Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

ATR dostarczył 1000. samolot ATR 72


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2018-08-13 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ATR dostarczył 1000. samolot ATR 72
fot. Piotr Bożyk
ATR dostarczył 1000. samolot ATR 72
ATR dostarczył 1000. samolot ATR 72
ATR dostarczył 1000. samolot ATR 72
Pod koniec lipca br. w Tuluzie pracownicy ATR-a świętowali dostawę 1000. maszyny ATR 72, która została dostarczona do IndiGo, linii numer jeden w Indiach. Dostawa maszyny ATR 72-600 stanowi ważny kamień milowy dla producenta i potwierdza niezwykły sukces komercyjny modelu ATR-a 72 i jego pozycję na regionalnym rynku lotniczym.
IndiGo – najszybciej rozwijająca się linia w Indiach

Indyjska linia zamówiła w 2017 r. łącznie 50 ATR-ów 72-600, których wartość katalogowa opiewa na kwotę 1,3 mld dolarów amerykańskich. 10 z nich już zostało dostarczonych do przewoźnika. ATR planuje przekazać ostatnią maszynę dla IndiGo w 2021 r.

Jubileuszowy 1000. ATR 72 w wersji -600 zabiera na pokład 74 pasażerów. Najnowszy nabytek IndiGo posiada nowy wystrój kabiny znany pod nazwą Armonia. Maszyna napędzana jest dwoma silnikami Pratt & Whitney model PW127M.

– Samoloty ATR są obecne w 90 krajach i w 180 liniach lotniczych. Tylko kilka programów samolotów może się pochwalić tak szeroką obecnością na świecie. Przez lata, samolot ATR zdobył ugruntowaną pozycję wśród maszyn regionalnych na wszystkich kontynentach. Jesteśmy bardzo dumni z osiągów jakie ATR wykazał od uruchomienia programu oraz gratulujemy linii IndiGo za wybór tych maszyn – powiedział Christian Scherer, dyrektor generalny ATR.

Warianty -600 to najnowsze samoloty turbośmigłowe europejskiego ATR-a. W porównaniu do starszych modeli -200, znanych kiedyś m.in. z Eurolotu, są znacznie cichsze i oszczędniejsze. Mają także lepszą awionikę (w tym tzw. glass cockpit) oraz zmodernizowaną kabinę pasażerską.

– Samolot ATR jest właściwym narzędziem do obsługi regionalnych połączeń lotniczych w naszym regionie. Maszyna łączy w sobie wysoce niezawodne działanie na małych lotniskach i krótkich pasach startowych wraz z najwyższymi standardami komfortu pasażerów. Z punktu widzenia kosztów operacyjnych ATR 72-600 zdecydowanie najlepiej nadaje się do krótkodystansowych lotów – powiedział Rahul Bhatia, prezes IndiGo.

IndiGo to low-costowa indyjska linia z główną siedzibą w Delhi. Przewoźnik wykonuje przede wszystkim rejsy krajowe i posiada w nich ponad 45 proc. udział. Głównymi hubami linii są lotniska w Chennai, Bombaju, Delhi, Bengaluru, Kalkucie, Hajdarabadzie oraz Ahmadabadzie. Obecnie flota linii składa się ze 165 samolotów: 165 airbusów A320, w tym 41 A320neo, oraz 10 ATR-ów 72-600.

Troszkę historii ATR-a

Warto przypomnieć, że dostawa pierwszego seryjnego samolotu ATR miała miejsce prawie 33 lata temu, a dokładnie 3 grudnia 1985 roku. Wtedy pierwszego ATR-a w wersji 42 otrzymała francuska linia Air Littoral. Natomiast pierwsza dostawa ATR-a 72 miała miejsce prawie 29 lat temu, a dokładnie 27 października 1989 roku. Wtedy pierwszego ATR-a 72-200 otrzymała linia Finnair.

Model ATR 72 został oficjalnie został zaprezentowany w styczniu 1986 r. Program został uruchomiony z wersją 72-200 (187 dostarczonych samolotów)), następnie pojawił się ATR 72-500 (365 dostarczonych samolotów), który został wprowadzony w 1997 roku do linii American Eagle. Najnowszy model ATR-a 72-600 (448 dostarczonych samolotów)), został wprowadzony na rynek w 2009 r., a do służby wszedł w linii Royal Air Maroc w 2011 r.

Od ponad 30 lat ciągła popularność modelu ATR 72 wśród operatorów świadczy o jakości naszych samolotów i wielu innowacjach, które przeszło przez dziesięciolecia. Jego wszechstronność operacyjna, efektywność ekologiczna i niezrównana rentowność umożliwiły do tej pory, wraz z ATR-em 42, otwarcie średnio 100 nowych tras rocznie, z rekordową liczbą ponad 150 otwartych w 2017 r.

Najwięcej ATR-ów lata w Azji, bo aż 29 proc. światowej floty. Na kolejnych miejscach jest Europa (27 proc.), Ameryka Północna (14 proc.), Ameryka Południowa (10 proc.) oraz Afryka z Bliskim Wschodem (9 proc.)

Już w najbliższy weekend zaprosimy Was do obejrzenia relacji z linii montażu końcowego ATR-a w Tuluzie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lufthansa wykorzystuje opcje na 27 Airbusów A320neo

Biznes i przemysł

Lufthansa wykorzystuje opcje na 27 Airbusów A320neo

Piotr Bożyk 01 października 2018

Wygasa umowa na Dreamlinery dla Malaysia Airlines

Biznes i przemysł

Wygasa umowa na Dreamlinery dla Malaysia Airlines

Magdalena Wosińska 01 października 2018

Helvetic potwierdza zakup 12 embraerów E190-E2

Biznes i przemysł

Helvetic potwierdza zakup 12 embraerów E190-E2

Piotr Bożyk 28 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5