Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Babice. Samorządowcy chcą pozbyć się awionetek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotnczy.pl/tustolica.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Lotnisko Babice. Samorządowcy chcą pozbyć się awionetek
fot. Pixabay
Radni PO i PiS chcą ograniczenia liczby lotów komercyjnych na lotnisku w Babicach. Burmistrz Tomasz Mencina napisał w tej sprawie do ministra spraw wewnętrznych Joachima Brudzińskiego – informuje portal tustolica.pl.

W treści, na którą powołuje się źródło burmistrz podkreśla: „Mając na uwadze liczne skargi i zgłoszenia mieszkańców zwracam się z prośbą o przeprowadzenie działań mających na celu ograniczenie komercyjnej działalności lotniska ze szczególnym uwzględnieniem prowadzonych tam ośrodków szkoleniowych”.

Jak czytamy, kierownik lotniska Henryk Karaś próbował tłumaczyć, że przekroczenia norm powodowane są jedynie przez maszyny wiozące krew albo organy do transplantacji, i dzieje się to tylko w nocy - Po pierwsze, nowe pomiary wykazują przekroczenia również w dzień. Po drugie, hałas lotniczy uśrednia się za okres 16 godzin i do licznika wchodzą wszystkie zarejestrowane tego dnia zdarzenia lotnicze. Jeden wykonany w ciągu dnia lot ratunkowy nie ma większego znaczenia dla wartości w raporcie.

Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza przypomniał natomiast, że jeszcze w 2010 roku samorząd stwierdził, że samoloty nie stanowią problemu. – Tym bardziej cieszy zgodna i stanowcza postawa radnych. Sądzę, że lotnicy zapracowali na tak silny sprzeciw, ignorując kilkanaście lat protestów i traktując niebo nad Bielanami i Żoliborzem jak swój prywatny folwark. W efekcie problem urósł do takich rozmiarów, że po prostu nie da się dłużej go tolerować – dodaje.

Według szacunków aż 80% startów z Babic to loty szkoleniowe a tylko 20% - loty służb publicznych, np. pogotowia ratunkowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Braki kadrowe na lotniskach. Które technologie zastąpią pracę człowieka?

Pasażer i linie lotnicze

Braki kadrowe na lotniskach. Które technologie zastąpią pracę człowieka?

Redakcja 06 września 2023

Modyfikacja sieci punktów i tras VFR w rejonie lotniska Babice (EPBC)

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Babice jak węzeł gordyjski? Co dalej z lotniskiem na Bemowie

Prawo i polityka

Dzielnica Bemowo: Babice pozostaną lotniskiem cywilnym

Prawo i polityka

Zobacz również:

Braki kadrowe na lotniskach. Które technologie zastąpią pracę człowieka?

Pasażer i linie lotnicze

Braki kadrowe na lotniskach. Które technologie zastąpią pracę człowieka?

Redakcja 06 września 2023

Modyfikacja sieci punktów i tras VFR w rejonie lotniska Babice (EPBC)

Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Babice jak węzeł gordyjski? Co dalej z lotniskiem na Bemowie

Prawo i polityka

Dzielnica Bemowo: Babice pozostaną lotniskiem cywilnym

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5