Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Bardzo dobra sprzedaż nowego rosyjskiego odrzutowca Irkut MC–21

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Bardzo dobra sprzedaż nowego rosyjskiego odrzutowca Irkut MC–21
Fot. IrkutIrkut MC-21
Rosyjska firma leasingowa Iljuszyn Finance podpisała list intencyjny z liniami lotniczymi Saratov Airlines dotyczący wynajęcia sześciu MC21–300S. Kolejne maszyny tego typu wypożyczą od Iljuszyna także linie lotnicze VIM i Red Wings Airlines. Zakontraktowano już ponad 200 maszyn tego typu, choć maszyna dopiero niedawno oderwała się od ziemi.

Samolot, który wyleasinguje Saratov, może zabrać na pokład aż 211 pasażerów, ale fizycznie w tak dużej wersji jeszcze nie istnieje. Dostawy tej maszyny planowane są na lata 2022–2025. Saratov Airlines jeszcze nie zdecydowały z jakimi silnikami zamówią maszynę – czy będą to dobrze znane silniki Pratt & Whitney PW1400 czy produkowane w Rosji Aviadwigatiel PD-14. Obecnie flota saratowskiej kompanii lotniczej składa się z samolotów Embraer E195, Antonowów AN148 i Jaków 42.

Także linie lotnicze VIM Airlines, operujące z moskiewskiego lotniska Domodiedowo zamówiły większą wersję MC21. Dostawy aż 15 odrzutowców w tym wypadku będą realizowane w latach 2021–2024. Podobnie jak w wypadku Saratov Airlines, decyzji o wyborze producenta silników jeszcze nie ma.

Zamówienie na rosyjski samolot złożyły także Red Wings Airlines, w których barwach latać będzie aż 16 MC-21 300S, mogących zabrać także 211 pasażerów. Dostawy maszyn z rosyjskimi silnikami zaplanowano na lata 2019–2022. Także Angara Airlines zamówiły trzy MC21–300S.

Pierwszy MC-21 odbył swój dziewiczy lot 28 maja. Projekt jest opóźniony o ponad rok, jednak nie należy się temu dziwić zważywszy na jego zakres. Zamówienia składane przez rosyjskich operatorów wskazują na to, że z samolotem wiązane są spore nadzieje. Odrzutowiec jest bowiem tańszy niż podobne konstrukcje Airbusa czy Boeinga. Rosjanie przekonują, że apetyt na paliwo maszyny ma być nawet mniejsze niż Boeinga 737 Max i Airbusa A320Neo. O tym, czy MC-21 może konkurować z renomowanymi produktami konkurentów, przekonamy się z momentem rozpoczęcia jego służby liniowej. Obecnie zamówiono już ponad 200 MC-21. Największe zamówienie – na ponad 50 maszyn – złożył Aerofłot.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

FIA2024: Drukair z Bhutanu zamawia airbusy A320neo i A321XLR

Biznes i przemysł

FIA2024: Drukair z Bhutanu zamawia airbusy A320neo i A321XLR

inf. pras. 23 lipca 2024

Modlin: Tylko 1,37 mln pasażerów od początku roku

Infrastruktura i lotniska

LOT zacieśnia współpracę z Lufthansa Technik

Biznes i przemysł

LOT zacieśnia współpracę z Lufthansa Technik

Mateusz Kieruzal 18 lipca 2024

Rządowe samoloty dla polskiej reprezentacji na Igrzyska Olimpijskie

Prawo i polityka

Larnaka ponownie w siatce połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT

Pasażer i linie lotnicze

Rosyjski konkurent A320/B737 opóźniony

Biznes i przemysł

Rosyjski konkurent A320/B737 opóźniony

Mateusz Kieruzal 09 marca 2024

Zobacz również:

FIA2024: Drukair z Bhutanu zamawia airbusy A320neo i A321XLR

Biznes i przemysł

FIA2024: Drukair z Bhutanu zamawia airbusy A320neo i A321XLR

inf. pras. 23 lipca 2024

Modlin: Tylko 1,37 mln pasażerów od początku roku

Infrastruktura i lotniska

LOT zacieśnia współpracę z Lufthansa Technik

Biznes i przemysł

LOT zacieśnia współpracę z Lufthansa Technik

Mateusz Kieruzal 18 lipca 2024

Rządowe samoloty dla polskiej reprezentacji na Igrzyska Olimpijskie

Prawo i polityka

Larnaka ponownie w siatce połączeń Polskich Linii Lotniczych LOT

Pasażer i linie lotnicze

Rosyjski konkurent A320/B737 opóźniony

Biznes i przemysł

Rosyjski konkurent A320/B737 opóźniony

Mateusz Kieruzal 09 marca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5