Partner serwisu
Biznes i przemysł

ATR z nowymi zamówieniami w Paryżu. Firma chce zwiększyć produkcję

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
ATR z nowymi zamówieniami w Paryżu. Firma chce zwiększyć produkcję
fot. Piotr Bożyk
Podczas Paris Air Show 2023 ATR poinformował o wyraźnym trendzie wzrostowym i solidnej atrakcyjności rynkowej dla obu modeli z rodziny swoich turbośmigłowców. Przedstawiciele producenta ogłosili nowe zamówienia, a także poinformowali o planach i o tym co się dzieje obecnie w spółce.

Podczas briefingu dla mediów, Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a, ogłosiła zamówienia na 22 nowe samoloty wraz z dwoma opcjami:

  • 6 x ATR 72-600 od Mandarin Airlines;
  • 2 x ATR 72-600 w konfiguracji premium "All-Business Class" od Berjaya Air;
  • 3 x ATR 72-600 od Azul plus opcja na dwa dodatkowe samoloty;
  • 8 x ATR 72-600 od trzech nieujawnionych klientów;
  • 3 x ATR 42-600 od dwóch nieujawnionych klientów.

- Te nowe zamówienia na samoloty pokazują wyraźne oznaki ożywienia z Azji Południowo-Wschodniej, tradycyjnie jednego z największych rynków ATR. Jesteśmy przekonani, że w odpowiednim czasie wydajność naszej oferty produktowej, brak dostępnych używanych samolotów i ruch przekraczający poziomy sprzed pandemii w niektórych regionach świata spowodują zapotrzebowanie na niskoemisyjne i wszechstronne samoloty, które będą wspierać plany regionalnych operatorów zarówno w zakresie wymiany floty, jak i wzrostu - skomentowała Nathalie Tarnaud Laude, prezeska ATR-a.

Producent ocenia, że w najbliższych 20 latach będzie potrzebnych około 2,5 tys. nowych samolotów turbośmigłowych oraz 550 nowych turbopropów w wersji cargo. Dlatego pomimo utrzymujących się napięć w łańcuchu dostaw, ATR jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu ponad 40 dostaw rocznie już od tego roku. Według zapowiedzi firma będzie jeszcze bardziej zwiększała produkcję w najbliższych latach.

- Celem ATR jest łączenie społeczności i firm w przystępny cenowo i odpowiedzialny sposób w najbardziej złożonych środowiskach operacyjnych. Już dziś nasze samoloty emitują o 45 proc. mniej CO2 niż regionalne odrzutowce podobnej wielkości, a dzięki naszej koncepcji EVO chcemy jeszcze bardziej obniżyć emisję. Dzięki wsparciu rządowemu inwestujemy w technologie, które będą wykorzystywane w naszych samolotach nowej generacji, a do końca roku uzyskamy więcej wyników ze studium wykonalności tego projektu - dodała Tarnaud Laude.

Aby nadal wspierać wzrost produkcji i plany na przyszłość, w tym ciągły rozwój wariantu krótkiego startu i lądowania ATR 42-600S, producent poszukuje nowych talentów, dążąc do zwiększenia liczby pracowników o ponad 150 osób (+12 proc.) już w tym roku.

Najważniejsze krótkoterminowe plany ATR-a do 2025 r., to ulepszanie nowych silników PW127XT, dalsze testy lotów ATR-a na 100 proc. paliwie SAF oraz analiza przyszłego projektu ATR EVO. Średniookresowe plany producenta w latach 2025 - 2027, to wprowadzenie wersji STOL do operacji i produkcji seryjnej, certyfikacja latania na 100 proc. paliwie SAF oraz wprowadzenie samolotów z nowymi kabinami ATR HighLine. Długoterminowy plan zawiera rozpoczęcie i start produkcji projektu EVO.

Berjaya pierwszym klientem (launch customer) ATR HighLine w konfiguracji biznesowej

Malezyjskie linie Berjaya Air podpisały umowę na dwa samoloty ATR 72-600. Oba samoloty będą w konfiguracji "All-Business Class", która jest częścią nowej kolekcji wnętrz premium - ATR HighLine. Będą one posiadały układ foteli 1-1 z indywidualnymi schowkami po bokach. Dostawa pierwszej maszyny planowana jest na 2025 r., a kolejnej w 2026 r.

Dwa nowe samoloty pozwolą Berjaya na zmianę marki na ofertę premium i rozszerzenie siatki, aby obsługiwać wiele kurortów i hoteli grupy Berjaya. Ze swojej głównej bazy na lotnisku Sultan Abdul Aziz Shah, Berjaya będzie obsługiwać samoloty o najniższej emisji spalin dostępne na rynku regionalnym. Obecna flota Berjaya Air składa się z jednego ATR-a 42-500 oraz jednego 72-500.

- Wizją Berjaya jest oferowanie pasażerom wyjątkowego doświadczenia VIP, z najwyższym poziomem komfortu i wydajności operacyjnej, przy jednoczesnym skupieniu się na zrównoważonym rozwoju. Nasze samoloty ATR wyposażone w kolekcję ATR HighLine pomogą nam udostępnić naszym pasażerom najbardziej wyszukane miasta dzięki najbardziej komfortowym, odpowiedzialnym i przyszłościowym samolotom na rynku - powiedział Tan Sri Vincent Tan, właściciel linii.

Mandarin Airlines zwiększą flotę o sześć ATR-ów 72-600

Linie Mandarin Airlines, należące do China Airlines, narodowego przewoźnika Tajwanu, zamówiły sześć samolotów ATR 72-600 o wartości katalogowej 160 mln dolarów. Dostawy tych samolotów zaplanowane są od końca 2023 r. do ostatnich miesięcy 2025 r.

Podobnie jak inni lokalni operatorzy, Mandarin Airlines będzie używać ATR-ów 72-600 na trasach krajowych na Tajwanie, które w dużej mierze składają się z połączeń krótkodystansowych o wysokiej częstotliwości pomiędzy główną wyspą Tajwanu, Formozą a mniejszymi wyspami położonymi w Cieśninie Tajwańskiej, jak również pomiędzy miastami na zachodnim i wschodnim wybrzeżu wyspy, przedzielonymi wysokim masywem górskim utrudniającym komunikację.

Umowa pomiędzy Mandarin Airlines i producentem obejmuje także wsparcie techniczne na obsługę samolotów ATR aż do przeglądów typu C, udzielane grupie China Airlines. W skład obecnej floty Mandarin Airlines wchodzi dziewięć ATR-ów 72-600.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5