Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Boeing: All Nippon Airways zamawia 15 Dreamlinerów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2020-02-25 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl/ samchui.com/ forbes.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing: All Nippon Airways zamawia 15 Dreamlinerów
fot. pjs2005 CC BY 2.0
Największa linia lotnicza na japońskim rynku przewozów pasażerskich podała do publicznej wiadomości informację o zamówieniu u amerykańskiego producenta kolejnych już Dreamlinerów. Umowa zawarta z Boeingiem dotyczy jedenastu 787-10 i czterech 787-9 (w tym trzech od Atlantis Aviation Corporation) z opcją nabycia następnych pięciu 787-9. Wszystkie maszyny napędzane będą silnikami GEnx-1B. Wartość porozumienia szacowana jest na ponad 5 mld USD wg cen katalogowych.
– Boeingi 787 służą ANA doskonale i jesteśmy dumni z tego, że możemy powiększyć naszą flotę, dodając więcej tych nowoczesnych samolotów. Stanowią one znaczący krok naprzód dla ANA, ponieważ pracujemy nad tym, aby cała nasza flota była jeszcze bardziej przyjazna dla środowiska i jeszcze cichsza – powiedział Yutaka Ito, wiceprezes wykonawczy ANA i ANA Holdings.

Dla Boeinga pogrążone w bezprecedensowym kryzysie to bardzo ważne zamówienie. Przypomnijmy, że styczeń tego roku był pierwszym od 1962 roku, gdy firma nie otrzymała żadnego zamówienia! Teraz w końcu mówimy o dużej transakcji, do której przyzwyczaiła nas spółka, która jeszcze w 2018 roku była największym na świecie producentem samolotów cywilnych.

Obecnie we flocie ANA znajduje się 71 Dreamlinerów: 36 787-8, 33 787-9 i para 787-10. Przewoźnik oczekuje także na dostawę 11 787-9 i jednego 787-10.

Szefowie ANA uważają 787-10 za idealny samolot do zastąpienia Boeingów 777 na trasach krajowych. Największe Dreamlinery trafią do ANA w okresie marzec 2022 – marzec 2025. – Wprowadzenie 787-10 na naszych trasach krajowych pomoże ANA utrzymać pozycję lidera – dodał Yutaka Ito. Natomiast mniejsze 787-9 mają być dostarczone od marca 2024 do marca 2026.

Co istotne, poprzednie zamówione 83 Dreamlinery były zasilane przez Rolls-Royce Trent 1000. Jak wiadomo, producent do dziś nie uporał się z problemami trapiącymi ten silnik. To powoduje, że japońska linia zmniejszyła liczbę lotów z Tokio Narita do Los Angeles. Przewoźnik boryka się też ze zmniejszoną liczbą miejsc na trasach europejskich. Dreamlinery trzeba zastępować na nich samolotami z mniejszą liczbą miejsc.

All Nippon Airways jest kolejną po Air New Zealand spółką zamawiającą największe z 787 wyposażone w silniki General Electric GEnx-1B a nie produkt  Rolls-Royce’a. Na razie brak komentarza ANA w tej sprawie, ale Air New Zealand przy ogłaszaniu swojej decyzji odżegnywało się od wskazywania awaryjności Trent 1000 jako przyczyny wyboru GEnx-1B.  

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ANA: Trzeci i ostatni A380 już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

ANA: Trzeci i ostatni A380 już w pełnych barwach

Avgeek 26 stycznia 2020

Od 2020r. więcej lotów ANA do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Od 2020r. więcej lotów ANA do Europy

Tomasz Śniedziewski 25 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5