Holding All Nippon Airways (ANA) ujawnił wczoraj (29 stycznia) swoje nowe i strategiczne inwestycje. Japońska linia potwierdziła zakup 9,5 proc. w liniach Philippine Airlines (PAL), a także zamówiła 38 samolotów wąskokadłubowych od Airbusa i Boeinga. Tym samym potwierdzają się ostatnie spekulacje wielu komentatorów branżowych.
Zakup udziałów w linii PAL
Za 9,5 proc. udziałów w PAL Holdings, ANA zapłaci 95 mln dolarów amerykańskich. Akcje zostaną nabyte od Trustmark Holdings Corp., który jest największym udziałowcem Philippine Airlines i jest własnością rodziny Lucio Tana. Transakcja jest "uzależniona od pewnych warunków regulatorów rynku lotniczego" - poinformowali przewoźnicy. Według nieoficjalnych informacji przekazanych przez Philippine Airlines wynika, że przewoźnicy zamierzają zamknąć umowę sprzedaży pod koniec pierwszego kwartału tego roku.
Inwestycje flotowe
All Nippon Airways kontynuują gruntowną modernizację swojej floty. Japoński przewoźnik zwiększa zamówienie airbusów A320neo, a także zamawia boeingi 737 MAX 8. ANA zamówiła kolejnych 18 A320neo. Wartość tego zamówienia wycenia się na 1,7 mld dolarów amerykańskich. Dostawy nowych A320neo rozpoczną się w II kwartale 2021 r. Nowe samoloty zasilą w pierwszej kolejności flotę Peach Aviation czyli niskokosztowej spółki córki linii ANA. Przewoźnik chce także odmłodzić flotę użytkowanych B737NG obsługujących loty krajowe i zamówił 20 boeingów B737 MAX 8, które trafią do linii w latach 2020- 2024. Wartość tego kontraktu wynosi około 1,9 mld dolarów amerykańskich. ANA zabezpieczyła także 10 opcji zakupu na samoloty MAX 8.
Obecnie flota linii ANA składa się z 233 samolotów: czterech airbusów A320, siedmiu A320neo, czterech A321, 11 A321neo, 47 boeingów B737NG, 42 B767-300ER, 22 B777-200ER, 29 B777-300ER oraz 66 Dreamlinerów: 36 B787-8 i 30 B787-9. ANA oczekuje na dostawę 117 samolotów: 18 airbusów A320neo 15 A321neo, trzech A380, 20 boeingów 737 MAX 8, dwóch B777F, sześciu B777-300ER, 20 B777-9X, 14 B787-9, trzech B787-10 oraz 15 mitsubishi MRJ-90.
Japonia - wiodącym rynkiem lotniczym
Japonia jest jednym z wiodących rynków lotnictwa komercyjnego i zajmuje obecnie szóstą pozycję na świecie pod względem wielkości eksploatowanej floty (w segmencie odrzutowców oferujących powyżej 100 miejsc na pokładzie). W Japonii jest siedem miast, które odnotowują ponad 1,5 mln pasażerów miesięcznie, co podkreśla wagę ruchu lotniczego dla infrastruktury transportu tego kraju. Najruchliwszym portem jest tokijska Haneda, która obsługuje rocznie prawie 90 mln pasażerów co przekłada się na 453 tys. operacji lotniczych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.