Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Berlin-Brandenburg: Najwyżej 11 mln pasażerów w 2021 roku. To połowa kosztów działalności


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-04 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Berlin-Brandenburg: Najwyżej 11 mln pasażerów w 2021 roku. To połowa kosztów działalności
fot. Berlin Brandenburg Airport
Dziesięć, a najwyżej jedenaście milionów pasażerów obsłuży port Berlin-Brandenburg w 2021 roku. To starczy na pokrycie zaledwie połowy kosztów działalności lotniska w stolicy Niemiec.
– Będziemy musieli sobie radzić co najmniej kolejny rok ze sporymi stratami w przypadku małej liczby pasażerów – nie ukrywa obaw Engelbert Luetke Daldrup, szef portu, który zainaugurował działalność pod koniec października ubiegłego roku, po dziewięciu latach opóźnienia.

– Prawdopodobnie nie osiągniemy poziomu sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 do 2024 lub 2025 roku. Żeby pokryć koszty samej bieżącej działalności, potrzebowalibyśmy około 20 milionów pasażerów rocznie – podkreślił szef stołecznego lotniska.

Według przewidywań niemieckich ekspertów awiacji port Berlin-Brandenburg szybciej odzyska oczekiwany poziom podróżnych aniżeli znacznie większe węzły w Monachium i Frankfurcie nad Menem. – Droga do normalności w operacjach lotniczych sięga jednak znacznie dalej, niż wszyscy sobie życzyliśmy i na co liczyliśmy – zastrzega Luetke Daldrup.

Stare porty Tegel i Schoenefeld w Berlinie obsłużyły w 2019 roku aż 36 mln pasażerów. Minionych dwanaście miesięcy zmniejszyły liczbę podróżnych niemal o trzy czwarte. Lotniska Tegel i Schoenefeld w 2020 roku obsłużyły bowiem 9,1 mln pasażerów. Jeszcze w lutym przez oba porty przewijało się do 99 tys. podróżnych, ale po wybuchu pandemii koronawirusa ich liczba spadła do zaledwie kilkuset na dobę. – 2020 rok był rokiem skrajności, jednocześnie sukcesu i horroru – określił barwnie Luetke Daldrup.

Planowana już znacznie wcześniej rozbudowa lotniska w Berlinie została przełożona i wdrożono program oszczędnościowy. Rozważane jest także tymczasowe zamknięcie Terminalu 5. – Pierwsze dwa miesiące pokazały, że systemy techniczne działają bez zarzutów. Prawie nie ma żadnych opóźnień, a opinie klientów i gości są pozytywne. Naszym pierwotnym celem było osiągnięcie zysków do 2025 roku. Pandemia pokrzyżowała jednak wszystkie obliczenia – dodał szef portu w stolicy Niemiec.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Berlin-Brandenburg: Audyt biznesplanu lotniska ruszy w styczniu

Infrastruktura i lotniska

Berlin-Brandenburg: Audyt biznesplanu lotniska ruszy w styczniu

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Terminal lotniska Berlin Tegel będzie centrum szczepień przeciwko koronawirusowi

Infrastruktura i lotniska

Terminal lotniska Berlin Tegel będzie centrum szczepień przeciwko koronawirusowi

Michał Szymajda 27 listopada 2020

Berlin-Brandenburg może zamknąć Terminal 5, dawne lotnisko Schönefeld

Infrastruktura i lotniska

Berlin-Brandenburg może zamknąć Terminal 5, dawne lotnisko Schönefeld

Emilia Derewienko 25 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5