All Nippon Airways zostaną pierwszym japońskim operatorem embraerów z rodziny E2. Linia potwierdziła wczoraj (16 czerwca) w Paryżu zakup 15 samolotów E190-E2 wraz z opcją na kolejnych pięć maszyn tego typu.
W oczekiwaniu na przyszły wzrost popytu pasażerskiego, w tym silnego popytu na połączenia międzynarodowe, ANA Holdings zdecydowała się aktywnie wprowadzić zaawansowane technologicznie samoloty w celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu w perspektywie średnio- i długoterminowej.
ANA Holdings potwierdziła w Paryżu 15 embraerów E190-E2 z opcją na dodatkowe pięć samolotów. Wybór E190-E2 jest częścią planu odnowy floty ANA. Ekonomia i wydajność samolotu pozwolą linii zwiększyć łączność w całym kraju, zapewniając jednocześnie pasażerom większą przestrzeń i komfort. Dostawy samolotów E190-E2 do ANA mają rozpocząć się w 2028 r.
- To zamówienie będzie katalizatorem poprawy rentowności lotów krajowych i ekspansji lotów międzynarodowych, co jest obszarem przyszłego wzrostu naszej działalności lotniczej. W pełni wykorzystamy tę okazję, aby stać się wiodącą linią lotniczą w branży o zrównoważonym wzroście - powiedział Koji Shibata, prezes i dyrektor generalny ANA Holdings.
Najnowsze zamówienie E-Jetów, to wypełnienie luki po
anulowanym zamówieniu 15 samolotów mitsubishi M90 (+10 opcji). Stało się to na początku 2023 r. po tym, jak producent, Mitsubishi Aircraft Corporation, zdecydował się
zamknąć program SpaceJet.
E-Jety Embraera latają w Japonii od 2009 r. w liniach J-Air (regionalna linia JAL) oraz Fuji Dream Airlines (FDA). Natomiast E190-E2 ANA będą pierwszymi z nowej generacji E-Jetów latających w Japonii.
Flota
Obecnie flota All Nippon Airways składa się z 240 samolotów: 24 de havillandów Dash 8-400, 11 airbusów A320neo, czterech A321, 22 A321neo,
trzech A380, 39 boeingów B737-800, 15 B767-300ER, dwóch B767300BCF, czterech B767-300F, dwóch B777-200, dwóch B777F, ośmiu B777-200ER, pięciu B777-300, 13 B777-300ER, 34 B787-8, 44 B787-9 oraz ośmiu B787-10. W skład grupy ANA wchodzi także linia Peach Aviation, której flota to 36 airbusów: 16 A320, 17 A320neo oraz trzy A321LR.
Cała grupa obecnie oczekuje obecnie na dostawę 138 samolotów: 24 airbusów A321neo, trzech A321XLR, 15 embraerów E190-E2 (plus 5 opcji),
siedmiu de havillandów Dash 8-400 (po PLL LOT), 38 boeingów B737 MAX 8 (+4 opcje), 18 B777-9X,
dwóch B777-8F, 24 B787-9 oraz 10 B787-10.