Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

ANA potwierdza zamówienie boeingów B737 MAX. Stawia także na B777-8F


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2022-07-18 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ANA potwierdza zamówienie boeingów B737 MAX. Stawia także na B777-8F
fot. Boeing Media
Boeing oraz ANA Holdings, spółka matka All Nippon Airways (ANA), podpisały dziś (18 lipca) podczas Farnborough International Airshow (FIA2022) umowę dot. zamówienia na 20 samolotów B737-8 wraz z 10 opcjami oraz nowych frachtowców B777-8F. ANA jest pierwszym klientem 737 MAX w Japonii i pierwszym przewoźnikiem w Azji, który wybrał 777-8F. Zamówienie widniało jako niezidentyfikowane na stronie internetowej Boeinga.
Boeing zapewnia, że dzięki zwiększonej wydajności B737-8 umożliwi ANA optymalizację floty we wszystkich operacjach, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o 20 proc. oraz hałas o 50 proc. w porównaniu z samolotami, które ma zastąpić. Pierwsze dostawy nowych samolotów spodziewane są pod koniec przyszłego roku.

- Jesteśmy zadowoleni z partnerstwa z Boeingiem w celu wprowadzenia do naszej floty nowych samolotów, które pogłębiają nasze zaangażowanie w zrównoważone lotnictwo. Wydajność, niezawodność i możliwości zasięgu 737 MAX sprawiają, że jest to idealny samolot do odświeżenia naszej wąskokadłubowej floty i zapewnienia naszym pasażerom najwyższego poziomu komfortu na pokładzie. Ponadto 777-8F doda elastyczności i wydajności do naszej gałęzi cargo. Samoloty 737 i 777 od dawna stanowią filar floty ANA i z niecierpliwością czekamy na kontynuację naszego partnerstwa z Boeingiem - powiedział Koji Shibata, prezes i dyrektor generalny ANA Holdings.

Jak wylicza producent rodzina 737 MAX posiada najnowsze silniki CFM International LEAP-1B, zaawansowane technologicznie winglety i inne ulepszenia aerodynamiczne, które poprawiają osiągi i zmniejszają koszty operacyjne. Obecnie ponad 40 linii lotniczych na całym świecie eksploatuje 737 MAX, który od końca 2020 r. wykonał ponad 680 tys. lotów komercyjnych o łącznej liczbie prawie 1,7 mln godzin lotu.

- To ogromny kamień milowy dla ANA i Boeinga, ponieważ linia wybrała 737-8 i 777-8 Freighter, aby jeszcze bardziej wzmocnić swoje operacje pasażerskie i towarowe. ANA pozostaje w czołówce lotnictwa komercyjnego, konsekwentnie inwestując w najnowsze technologie lotnicze, zapewniając swoim pasażerom niezrównane wrażenia z lotu oraz bardziej zrównoważone opcje podróżowania i dostarczania towarów na całym świecie - powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.

Jak poinformowano w komunikacie prasowym ANA zamieniła dwa zamówienia na pasażerskie B777-9 na 777-8F. Boeing zaprojektował 777-8F, aby zmaksymalizować wydajność i ekologiczność. Dzięki nowemu frachtowcowi, linia będzie mogła przewozić do 10 ton więcej ładunku i latać dalej niż 777F przy co najmniej 10 proc. poprawie wydajności paliwowej, emisji i kosztów operacyjnych na tonę. B777-8F ma mieć zasięg 4,410 mil morskich (8,167 km), a jego maksymalna ładowność wyniesie 118 ton, co pozwala klientom na mniejszą liczbę postojów i obniżenie opłat za lądowanie na trasach długodystansowych.

ANA była pierwszym operatorem wprowadzającym na rynek Dreamlinera B787-8 (launch operator) i jest pierwszym klientem, który wprowadzi na rynek rodzinę 777X (lauch customer).

Obecnie flota All Nippon Airways składa się z 214 samolotów: 11 airbusów A320neo, czterech A321, 22 A321neo, trzech A380, 39 boeingów B737-800, 18 B767-300ER, pięciu B767300BCF, czterech B767-300F, dwóch B777-200, dwóch B777F, ośmiu B777-200ER, czterech B777-300, 15 B777-300ER, 36 B787-8, 39 B787-9 oraz dwóch B787-10. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 80 samolotów: czterech airbusów A321neo, 15 mitsubishi SpaceJet M90, 20 boeingów B737 MAX 8, 18 B777-9X, dwóch B777-8F, dziewięciu B787-9 oraz 12 B787-10.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Na jednym bilecie z Fryburga do Singapuru. DB w sojuszu Star Alliance

Biznes i przemysł

Na jednym bilecie z Fryburga do Singapuru. DB w sojuszu Star Alliance

Rafał Dybiński 05 lipca 2022

Japonia otwiera stopniowo granice dla zagranicznych turystów

Prawo i polityka

Japonia otwiera stopniowo granice dla zagranicznych turystów

Rafał Dybiński 27 maja 2022

ANA wznowi od lipca regularne rejsy A380 na Hawaje

Pasażer i linie lotnicze

ANA wznowi od lipca regularne rejsy A380 na Hawaje

Rafał Dybiński 10 maja 2022

 

Virgin Atlantic dołączy do sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic dołączy do sojuszu SkyTeam

27 września 2022

Emirates zwiększą liczbę lotów do trzech miast w RPA

Pasażer i linie lotnicze

Emirates zwiększą liczbę lotów do trzech miast w RPA

27 września 2022

CPK: Plan Generalny i etapy rozwoju lotniska. Otwarcie w 2028 roku

Infrastruktura i lotniska

CPK: Plan Generalny i etapy rozwoju lotniska. Otwarcie w 2028 roku

27 września 2022

Wojna zwiększa wyzwania dla kontroli ruchu lotniczego

Biznes i przemysł

Wojna zwiększa wyzwania dla kontroli ruchu lotniczego

27 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5