Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

B787 Norwegiana zgubił części silnika nad Fiumicino

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Fragmenty silnika Rolls-Royce Trent 1000 boeinga B787, które spadły z samolotu po jego starcie, uszkodziły samochody i dachy w pobliżu rzymskiego lotniska Fiumicino. Incydent miał miejsce po południu w sobotę (10 sierpnia).

Pechowy lot Norwegiana

Boeing 787-8 Dreamliner linii Norwegian Long Haul o rejestracji LN-LND wykonywał lot DY7115 z Rzymu Fiumicino do Los Angeles. Kilka minut po starcie z drogi startowej 16R, w jednym z silników Rolls-Royce Trent 1000 wystąpiła usterka i z jednostki napędowej wyleciały elementy metalowe. Załoga zatrzymała wznoszenie maszyny na wysokości 3000 stóp (914 m), zabezpieczyła oraz wyłączyła uszkodzony silnik i wróciła do Rzymu, lądując bezpiecznie na drodze startowej 16R około 23 minuty po starcie.

Burmistrz Fiumicino poinformował, że 28 pojazdów i 14 domów zostało uszkodzonych przez odłamki silnika Trent 1000 spadające z samolotu Norwegiana. Jedna z części uderzyła także w mężczyznę na jednej z ulic, na szczęście nie został on ranny. Mieszkańcy Fiumicino zgłosili setki spadających kawałków metalu silnika Rolls-Royce. Sam Norwegian poinformował w komunikacie, że samolot powrócił do Rzymu z powodu problemu technicznego z jednym z silników Trent 1000. Na razie nie ma jeszcze informacji, co mogło spowodować usterkę silnika.

To nie pierwsze problemy Rolls-Royce'a

Silniki Rolls-Royce Trent 1000 od początku miewały mniejsze lub większe problemy, jednak te bardzo poważne rozpoczęły się w kwietniu 2018 r. i mają charakter globalny. Polegają na wcześniejszym, niż zakładał producent, zużywaniu się łopatek silnika. Problem ten dotknął kilkunastu linii lotniczych na świecie i kilkudziesięciu maszyn. W przyszłości może on potencjalnie dotyczyć każdego przewoźnika, posiadającego we flocie samoloty z silnikami Rolls Royce’a. Jednak producent przekonuje, że sytuacja nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa rejsów. Bieżące parametry i praca każdego z silników typu Trent 1000 jest ściśle monitorowana przez systemy pokładowe samolotu, następnie w czasie rzeczywistym dane te są wysyłane i analizowane przez Rolls-Royce’a w ramach tzw. Engine Health Monitoring. EHM pozwala na wykrycie ewentualnych zakłóceń pracy silnika z wyprzedzeniem.

Warto dodać, że we flocie LOT-u, ze względu konieczności wymiany silników, wciąż pozostają uziemione dwa Dreamlinery SP-LRB i SP-LRH, które prawdopodobnie wrócą do floty w ciągu kilku najbliższych tygodni
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Norwegian wraca do korzeni. Nowe bazy w Rydze, Skandynawii i Hiszpanii

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian ponownie uruchomi bazę w Barcelonie. 800 nowych miejsc pracy

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian Air leasinguje 18 boeingów B737, w tym B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian Air anuluje zamówienie na 88 Airbusów

Biznes i przemysł

Norwegian Air anuluje zamówienie na 88 Airbusów

Emilia Derewienko 26 lutego 2021

Norwegian rezygnuje z tras dalekodystansowych. Skupia się na rejsach w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Norwegian wraca do korzeni. Nowe bazy w Rydze, Skandynawii i Hiszpanii

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian ponownie uruchomi bazę w Barcelonie. 800 nowych miejsc pracy

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian Air leasinguje 18 boeingów B737, w tym B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian Air anuluje zamówienie na 88 Airbusów

Biznes i przemysł

Norwegian Air anuluje zamówienie na 88 Airbusów

Emilia Derewienko 26 lutego 2021

Norwegian rezygnuje z tras dalekodystansowych. Skupia się na rejsach w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5