ANA Holdings sfinalizowało umowę z Airbusem na zakup 27 samolotów wąskokadłubowych. Linia kupuje 24 A321neo i trzy A321XLR, z których część trafi do niskokosztowego przewoźnika Peach Aviation.
Zamówienie zostało ogłoszone podczas pierwszego dnia Paris Air Show w trakcie ceremonii podpisania umowy z udziałem Koji Shibata, prezesa i dyrektora generalnego ANA Holdings oraz Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezesa wykonawczego Airbusa ds. sprzedaży samolotów komercyjnych.
- Cieszymy się, że podpisaliśmy wiążące zamówienie na wprowadzenie dodatkowych samolotów A321neo i pierwszych samolotów A321XLR do naszej grupy linii lotniczych. Wierzymy, że wprowadzenie dodatkowych Airbusów pogłębi nasze relacje. Przyspieszymy wprowadzanie najnowocześniejszych i najbardziej paliwooszczędnych samolotów, aby zapewnić naszym pasażerom doskonałą obsługę i zmniejszyć emisję CO₂ - powiedział Koji Shibata.
Holding ANA potwierdził wcześniejszą decyzję w sprawie floty większych samolotów wąskokadłubowych. Firma zamówiła kolejnych 27 airbusów z rodziny A321neo, w tym pierwsze A321XLR. 14 A321neo trafi do linii ANA, natomiast 10 A321neo i trzy A321XLR do niskokosztowego przewoźnika z grupy ANA, Peach Aviation, który stanie się się pierwszą japońską linią obsługującą te samoloty.
- Od pierwszego zamówienia w 1987 roku do obecnego portfela zamówień obejmującego prawie 100 samolotów, ANA jest długoletnim klientem rodziny A320. Ekscytujące dodanie wersji A321XLR do floty Peach Aviation dodatkowo podkreśla innowacyjnego ducha ANA i zaufanie do niezrównanych możliwości rodziny A320 – powiedział Benoît de Saint-Exupéry.
FlotaObecnie flota All Nippon Airways składa się z 240 samolotów: 24 de havillandów Dash 8-400, 11 airbusów A320neo, czterech A321, 22 A321neo,
trzech A380, 39 boeingów B737-800, 15 B767-300ER, dwóch B767300BCF, czterech B767-300F, dwóch B777-200, dwóch B777F, ośmiu B777-200ER, pięciu B777-300, 13 B777-300ER, 34 B787-8, 44 B787-9 oraz ośmiu B787-10. W skład grupy ANA wchodzi także linia Peach Aviation, której flota to 36 airbusów: 16 A320, 17 A320neo oraz trzy A321LR.
Cała grupa obecnie oczekuje obecnie na dostawę 138 samolotów: 24 airbusów A321neo, trzech A321XLR, 15 embraerów E190-E2 (plus 5 opcji),
siedmiu de havillandów Dash 8-400 (po PLL LOT), 38 boeingów B737 MAX 8 (+4 opcje), 18 B777-9X,
dwóch B777-8F, 24 B787-9 oraz 10 B787-10.