Boeing B737-800 Polskich Linii Lotniczych LOT, odleciał dziś (2 marca) z warszawskiego Lotniska Chopina jako LOT9001. Jest to ostatni rejs maszyny o rejestracji SP-LWE pod callsignem LOT-u, ponieważ samolot wraca do leasingodawcy. Mimo, że samolot odleciał z Polski, to może powrócić do niej w barwach Enter Air.
Maszyna o oznaczeniu LN1422/MSN30693 i rejestracji SP-LWE leasingowany był od firmy Carlyle Aviation Partners. Do Warszawy została przebazowana 12 lipca 2019 r. B737 wyprodukowany został w 2003 r., w którym to trafił do linii Shenzhen Airlines. Następnie po wycofaniu przez chińskiego przewoźnika, w latach 2017-2019 samolot latał dla tajlandzkiej linii NewGen Airways (HS-NGP). Na pokład nabytek LOT-u zabierał 189 pasażerów. Rejs maszyny można obserwować
w aplikacji Flightradar24.
Maszyna może powrócić niebawem do Polski, a konkretniej zasilić flotę polskiej linii czarterowej Enter Air. Z nieoficjalnych informacji wynika, że rozmowy o tej maszynie trwają od kilku miesięcy, ponieważ procedura zwrotu przez LOT bardzo się opóźniała. Wszystko okaże się wkrótce.
Więcej informacji, o tym dlaczego samolot trafił nad Wisłę, można znaleźć w naszym artykule "
Flota LOT: Pięć samolotów za MAX-y, dodatkowe B737 i E195 oraz powrót SP-LRD (Zdjęcia)".
Obecnie we flocie LOT-u znajdują się 73 maszyny: sześć boeingów B737-800, pięć B737 MAX 8, osiem B787-8, siedem B787-9, 12 bombardierów Q400, sześć embraerów E170, 10 E175, cztery E190 oraz 15 E195.