Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing 737 MAX linii Air Canada miał problem z silnikiem i lądował awaryjnie


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-12-28 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing 737 MAX linii Air Canada miał problem z silnikiem i lądował awaryjnie
fot. Air Canada
Boeing 737 MAX, należący do linii lotniczych Air Canada, miał 22 grudnia problem z silnikiem, który zmusił załogę, złożoną z trzech osób, do awaryjnego lądowania w Tucson - informuje Agencja Reutera. Samolot pierwotnie miał dotrzeć z Arizony do Montrealu.
Krótko po starcie piloci ujrzeli komunikat "engine indication" i zdecydowali się wyłączyć jeden z silników - wyjaśnił rzecznik Air Canada. Następnie maszynę skierowano do Tucson, gdzie wylądowała bez problemów i pozostała w tym porcie, znajdującym się niedaleko granicy USA z Meksykiem.

Według informacji belgijskiego serwisu "Aviation24.be" załoga dostrzegła wskazanie niskiego ciśnienia hydraulicznego lewego silnika i ogłosiła alarm pan-pan przed zmianą kierunku lotu. Komunikat ten jest stosowany w przypadku istotnej awarii statku powietrznego, która jednak nie powoduje bezpośredniego zagrożenia życia załogi. Wywodzi się z francuskiego słowa "panne" oznaczającego "defekt".

Eksperci od bezpieczeństwa uspokajają, że takie usterki są powszechne i zwykle pozostają niezauważone. 20 miesięcy uziemienia maszyny producenta z Chicago wymusiły jednak bardziej szczegółowe kontrole ich operatorów przed przywróceniem odrzutowców do regularnych lotów. "737 MAX został uziemiony z powodu po dwóch tragicznych w skutkach awariach związanych z wadliwym oprogramowaniem panelu kontroli lotu. Silniki nie były jednak wówczas problemem" - wyjaśnił w oświadczeniu Boeing.

Pierwszymi liniami lotniczymi w Ameryce Północnej, które wdrożą samoloty 737 MAX do obsługi pasażerów, będą American Airlines. Przewoźnik z Teksasu inauguracyjny taki rejs zaplanował na 29 grudnia. Odrzutowiec Boeinga poleci wówczas z Miami do nowojorskiego portu LaGuardia.

Już 9 grudnia pierwszy pasażerski lot samolotem 737 MAX od czasu ubiegłorocznego uziemienia zrealizowały natomiast brazylijskie linie lotnicze GOL. Tani przewoźnik z Kraju Kawy zaoferował podróżnym krajowy rejs z Sao Paulo do Porto Alegre.

Polskie Linie Lotnicze LOT posiadają pięć takich maszyn, które obecnie stoją na lotnisku w Lublinie. Możliwe, że samoloty B737 MAX narodowego przewoźnika znad Wisły obsłużą jeszcze zimową siatkę połączeń.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Alaska Airlines zamawia koleje 23 boeingi 737 MAX 9

Biznes i przemysł

Alaska Airlines zamawia koleje 23 boeingi 737 MAX 9

Avgeek 26 grudnia 2020

Boeing zatrudni pilotów nadzorujących reaktywację MAX-ów

Biznes i przemysł

Boeing zatrudni pilotów nadzorujących reaktywację MAX-ów

Emilia Derewienko 18 grudnia 2020

AeroMexico kolejnymi liniami, które przywrócą MAX-y. Wyprzedzą Amerykanów

Pasażer i linie lotnicze

AeroMexico kolejnymi liniami, które przywrócą MAX-y. Wyprzedzą Amerykanów

Emilia Derewienko 14 grudnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5