Alaska Airlines przy współpracy z zależnymi Horizon Air wykorzystują Embraery 175 do obsługi tras między Anchorage i Fairbanks oraz dwoma mniejszymi portami lotniczymi zlokalizowanymi na południu stanu Alaska.
Samoloty producenta z Brazylii zapewniają przewoźnikowi większą elastyczność przy planowaniu dziennej częstotliwości lotów między dwoma głównymi ośrodkami Alaski. Poza tym E175 gwarantują sprawną całoroczną obsługę do portów King Salmon i Dillingham. Wcześniej na tych trasach latały znacznie większe Boeingi 737.
– To szczególnie trudny czas dla mieszkańców Alaski, zarówno z powodu pandemii, jak i wszystkich ograniczeń nałożonych od minionej wiosny, których skutkiem było mniej dostępnych lotów – podkreślił Marilyn Romano, jeden z wiceprezesów Alaska Airlines. – Wdrażamy nowy samolot dostosowany do bieżących potrzeb lokalnej społeczności, której służymy. E175 pozwoli nam zrealizować dodatkowe rejsy, a także utrzymać połączenia na obszarze stanu Alaska i łączące go z innymi regionami kontynentu – dodał Romano.
Upadek na początku roku RavnAir Group skomplikował wielu podróże w tej części Ameryki Północnej. Alaska Airlines, próbując wypełnić lukę po regionalnym przewoźniku, który zakończył działalność, zdecydowały się postawić na E175. Samoloty z 76 miejscami na pokładzie są znacznie lepszą opcją w obecnej sytuacji niż znacznie większe odrzutowce, które wcześniej obsługiwały ważniejsze trasy stanu. – E175 sprawdza się doskonale w czasach pandemii na terenie Alaski. Nasze załogi dzięki tej maszynie nadal będą wypełniać swoją misję w tym regionie, którą kontynuują już od 88 lat – zaznaczył Joe Sprague, prezes Horizon Air.
Alaska Airlines są teraz w trakcie dołączania do globalnego sojuszu linii lotniczych oneworld.
Pełnoprawnym jego członkiem przewoźnik z Seattle zostanie 31 marca przyszłego roku.
Alaska Airlines są piątymi co do wielkości liniami lotniczymi w Stanach Zjednoczonych pod względem wielkości floty, liczby przewożonych pasażerów i liczby obsługiwanych miast.
Przewoźnik z Seattle wraz ze swoimi regionalnymi partnerami posiada bardzo dużą krajową siatkę tras, która koncentruje się przede wszystkim na połączeniach z północno-zachodniego Pacyfiku i Alaski do ponad stu miast docelowych w Stanach Zjednoczonych, na Hawajach, Kanadzie, Kostaryce i w Meksyku. Jego flota, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 329 samolotów: 10 airbusów A319, 49 A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61 B737-800, 91 B737-900, 32 bombardierów Q400 oraz 62 embraerów E175. Linie oczekują także na dostawę 30 airbusów A320neo, 32 B737 MAX 9 oraz trzech embraerów E175.