierwszy lot zmodernizowanej wersji AH-64E Apache

inf. pras. Boeing 13 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5