Linie lotnicze Alaska Airlines uruchomią codzienne połączenie z San Diego do nowojorskiego portu JFK. Inaugurację trasy wyznaczono na 4 kwietnia. Rejsy z Kalifornii na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych będą obsługiwane Boeingiem 737.
Przewoźnik z Seattle zapowiedział również rozpoczęcie lotów z Los Angeles do Austin. Inaugurację tego połączenia wyznaczono na 18 marca. Rejsy z największego miasta Kalifornii do stolicy Teksasu obsłuży Embraer E175. Trasa będzie początkowo realizowana codziennie. Od maja liczba lotów zwiększy się do trzech w ciągu doby.
Alaska Airlines dodały w minionym roku dwanaście nowych tras do sieci swoich
połączeń z portu Los Angeles. – Południowa Kalifornia jest ważną częścią sieci Alaska Airlines i nadal oferuje możliwości ekspansji – podkreślił Brett Catlin, wiceprezes przewoźnika z Seattle.
– Dwie nowe trasy zwiększą naszą ofertę z południowej Kalifornii, zapewniając jednocześnie więcej opcji naszym globalnym partnerom partnerom, kiedy dołączymy
do sojuszu oneworld – dodał Catlin. Nowe połączenie długodystansowe z zachodniego wybrzeża na północny wschód jest częścią rozwoju węzłów w Kalifornii. Przewoźnik oprócz zapowiadanych rejsów z San Diego do JFK lata także na takich dłuższych krajowych trasach z San Francisco do Bostonu i drugiego nowojorskiego portu, którym jest Newark-Liberty.
Alaska Airlines to jedna z głównych amerykańskich linii lotniczych z siedzibą w Seattle-Tacoma w stanie Waszyngton w obszarze metropolitalnym Seattle. Jest piątą co do wielkości linią lotniczą w Stanach Zjednoczonych pod względem wielkości floty, liczby przewożonych pasażerów i liczby obsługiwanych miast. Alaska wraz ze swoimi regionalnymi partnerami posiada bardzo dużą krajową siatkę tras, która koncentruje się przede wszystkim na połączeniach z północno-zachodniego Pacyfiku i Alaski do ponad stu miast docelowych w Stanach Zjednoczonych, na Hawajach, Kanadzie, Kostaryce i w Meksyku.
Flota Alaska Airlines, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 328 samolotów: 10 airbusów A319, 48 A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61 B737-800, 91 B737-900, 32 bombardierów Q400 oraz 62 embraerów E175. Linie oczekują na dostawę 30 airbusów A320neo oraz 68 boeingów B737 MAX 9.